• پنجشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402022113881
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی:

تربیت آدم‌ها مهم‌ترین فناوری است

تربیت آدم‌ها مهم‌ترین فناوری است

ایسنا/اصفهان مهم‌ترین فناوری، فناوری تربیت آدم‌ها است و با ارزش‌ترین عنصر این ماجراها معلم‌ها هستند، کسانی که آنچه را که می‌دانند را با بخشندگی تمام در اختیار نسل بعد می‌گذارند.

 مراسم اختتامیه جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی، امروز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه در هتل عباسی اصفهان برگزار شد. در این مراسم، شقایق حق جوی جوانمرد، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی و مشاور رئیس بنیاد نخبگان، با بیان اینکه جشنواره شیخ بهایی نمونه خوبی است برای اینکه متوجه شویم در حوزه فناوری و نوآوری کشور چه اتفاقی می‌افتد، اظهار کرد: جشنواره شیخ بهایی دماسنج بسیار دقیقی برای سنجش اکوسیستم فناوری و نوآوری دانش بنیان کشور است، هم به لحاظ قدمت و هم به لحاظ جامعیت و دربرگیرندگی، چرا که از همه جای ایران در این جشنواره شرکت کرده‌اند.  

وی ادامه داد: با توجه به غرفه‌های جشنواره و آدم‌هایی که در غرفه‌ها حضور دارند، به نظر می‌رسد که تمام زحماتی که معاونین علم و فناوری پیشین و نیز تمام دست اندرکاران اکوسیستم  فناوری و دانش بنیان کشور کشیده‌اند، باعث شده است که اکنون ما به سطحی از بلوغ و پختگی رسیده باشیم.  

حق جوی جوانمرد خاطرنشان کرد: وقت آن رسیده است که از ابزارهایمان استفاده کنیم مانند ابزارهای تنظیم‌گری و نوآوری، همچنین به همه ابزارهایمان توجه کنیم و به خودمان یادآوری کنیم که باید سازوکارهای جدیدی را اتخاذ کنیم و کارهایی که نیاز است را انجام دهیم.  

وی ادامه داد: علاوه بر این، وقت آن رسیده که به ساختارهای جدیدی مثل زیر ساخت‌های تخصصی مانند آزمایشگاه‌های ملی فکر کنیم و به نظر می‌رسد که در این زمینه شهرک علمی و تحقیقاتی می‌تواند هم در طراحی و هم در اجرا پیشقدم باشد.  

حق جوی جوانمرد با تاکید بر اینکه در همه جای دنیا جشنواره‌ها فرصتی برای شبکه سازی هستند، تصریح کرد: در این جشنواره برای همه نوع شبکه سازی فرصت وجود داشت. در واقع، دستاورد هر آدمی در زندگی آدم‌های خوبی است که می‌شناسد و بزرگ‌ترین سرمایه‌ای که هر کسی می‌شناسد این است که یک رفیق راه خوب پیدا کند.  

و در پایان، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی، گفت: اگر از من سوال کنند که برای توسعه  فناوری و اقتصاد دانش بنیان کشور مهم‌ترین چیزی که لازم است چیست، می‌گویم «آدم است.» به نظرم مهم‌ترین فناوری، فناوری تربیت آدم‌ها است و با ارزش‌ترین عنصر این ماجراها معلم‌ها هستند، کسانی که آنچه را که می‌دانند را با بخشندگی تمام در اختیار نسل بعد می‌گذارند، دیگران را حمایت می‌کنند و اجازه می‌دهند که از لحظات سخت عبور کنند. و آنچه که ما را یک ملت تاب آور کرده و در صدر نگه داشته و باعث می شود همچنان تمدن ساز باشیم، عشق و امید است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha