• چهارشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402022012878
  • خبرنگار : 71049

همایش بین‌المللی «هندسه نظم جدید جهانی»

رییس ستاد کل ارتش سوریه: باید از تجربه محور مقاومت استفاده کنیم

رییس ستاد کل ارتش سوریه: باید از تجربه محور مقاومت استفاده کنیم

رییس ستاد کل ارتش سوریه گفت: سوریه و ایران علیه همه مستکبران مبارزه می‌کنند و با پایداری خود در برابر مستکبران توانستند پیروزی بزرگی‌ برای کشورهای مستقل به دست آورند و یک نقشه جدید برای روابط بین‌الملل ترسیم کردند.

به گزارش ایسنا، عبدالکریم محمود ابراهیم رییس ستاد کل ارتش سوریه در سخنانی در همایش دو روزه بین المللی هندسه نظم جدید جهانی ضمن اعلام سلام بشار اسد و ملت پیروز سوریه به ملت ایران و سید علی خامنه‌ای، رهبر انقلاب و رییس‌جمهوری ایران گفت: سوریه با وجود تحولات سیاسی، روابط محکمی را با ایران برقرار کرده است. زمانی که جنگ هشت ساله به ایران تحمیل شد سوریه در کنار ایران ماند و زمانی که علیه سوریه جنگ شد، ایران در کنار مردم سوریه ماند و خون فرزندانش در حمایت از سوریه ریخته شد. خون همه شهدایی که در سرزمین سوریه ریخته شده سرآغاز یک نظام جدید جهانی خواهد شد و موجب می‌شود حاکمیت یک جانبه آمریکا بر جهان خاتمه یابد.

وی ادامه داد: می‌خواستند با تغییر رژیم های حاکم، این کشورها را به استکبار جهانی وابسته کنند اما این اتفاق نیفتاد. سوریه و ایران علیه همه مستکبران مبارزه می کنند و با پایداری خود در برابر مستکبران توانستند پیروزی بزرگی‌ برای کشورهای مستقل به دست آورند و یک نقشه جدید برای روابط بین الملل ترسیم کردند.

این مقام سوری گفت: منافع مشترکی‌ بین سوریه و ایران برقرار شده است و از اینکه منابع سوریه را به غارت ببرند جلوگیری شد.

وی درباره پیروزی روسیه در اوکراین تصریح کرد: با وجود تحریم های آمریکا، روسیه بر اصول و مواضع خود تاکید کرد. به علاوه در حمایت از محور مقاومت و سوریه بر سرمواضع خود ایستاد و مستکبران نتوانستند از طریق جنگ و تحریم بر این کشور پیروز شوند.

رییس ستاد کل ارتش سوریه گفت: ما باید از تجربه محور مقاومت استفاده کنیم، ایران و سوریه مهمترین محور مقاومت هستند و این هماهنگی میان رهبران ایران و سوریه در جهت حفاظت از موجودیت سیاسی و منطقه ای قابل توجه است و برای ایجاد توازن راهبردی در منطقه آقای بشار اسد در دیدار با آقای رئیسی گفت که دیدگاه مشترک میان دو کشور یک دیدگاه مهم است و هیچ وقت منافع دو کشور را قربانی سیاست بازی ها قرار نمی دهیم.

وی با بیان اینکه از نتایج بهار عربی در ۲۰۱۰ این بود که در کشورهای شرق آسیا نوعی همبستگی ایجاد شد، گفت: ما از هم پیمانان خود می خواهیم با سلطه آمریکا مخالفت کنند و همه با هم همکاری کنیم تا از حقوق و منافع خود حمایت کنیم.
 
محمود ابراهیم از بازگشت روابط صمیمانه بین ایران و عربستان استقبال کرد و گفت: محور استکبار نمی تواند به عنوان تنها سلطه گر جهان برنامه های خود را پیش ببرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha