• پنجشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۰:۳۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402022113412
  • خبرنگار : 50136

ضرغامی در شاهین دژ:

شاهین دژ غنی از جاذبه های گردشگری است

شاهین دژ غنی از جاذبه های گردشگری است

ایسنا/آذربایجان غربی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: شاهین‌دژ به‌دلیل برخورداری از ابنیه تاریخی و جاذبه‌های گردشگری یکی از شهرستان‌های غنی آذربایجان غربی است.

سید عزت‌الله ضرغامی،۲۰ اردیبهشت در حاشیه بازدید از سواحل زرینه‌رود شاهین‌دژ با اشاره به طرفیت‌های شاهین‌دژ در حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی افزود: شاهین‌دژ به‌دلیل برخورداری از ابنیه تاریخی و جاذبه‌های گردشگری یکی از شهرستان‌های غنی آذربایجان غربی بوده، اما متاسفانه در حوزه زیرساخت‌های جاده‌ای شاهین‌دژ ضعف‌هایی وجود دارد و در این سفر سعی می‌کنیم با مشخص شدن اولویت‌ها برای جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری در این شهرستان اقدام کنیم. 

وی با بیان اینکه ساحل زرینه‌رود یک جاذبه بی‌نظیر گردشگری در شاهین‌دژ است، ادامه داد: در کنار سواحل زرینه‌رود می‌توان پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری ایجاد کرد تا مردم بتوانند از زیبایی این نعمت خدادادی استفاده کنند و حداقل‌ استانداردهای گردشگری در این سواحل ایجاد شود. 

 ضرغامی با بیان اینکه هفته گذشته قانون اهداف و وظایف وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مجلس اعلام وصول شد، گفت: این قانون مشتمل بر ۷۷ بند و ۱۰ ماده بوده که یکی از غنی‌ترین قوانین مربوط به این وزارت‌خانه است. 

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته در کمیته تدوین این قانون یک کار فشرده انجام شد تا با رفع خلا و ضعف‌های قانونی یک قانون جامع تدوین شود که تمام نیازهای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را پاسخ دهد. 

وی گفت: گردشگری یک موضوع فرابخشی بوده و برای رونق این حوزه نیاز بود قانونی تصویب شود که برخی موارد مربوط به هم‌پوشانی وظایف مربوط به چندین وزارت‌خانه و اختلاف‌نظرهای آنها در مورد قانون را حل کند.

 ضرغامی اظهار کرد: با اشرافیتی که نمایندگان مجلس دارند امید است با اضافه کردن لوایح مختلف این قانون غنی‌تر شده و به‌تصویب برسد تا بسیاری از موانع سد راه توسعه گردشگری در کشور برداشته شده و حضور بخش خصوصی در پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی تسهیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha