• پنجشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402022113500
  • منبع : نمایندگی سمنان

شکسته شدن درختان و خسارت تندباد شدید به زیرساخت‌ها در چندین شهر استان سمنان

شکسته شدن درختان و خسارت تندباد شدید به زیرساخت‌ها در چندین شهر استان سمنان

ایسنا/سمنان مدیر کل مدیریت بحران استانداری سمنان از وقوع تندباد شدید در بخش‌های وسیعی از این استان و آسیب به بخش‌های مختلف در چند شهرستان استان خبر داد.

 کمال طاهریان ۲۱ اردیبهشت ماه با اشاره به سرعت بالای این تندباد اظهار کرد: وقوع این تند بادهای شدید در شب گذشته در برخی از شهرهای استان سمنان موجب بروز خسارت به تأسیسات و تجهیزات شهری شد. 

وی از شکسته شدن تعدادی از درختان در اثر این تندبادها خبر داد و افزود: متاسفانه این تندباد در شهرهای گرمسار، سرخه ،سمنان ،شاهرود و بسطام و...سبب شکسته شدن درخت ها شد.

 مدیر کل مدیریت بحران استانداری سمنان همچنین از خسارت به خودروی شهروندان در شهر شاهرود خبر داد و تصریح کرد: این تندباد به زیرساخت های مختلف در بخش شهری، زراعی و باغداری و... در شهرستان های مختلف استان آسیب وارد کرده است.

وی همچنین از بارش تگرگ در بخش های شمالی این استان خبر داد و گفت: وقوع تگرگ در روز گذشته در شهر نمونه بین المللی گردشگری شهمیرزاد و روستاهای این بخش، خساراتی را به باغداران و کشاورزان وارد کرده است.

طاهریان از سرعت ۱۱۸ کیلومتری باد در گرمسار خبر داد و اضافه کرد: بر اساس اعلام مدیرکل هواشناسی استان حداکثر سرعت باد ایستگاه هواشناسی سمنان بیش از ۹۰ کیلومتر برساعت و در میامی افزون بر ۸۰ کیلومتر بر ساعت بوده است.

وی سرعت باد در شاهرود را ۵۴ کیلومتر برساعت اعلام و اظهار کرد: سرعت باد در مناطقی از شاهرود نظیر منطقه فرودگاه به بیش از ۷۵ کیلومتر بر ساعت نیز رسید.
  مدیر کل مدیریت بحران استانداری سمنان ادامه داد: همچنین در جریان این آسیب ها سرعت باد در  دامغان ۶۵ کیلومتر بر ساعت و در شهمیرزاد ۵۵ کیلومتر بر ساعت بوده است همچنین سرعت باد در بیارجمند نیز از ۳۶ کیلومتر برساعت گذشت.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha