• چهارشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402022013127
  • خبرنگار : 30057

ابتکار یک صندوق بیمه در به‌کارگیری حق بیمه دانش‌بنیان‌ها برای سرمایه‌گذاری

ابتکار یک صندوق بیمه در به‌کارگیری حق بیمه دانش‌بنیان‌ها برای سرمایه‌گذاری

مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز گفت: طراحی گروه ما به شکلی بوده که شرایط ویژه‌ای را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهیم.

به گزارش ایسنا، مجید نوعی امروز در رویداد اینوتکس که در محل پارک فناوری پردیس در حال برگزاری است، اظهار کرد: ما در کل دو نوع بیمه تجاری مانند بیمه‌های خودرو، عمر، سرمایه و ... و همچنین بیمه‌های اجتماعی را داریم که وظیفه تامین آتیه مردم را بر عهده دارند. 

وی ادامه داد: در ایران ۱۸ صندوق و سازمان در زمینه بیمه اجتماعی داریم که یکی از آنها، صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز است. وظیفه اصلی بیمه‌های اجتماعی، بیمه افراد شاغل است که سهم بیمه خود را می‌پردازند تا این مبلغ سرمایه‌گذاری شود و در زمان بازنشستگی برای حقوق و خدمات رفاهی، درمانی و... افراد بیمه‌شده هزینه شود. 

مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز گفت: مشکلی که در نقاط مختلف دنیا صندوق‌های بیمه اجتماعی را درگیر کرده که اخیرا در فرانسه بحران‌ساز شد و در کشور خودمان هم چالش ایجاد کرد، این است که فرد شاغل ترس این را دارد که برای پولی که به بیمه داده چه اتفاقی خواهد افتاد، در کجا سرمایه‌گذاری می‌شود و یا اصلا ممکن است این صندوق ورشکسته شود! 

نوعی با بیان اینکه بعضی شرکت ها و صندوق ها می گویند که برای جلوگیری از این مشکل حقوق بیمه شده ها و یا خدمات ارائه شده به آنها را کم کنیم، گفت: مشکل این است که روش‌های سرمایه گذاری بیشتر صندوق‌ها در کشور ما مربوط به ۲۰ سال قبل است و ما از این موضوع که جهان همزمان با رشد فناوری با شتاب در حال حرکت بوده، غافل بوده‌ایم. در کشور ما سرمایه‌گذاری‌ها در بخش خصوصی و روی تکنولوژی کمتر بوده است. 

وی گفت: شرکت ما این مشکل را حل کرده و ما برای نخستین بار در ایران به سمت سرمایه‌گذاری بر روی دانش ‌بنیان‌ها که در واقع سرمایه‌گذاری روی بخش جوان، خلاق و نوآور کشور است، رفته‌ایم. 

مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز تاکید کرد: طراحی گروه ما به شکلی بوده که شرکت دانش‌بنیان به جای اینکه درصد بیمه را به تامین اجتماعی بدهد، به عنوان سهامدار و یا مشارکت مدنی در شرکت ما دخیل می‌شود. در واقع ما با همکاری این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری را به سمت نوآوری و فناوری بردیم. 

نوعی اضافه کرد: به عنوان مثال حدود ۱۰ هزار نفر در پارک فناوری پردیس کار می‌کنند که اگر حدود ۱۵ میلیون در ماه حقوق بگیرند، در سال ۱۵۰ میلیارد تومان به این افراد پرداخت می‌شود و حدود ۳۰ درصد آن به تامین اجتماعی پرداخت می‌شود، در شرکت ما ۵۰ میلیارد تومان این مبلغ به خود شرکت برمی‌گردد و خارج نمی‌شود. حال اگر این مبالغ را در کل سال و برای همه شرکت‌های دانش‌بنیان کشور حساب کنیم، می‌بینیم که چه مبلغ بزرگی را می‌توان در بحث تولید علم کشور سرمایه‌گذاری کرد. این روش، دغدغه سرمایه‌گذارن را از بین خواهد برد. 

وی با بیان اینکه فلسفه بیمه‌ها مدیریت ریسک است، گفت: نقطه اثر این موضوع که سرمایه‌گذاری‌ها به خوبی جواب نمی‌دهد، مثالش دیگ آشپزی است که دیگ آشپزی در صندوق‌ها، بخش سرمایه‌گذاری است. نکته اصلی این است با این که این دیگ بسیار بزرگ است، اما آشی را تحویل نمی‌دهد! اگر شما با تکنولوژی و مدیریت سرمایه دیگ کوچکتری داشته باشید، نتیجه بهتری خواهید گرفت. 

مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز در پایان ابراز امیدواری کرد که کشور را با اتکا به جوانان ایرانی و دانش و خلاقیت آنها در مرزهای دانش بالا ببریم و جزو برترین‌های دنیا باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha