• چهارشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1402022012883
  • منبع : روابط عمومی شبکه

سازنده مستند «بهشت شرقی» به نوجوانان هشدار داد

آنچه در سریال‌ها از کره جنوبی می‌بینید واقعی نیست

آنچه در سریال‌ها از کره جنوبی می‌بینید واقعی نیست
عکس تزیینی است

تهیه‌کننده اثر برتر جشنواره ملی مستند پژواک در «بهشت شرقی» از قدرت مدیای کره جنوبی می گوید.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، «بهشت شرقی» عنوان یکی از آثاری است که در دومین دوره جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک به تهیه‌کنندگی مژگان فرزین از رادیو صبا به عنوان اثر برتر در بخش جمعیت، فرزندآوری و تقویت نهاد خانواده شناخته شد.

مژگان فرزین درباره این اثر توضیح داد، ایده این مستند زمانی به ذهنم رسید که همراه برادرزاده نوجوانم به  دنبال یک سرگرمی در نوروز ۱۴۰۱ می‌گشتیم، تا اینکه به پیشنهاد صفحات مجازی مشغول دیدن یک فیلم کره‌ای شدیم، با دنبال کردن آن صفحه مجازی متوجه شدم که چقدر نوجوانان ایرانی به ویژه دختران برای کره جنوبی در اینستاگرام صفحه مجازی زده‌اند، کنجکاو شدم و به دنبال آن معروف‌ترین آدم ها و گروه‌ها را پیدا کردم، تا اینکه بعد از چند وقت شناسایی و دنبال کردن این صفحات، به کره جنوبی به عنوان کشوری برای سفر دقیق شدم.

وی در ادامه گفت: در ادامه به صورت اتفاقی با یکی از بلاگرهای ایرانی در چین آشنا شدم و متوجه شدم تمام این اطلاعات که از طریق این صفحات به دست ما می‌رسد دروغ است، همه فیلم‌ها و کلیپ ها به صورت قراردادی با هدف جلب افراد با اهداف مالی و جذب نیروی کار تهیه می‌شود.

او به من گفت: دختران نوجوان زیادی به صفحه شخصی من پیام می‌دهند که به هر قیمتی شده حاضر هستند به کره جنوبی مهاجرت کنند و در نهایت این موضوع باعث این شد که من به دنبال واقعیت بگردم و با جستجو و گفتگو با افراد مختلف فهمیدم نوجوانان و جوانان زیادی هستند که علاقمند به مهاجرت به کره جنوبی هستند مدرسین این زبان هم حتی آرزو دارند به این کشور مهاجرت کنند.

فرزین گفت: بعد از گفتگو و مطالعه درباره کره جنوبی فهمیدم کره جنوبی اصلا مقصد خوبی برای مهاجرت نیست، برای مهاجرت به این کشور باید هزینه مهاجرت به پیشرفته ترین کشورها را پرداخت کنیم و هزینه زندگی در آنجا بسیار بالا است و کمترین تعهدات را برای افراد مهاجر دارد و در نهایت تمام این تلاش های من مستندی شد با عنوان «بهشت شرقی».

فرزین بیان کرد، بعد از تهیه این مستند به این نتیجه رسیدم که مدیا کره جنوبی بسیار خوب عمل می‌کند، تا جایی که بزرگترین کشورهای دنیا هم از آن عقب مانده است. چه در بخش موسیقی و چه در بخش تهیه سریال و کلیپ‌های فضای مجازی فقط یادآور می شوم چیزی که در تصویر می‌بینید حقیقت نیست و کسانی که این مدیا ها را دنبال می کند نوجوانان و در نسل بعد جوانان کشور ما هستند و این موضوع به ما خیلی نزدیک هستند.

تهیه کننده برتر دومین جشنواره ملی مستند پژواک در پایان یک خاطره جالب تعریف کرد و گفت: در اختتامیه این جشنواره من در حالی منتظر اعلام نتایج بودم که در کنار من یک نوجوان ۱۳ سال نشسته بود، به طور اتفاقی متوجه شدم تصویر روی تلفن همراه او یکی از خوانندگان کره جنوبی است و با او صحبت کردم و پرسیدم الان آمدی جشنواره رادیویی دوست داری یک روز در رادیو یا تلویزیون کار کنی و ایجا بیای جایزه بگیری؟ در جواب من گفت: نه! من می‌خواهم بروم کره و مثل این گروه خواننده بشوم.

فرزین تاکید کرد،  با این خاطره خواستم بگویم این مسئله خیلی جدیدی است و در نزدیکی ما، همین کنار گوشمان است، باید هوشیار باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۰ ۱۵:۵۳

شاید کره شمالی بهتر باشه

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۱ ۰۴:۲۵

میدونی چرا کشوری مثل آمریکا ورود ایرانیا رو ممنوع کرد ؟ دلیلش اینه که متوجه شدن الان دیگه آدم درست و درمون مثل چمران طرفشون نمیاد، اکثر کسانی که میان یا یه مشت پولدار کلاهبردارن که از ایران فراری هستن یا بی وطن های غرغرویی که عرضه ی تغییر محل زندگی خودشون رو نداشتن حالا اومدن آمریکا رو به گند بکشن البته بازم بلانسبت بعضیا

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۰ ۱۷:۴۸

خوب شد این مقاله رو خوندم چون از آمریکا رفتن پشیمان شده بودم و میخواستم برم کره جنوبی حالا دوباره میخواهم برم آمریکا

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۱ ۰۶:۰۵

کره ها خیلی ادم مغروری هستند وغریبه هارو دوست ندارن واین فیلمهای کره همش دروغ وبرای تبلیغ پارچه ولباسه

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۱ ۲۳:۱۴

چیزی نمیدونی لطفاً حرف نزن

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۲ ۱۸:۲۶

فک کنم این بنده خدا فقط گفت فضای تبلیغاتی غیر از فضای واقعی کره جنوبیه، همین، این که دیگه ناراحتی ندارن!

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۱ ۰۹:۴۲

اره فقط کشور ما خوبه...کره بده امریکا بده انگلیس بده فرانسه بده اونجاها همه جهنمه بهشت فقط ایران ماست. اره افرین ما هم باور کردیم...تو یه زمینه فقط یکی نمیگم 15 تا میگم فقط یک زمینه بگو که کشور ما توش عالی باشه و کشورهای دیگه نداشته باشن یا به گرد پاش نرسن؟(البته زمینه خوب نه زمینه های بد که الی ماشاالله هست)

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۱ ۱۶:۱۵

برو تا اون جا تا داغ کنن

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۱ ۱۸:۵۵

امان از آدم‌های خود کم پندار !!!

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۱ ۲۱:۰۴

خبر دارید بیش از ۳۰کشور درخواست خرید پهبادهای ایران را دارند؟؟؟ لطفا خودتحقیر نباشیم

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۱ ۲۲:۵۶

کسی نگفته کره بده ایران خوبه . توی این مقاله گفته کره جوری نیست که توی فیلماشون نشون میدن . یه حرفی شده ورد زبون بعضیا، تا یه مطلبی می خونی درباره ایراد فلان کشور گفته فوری درمیان میگن نه پس ، ایران خوبه .

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۱ ۲۳:۰۰

در تمام دنیا هر کشوری ممکن هست که در یک یا دو زمینه اولِ جهان باشه، ولی متاسفانه بعضی از ماها توقع داریم که کشور عزیزمون ایران در همه‌ی زمینه‌ها برتر جهان باشه که این یه توقع غیر منطقی و اشتباه هست. شاید ایران توی زمینه‌ای رتبه‌ی اول دنیا نباشه، ولی در خیلی از زمینه‌ها جزو ۱۰ کشور و حتی جزو ۵ کشور برتر جهان هست.، مثلاً ✅ هشتمین کشور دارای چرخه کامل هسته ای در دنیا ✅ ششمین کشور در زمینه سلول های بنیادین ✅ هشتمین کشور در شبیه سازی حیوانات ✅ هشتمین کشور دست یافته به فناوری هوافضا بومی ✅ دهمین کشور دست یافته به فناوری لیزر بومی و ...

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۶ ۱۱:۵۷

باید خودت بری تا پشیمون بشی و بفهمی که هیج جا ایران نمیشه ....من خیلی از فامیلامون رفتن و اکثرشون پشیمونن ولی روی برگشت ندارن

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۱ ۱۱:۱۹

سلام چطور میتونیم ببینیمش این مستند رو

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۱ ۲۱:۱۹

یکی از کامنت ها واقعا حق گفت همه جا بده جز ایران فعلا که یکی از دوستان خانوادگیمون کره تحصیل میکنه و میگه از خیلی نظرات اونجا مناسب زندگیه و اتفاقا گفت قبلا نسبت به مسلمان ها یا سایر کشورها یکم واکنش نشون میدادن ولی به تازگی این موضوع دیگ اونجا رایج نیست تنها مشکلش مدارسش هست که به چند دلیل مشخص امار خودکشی نوجووناشون زیاده که برای جلوگیری از این هم دارن کارهای متفاوتیو انجام میدن.

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۱ ۲۳:۱۹

شما برو یکم از حرفای مثبت و خوب گروه های موسیقی گوش کن یا به مطالب انگیزشی و اینکه چطور انگیزه و هدف به طرفداراشون میدن و چیز های خوبی یاد میدم بعد بیا اظهار نظر کن که اینا الن و بلن هیچ چیزی هم بی عیب نیس مگه صدا و سیما خودمون خیلی خوبه یا ما ایرانیا خیلی آدمای خوب هستیم همه جا آدم بد هست و دلیل نمیشه ما همه رو بده کنیم و بگیم مشکل دارن و همه شون می‌خوان برای ما یه کاری کنن که به راه منحرف بریم یکم با منطق فکر کن یکم بیشتر تحقیق کن به حرفاشون گوش بده از طرفدار های واقعی شون بپرس نه اونایی که میگن و میگن نمیدونم می‌خوام برم مثل اونا شم و .....

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۴ ۰۸:۱۸

حرفات عالی بود

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۲ ۰۹:۳۷

تموم شد؟ خیلی تاثیر گزار بود:/

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۲ ۱۶:۵۷

سرتون ب کار خودتون باشه بهتره ها

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۳ ۰۱:۵۱

کره رو باید از ایرانی هایی که اونجا کار می کنن باید پرسید که بیشترشون افسردگی می گیرن ‌و باید تا پای جان کار کنی ، به جایی هم نمی رسی ، هر پول مفت داشته باشی خرج کنی خوبه ، که بهترین جای دنیا همین ایران است ، به دریا رفته می داند مصیبت های طوفان را