• چهارشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402022012999
  • خبرنگار : 71461

شهریاری عنوان کرد:

ضرورت راه‌اندازی اتحادیه امت‌های اسلامی برای برقراری نظم نوین جهانی

ضرورت راه‌اندازی اتحادیه امت‌های اسلامی برای برقراری نظم نوین جهانی

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: الگوی ولایت فقیه الگوی مناسبی است که می‌تواند در سطح جهانی همواره حرفی برای گفتن داشته باشد .

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری امروز چهارشنبه ( ۲۰ اردیبهشت ماه) در چهارمین همایش از سلسله همایش‌های بزرگداشت طلایه‌داران صلح و وحدت اسلامی با عنوان «اندیشه‌های آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی تسخیری» درباره شخصیت آیت‌الله تسخیری اظهار کرد: تمام کسانی که با ایشان کار کرده‌اند شخصیت این بزرگوار را به خوبی می‌شناسند. انسانی اخلاق‌مدار نیکو سرشت و در عرصه علم و آگاهی سرآمد بود. آیت‌الله تسخیری عضو مجمع فقهی و فقه شیعه بود که با ادله‌های مستند فقه شیعه را به عنوان یک فقه مورد پذیرش برای این مجمع جا انداخت که این بسیار برای ما ارزشمند است. امروز نظام نوین جهانی دنیا را دچار تغییراتی کرده است و ما باید بدانیم که آیا می توانیم طبق این الگو حرکت کنیم . 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد:امروز سه الگو از کشورهای اسلامی در جهان وجود دارد: الگوی اول، نظام ولایت فقیه است،الگوی ،دوم الگوی عربستان سعودی و سومین الگو،ترکیه است که این سه دایره‌دار رهبری جهان اسلام هستند. 

وی خاطرنشان کرد: ترکیه به دنبال حکومتی لایک است مثلاً حجاب نمی‌تواند در این کشور به تصویب برسد و دولت ترکیه همواره محور خود را بر پایه اقتصاد قرار داده است اما متوجه شده که با راهکارهای اقتصادی نمی‌تواند جهان اسلام را اداره کند. پادشاهی عربستان هم هزینه زیادی در عرصه حکومت‌داری جهان اسلام کرد و اکنون در پی آن است که بتواند این الگو را به جهان نشان بدهد. 

وی گفت: اما الگوی ولایت‌فقیه الگوی مناسبی است که می‌تواند در سطح جهانی همواره حرفی برای گفتن داشته باشد چرا که تنها ولایت فقیه بود که توانست با استکبار آمریکا و اسرائیل مقابله کند. ما باید با همکاری یکدیگر نظام نوینی را در نظم جهانی ارائه بدهیم و نام آن را اتحادیه امت‌های اسلامی بگذاریم و امیدواریم بتوانیم با شکل‌گیری این اتحادیه حکومت و نظم نوینی را به جهان ارائه بدهیم. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha