• چهارشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402022013016
  • خبرنگار : 71461

نواب:

آیت‌الله تسخیری شخصیتی بی‌نظیر در عرصه تقریب بود

آیت‌الله تسخیری شخصیتی بی‌نظیر در عرصه تقریب بود

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی گفت: از جمله ویژگی‌های آیت‌الله تسخیری اخلاق محور بودن، جامعیت و علمیت و خستگی‌ناپذیر بودن ایشان بود که باعث شد در عرصه تقریب پرچمدار و تأثیرگذار باشند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلیمن سیدابوالحسن نواب امروز چهارشنبه ( ۲۰ اردیبهشت ماه) در چهارمین همایش از سلسله همایش‌های بزرگداشت طلایه داران صلح و وحدت اسلامی با عنوان «اندیشه‌های آیت الله حاج شیخ محمدعلی تسخیری» که با حضور شخصیت‌های تقریبی در پژوهشگاه مطالعات سیاسی ، روابط بین‌المللی و حقوق با مشارکت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد درباره شخصیت آیت‌الله تسخیری اظهار کرد: ایشان از معالم بزرگ تقریب بودند و این ویژگی در طول سفرهای متعدد مشخص می‌شد. شخصیت ایشان هنوز پشت پرده است.

وی گفت: از جمله ویژگی‌های تقریب ایشان اخلاق‌محوری بود. اگر اخلاق نداشته باشی نمی‌توانی کسی را جذب کنی. خواهش می‌کنیم کسانی که نتوانسته‌اند مشکل اخلاقی خود را حل کنند پا در میدان تقریب نگذارند. کسی که دیگران را دشمن می‌دانند نمی‌توانند در راه تقریب گام بردارند. 

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی ادامه داد: آیت‌الله تسخیری شخصیت دوگانه نداشت و همین باعث تاثیرگذاری ایشان بود. دیگر ویژگی آیت‌الله تسخیری این بود که بر مبنای طرفی که با او گفت‌وگو می‌کرد کاملا مسلط بود. ایشان یک حاشیه صد صفحه‌ای بر کناب الموافق نوشته است که بسیار ارزشمند است. برای مذاکره حتما باید کاملا به ویژگی‌های طرف مسلط باشی. 

نواب خاطرنشان کرد: ویژگی بعدی ایشان این بود که تعامل مثبت و سازنده خستگی‌ناپذیر داشتند. تکرار یکی دیگراز ویژگی‌های ایشان بود هرگز از کار و تکرار هدفش خسته نمی‌شدند. 

وی گفت: علمیت آقای تسخیری یکی دیگر از ویژگی‌های بارز ایشان بود. جوان‌ترین جوانی بود که اندیشه آیت‌الله صدر را دریافت کردند. دانش و علم بالای ایشان باعث شد یک نمونه بی‌نظیر در زمینه تقریب باشند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha