• پنجشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۶:۳۹
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1402022012953
  • خبرنگار : 71523

چرا قیمت هایما، لاماری و سایر خودروهای مونتاژی اعلام نشد؟

چرا قیمت هایما، لاماری و سایر خودروهای مونتاژی اعلام نشد؟

لیست قیمت خودروهای مونتاژی چهار روز قبل به صورت عمومی اعلام شد و شاید بزرگ‌ترین ابهامی که لیست مذکور داشت این بود که چرا جای برخی خودروهای پرطرفدار در آن خالی است. موضوعی که به نظر می‌رسد در دست بررسی است و به زودی اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، پس از آنکه قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی توسط شورای رقابت تعیین تکلیف شد، این شورا در بیانیه‌ای اعلام کرد که قیمت خودروهای مونتاژی را هم اعلام خواهد کرد. بیانیه‌ای که حدود یک ماه بعد به تحقق پیوست و شنبه هفته جاری بود که شورای رقابت اعلام کرد قیمت‌های پیشنهادی سازمان حمایت برای خودروهای مونتاژی که طبق دستورالعمل شورای رقابت تعیین شده است در جلسه این شورا تصویب شد.

بر این اساس و در روز ۱۷ اردیبهشت ماه، قیمت ۱۷ خودروی مونتاژی به صورت عمومی اعلام شد که جای چند خودروی پرطرفدار در این لیست خالی بود. از جمله این خودروها می‌توان به هایما S۵، هایما s۷، MVM X۳۳، دیگنیتی پرستیژ، ریسپکت پرایم، فونیکس FX پریمیوم، فیدلیتی پریمیوم پنج نفره، هفت نفره، KMC J۷، لاماری‌ایما، مکث موتور کلوت دنده‌ای و اتوماتیک اشاره کرد.

به نظر می‌رسد دلیل نبود این خودروها در لیست مذکور، تکمیل نشدن محاسبات قیمتی توسط سازمان حمایت است. چراکه سازمان حمایت باید طبق دستورالعمل شورا محاسبات را انجام داده و قیمت‌ها را در اختیار شورای رقابت قرار دهد که این فرایند برای خودروهای مذکور طی نشده است. حال این‌که خودروسازها به‌موقع اطلاعات خود را در اختیار این سازمان قرار داده بودند یا خیر نیز محل سئوال است.

در این راستا، اسماعیل شجاعی، سخنگوی شورای رقابت نیز توضیح داده است که احتمالا سازمان حمایت در مرحله محاسبات است و اگر محاسبات تکمیل شود، هفته آینده در جلسات شورای رقابت بررسی شده و اگر نهایی شود، قیمت این خودروها نیز ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۱ ۰۶:۵۱

متاسفانه سازمان‌های مرتبط با قیمت گذاری نظیر سازمان حمایت از مصرف کننده ، شورای رقابت و ... هیچکدام طرفدار مصرف کننده واقعی نیستند ،خیلی راحت می توان دست دلال ها را کوتاه کرد،شک نکنید

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۱ ۰۸:۳۹

به جای این خبرها تکلیف کسانی که خودرو را از کارخانه با قیمت بالا خریدند و پس دادن پول اضافی دریافتی آنها توسط مونتاژ کارها خبر تهیه کنید تا نحوه دریافت آن مشخص شود.

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۳۰ ۱۱:۳۵

شما میدونستید قیمت بالاست قرارداد خرید بستید و نمیتونید خودتونو طلبکار بدونید و بنوعی شما هم در جااندازی قیمتهای پرت با مونتاژکارها شریکید

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۱ ۱۰:۴۵

امروز فردا باز لابی خودروسازان شورای حمایت را مجبور می کنه که قیمتها بالا بره و دولت هم که از افزایش قیمت نفع می بره، حمایت می کنه!

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۱ ۱۱:۳۶

شورای رقابت هم از اون حرفهاست! یک بنگاه مثل بنگاه های معاملات ماشین و املاک ریخته توخیابون های شهر. عاملی برای دامن زدن به آشفتگی بازار.

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۱ ۱۳:۳۴

3 ماهه بحث عرضه خودرو در سایت یکپارچه خودرو مطرحه هنوز قیمت خودروهای مونتاژی و تکلیف مردم معلوم نیست. سازمان حمایت اعلام قیمت می کنه ولی خودروسازان قبول نمی کنند.حالا اگر سازمان حمایت قیمتها را افزایش می داد مشکلی نبود و خودروسازان سریع اعلام می کردند.خخخ.بیچاره مردم.

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۸ ۰۸:۱۳

واقعا چی شد ؟؟!!!نمی‌خواهید اعلام کنید قیمت لاماری و..‌‌!!!!!.لطفا شورای رقابت حرفی را که نمی تونه عملی کنه نزنه ،مجبور نیست حرفی را بزنه که شرکت های خودروهای مونتاژی بهش عمل نمی‌کنند. خوبه سال سال کاهش تورم است !!!!خود خودرو سازها به تورم دامن می زنند ودولت وشورای رقابت را هم توجهی نمی‌کنند!!!!