• جمعه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۰:۰۰
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1402022113900
  • خبرنگار : 80001

در جلسه شورای مسکن استان تهران عنوان شد

وجود ۱۸ هزار خانه خالی در پرند/بنگاه‌های غیرمجاز پلمب می‌شوند

وجود ۱۸ هزار خانه خالی در پرند/بنگاه‌های غیرمجاز پلمب می‌شوند

در شهر جدید پرند ۱۸ هزار و پردیس ۶۵ هزار واحد مسکونی خالی وجود دارد که بنا به گفته استاندار تهران قرار است تا یک ماه آینده از طریق گشتهای شناسایی مشخص شوند و از ۱۵ شهریور مشمول مالیات خواهند شد. همچنین حدود ۷۰۰۰ بنگاه معاملات ملکی غیرمجاز در استان پلمب می‌شوند.

به گزارش ایسنا، علیرضا فخاری ـ استاندار تهران در نوزدهمین جلسه شورای مسکن استان تهران اظهار کرد: ظرف یک ماه کاری آینده مجددا شهرداری‌های استان و  شهرهای جدید میزان خانه‌های خالی را رصد کرده و آمار را به معاونت عمرانی استانداری تهران اعلام کنند. حتما دستگاه‌های کم‌کار در این خصوص مشمول اخطار خواهند شد.

این در حالی است که پردیس از وجود ۲۶۰۰ بنگاه مشاور املاک تنها در این شهر خبر داده که میزان زیادی از آن‌ها نیز غیرمجاز بوده و شهر جدید پرند نیز ۱۸ هزار واحد خانه مسکن مهر را در جلسه شورای مسکن با مستندات و جزئیات خالی اعلام نموده است.

وی به مدیران عامل شهرهای جدید پرند و پردیس دستور داد تا به صاحبان خانه‌های خالی اخطار کتبی بدهند و در صورت عدم توجه مالکان برای ثبت اطلاعات و عدم توجه پس از مهلت زمانی مقرر (یک ماه آینده) این خانه‌ها را مشمول مالیات قرار بدهند.

بیشتر بخوانید

در این جلسه همچنین گودرزی ـ رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران از وجود ۳۳ هزار بنگاه معاملات املاک در سطح استان خبر داد و گفت: تا کنون ۷۰۰۰ واحد غیرقانونی و غیرمجاز نیز شناسایی شده‌اند.

استاندار تهران همچنین خواستار پلمپ واحدهای غیرمجاز مشاورین املاک در سطح استان توسط قوه قضائیه و با همکاری نیروی انتظامی شد و به اتحادیه مشاورین املاک و اتاق اصناف دستور داد در این زمینه فعالیت کامل داشته باشند و لیست و مشخصات مشاورین املاک غیرمجاز را در بازرسی‌های میدانی به همراه بازرسین وزارت راه و شهرسازی مشخص کنند.

درج اطلاعات در سامانه از دستگاههای دولتی آغاز شود

روح الله اکبری ـ دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن در جلسه مذکور از مسئولان و اعضای شورای مسکن خواست اول خودشان به سامانه املاک و مستغلات (مباحث مالکیت واحد مسکونی) و سامانه املاک و اسکان (مباحث اسکان خانوار) ورود کنند و ابتدا اطلاعات ملک مسکونی و شخصی اسکان خود را درج نمایند سپس در یک اقدام منسجم و هماهنگ همه مردم را به این امر مهم دعوت کنند.

استاندار تهران در ادامه صحبت های اکبری بر لزوم کار و ثبت اطلاعات روی دو سامانه فوق تأکید کرد و تصریح کرد: همه مدیران موظف هستند هم خودشان این اطلاعات را درج کنند و هم در این خصوص اطلاع رسانی های لازم صورت پذیرد.

استاندار تهران همچنین از وزارت راه و شهرسازی خواست نسبت به تقویت سامانه های مذکور اقدامات عاجل را در دستور کار قرار دهد.

اخلال‌گران بازار مسکن در پردیس و پرند شناسایی شوند

در این جلسه سید جواد سادات ـ مشاور وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن گفت: بسیار ضروری است تا در شهرهای جدید پردیس و پرند شناسایی‌ها سریع باشد تا اخلالگران بازار مسکن شناسایی شوند، مسئله پردیس تبدیل به یک غده سرطانی شده، تنها در یک پاساژ در پردیس تمام مغازها تبدیل به بنگاه معاملات املاک شده و مشاغل دیگر از هویت خارج شده‌اند. ضروری است تا این مسئله هرچه سریعتر ساماندهی شود، در واقع این اخلال گران و سوداگران بازار مسکن هستند که در پوشش بنگاه‌ها فعالیت میکنند.

علیرضا فخاری در ادامه جلسه تصریح کرد: واقعا جای تاسف دارد که وزارت راه و شهرسازی تمام انرژی خود را برای ساخت مساکن ملی دهک های یک تا پنج بگذارد و این واحدها قبل از اینکه به دست متقاضی اصلی برسد در مرحله تایید نهایی توسط بنگاههای املاک خرید و فروش شود و در این خصوص همه دستگاههای اجرایی استان موظف هستند به کمک وزارت راه و شهرسازی بیایند و البته متقاضیان مسکن ملی نیز باید هوشیار باشند.

استاندار تهران در پایان گفت: هر کسی نمی تواند و نباید بنگاه معاملات املاک داشته باشد و با این مساله به شدت برخور خواهیم کرد. قرار نیست دولت مسکن بسازد و دست بنگاه‌های معاملات املاک بیفتد، ما با مراجع فساد و تعیین نرخ های مسکن مبارزه می کنیم و ظرف یکماه آینده مشخصات واحدهای خالی را به سازمان امور مالیاتی کشور جهت اعمال مالیات معرفی کرده و بنگاههای غیر مجاز را پلمپ خواهیم کرد.

وی همچنین لزوم درج کد رهگیری در معاملات مسکن را جزء وظایف حتمی بنگاه‌های معاملات املاک برشمرد و بر بازرسی در این خصوص نیز تاکید کرد.

بنابراین گزارش، نوزدهمین جلسه شورای مسکن استان تهران، با حضور استاندار، معاون هماهنگی عمرانی استانداری، فرمانداران، شهرداران، مدیران عامل شهرهای جدید، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، مشاورین وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن، بازرسین طرح نهضت ملی مسکن در وزارت کشور، مدیر کل دفتر بازرسی عملکرد و پاسخگویی وزارت راه و شهرسازی در حالی برگزار شد که دستور کار جلسه تعین تکلیف خانه‌های خالی در استان تهران به ویژه در شهرهای جدید پردیس و پرند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۲ ۰۰:۱۹

پلمپ کنید دستگیرشان کنید. ما مستاجرها آدم نیستیم؟خرید نمیخایم حداقل اجاره رو کنترل کنید

avatar

اینم برای آنان که درخواست راهکار حل مسله خانه خالی داشتند !!!!! ابتدا وزرات راه و شهرسازی طی نامه ای کتبی درخواست دسترسی وزرات نیرو و مخابرات و شرکت گاز می‌گیرد! هر واحدی مصرف متعارف نداشت و بر حسب اطلاعات اداره ثبت اسناد و سامانه املاک و اسکان مغایرت داشت پیامک خانه خالی برایش درج شود سامانه پایش سیستمی برابری چند مرحله ای انجام نمی‌دهد و این باعث می‌شود شناسایی اشتباه باشد سپس برای اولین بار سامانه به آپلود اعتراض مجهز می‌شود!!!!! بله زمانی که بر خلاف گذشته شناسایی سه مرحله ای شد : مالکیت :ثبت اسناد واملاک کشور خوداظهاری و ساکن بودن :سامانه املاک و مستغلات و املاک و اسکان عدم مصرف در آب و برق و گاز و مخابرات که حداقل دو آیتم مخابرات و برق مجزا هر واحد مسکونی دارد احتمالا افرادی دارای تبحر خاص برای اعتراض خواهند آمد این مرحله مجوز خاص می‌خواهد و کلید حل مسله هست که هیچ کارشناسی در قانون خانه خالی نیاورده است وبرای اولین بار توسط طراح و تحلیل گر ارشد ایران رونمایی می‌شود میزان سنخیت اعتراض که اینکه خانه خالی نبوده توسط سیستم بانکی و تراکنش بین مالک و مستاجر صحت سنجی می‌شود می‌توان گفت آیتم چهارم باعث کاهش فرار مالیاتی ناشی از جعل اجاره نامه ها و اظهارات در مورد خالی نبود واحد مسکونی می‌شود بله اینم برای آنکه بدانید مثل آب خوردن می‌توان خانه های خالی شناسایی کرد و سامانه ها بر حسب صحت سنجی چهار مرحله ای سوزن در انبار کاه پیدا می‌کنند باشد درخواست شما در کمتر از زمان مقرر انجام شد آن شا الله شاد و موفق و سلامت باشید بعضی وقت از نا ملایمت و بی مهرها می‌روی ولی خوب بر حسب کمک به هم نوع و آنان که یه سقف ساده می‌خواهند مجبور به بیان مسله و ارائه راهکار میشوی .

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۲ ۰۲:۵۱

سلام اقایون مسول منه کارگر سرگزر ک چهار روزه .کار بهم نخورده با دوتا بچه کوچیک چیکار کنم مستاجرم ندارم اجارم دوماه عقب افتاده به جون بچه هام سوپر سرکوچمون دیگه بهم نسیه نمیده ب. .

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۲ ۲۰:۳۲

کاملا درسته کجای تهران اینجوری نیست منطقه ۲۲ شهرک الهیه پر زمینه به آدم عادی بنگاه ها نمی‌ذارن کسی بفروشه خودشون می‌خرن با بساز بنداز دستشون تو یه....همش دست بنگاه‌ها هست دستشون با شهر داری و ناحیه هم تو یه .......

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۲ ۰۴:۲۸

تو رو خدا بیاید شهرک صدف واقع در شهریار ببنیند مولتی میلیاردها تو این شهرک چقدر اپارتمان ساخت ساز کردن البته با شهر دارها شوراها شهر اندیشه املاکی ها همشون باهم دست اند و خونه ها قفل کردن که ساعتی اجاره ها قیمت ها بره بالا لطفا بگید اینجا رو هم رسیدگی کنند

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۲ ۰۵:۵۰

یعنی میشه یه تحولی ببینیم، ومستاجرها یه نفس راحتی بکشند.

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۲ ۰۶:۵۳

تمام بدبختی کشور از دلالی و واسطه گری در موضوع مسکن( املاکی ها )و خودرو (نمایشگاه )دارهاست خدا کند قدرتی ظهور کند وبساط اینخدا نشناسان را جمع کند . شاهد بودم طرف برای قروش خانه اش رقمی را به املاکی پیشنهاد داد و دلال خدا نشناس با دویست میلیون تومان بیشتر خانه رابه فردی عیالوار که با زحمت پول ان تهیه کرده بود فروخت و صد میلیون به جیب زد .فروشنده هم که راضی . .

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۲ ۰۷:۰۰

اگر لطف کنید از قشر ضعیف بکشید بیرون ، چرا خانه های خالی در بالای شهر رو نمی روید پیدا کنید ؟ چرا هر چی فشاره برای قشر متوسط و فقیره ؟چرا قانونگذار فقط بنفع سرمایه دار کار میکنه !!!!!؟

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۲ ۰۷:۱۴

تورا ب خدا ب دادا اجاره نشین های شیراز برسید نمیدونیم دردمون و ب کی بگیم 974

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۲ ۰۷:۵۲

دلالان بی سواد وبی تجربه که هیچ تخصصی در زمینه مسکن ندارند چنان خود را همه کاره می پندارند که انگار مهندسین ودکترای ساختمان دارند. این افراد باید بابت خسارت به جامعه ومردم ، توسط سازمان امور مالیاتی کشور طبق قانون به پرداخت جریمه شوند . به مدتی که دلالی کرده اند.

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۳ ۰۸:۲۹

دلالی و کلاهبرداری دیگه تخصص نمیخواد تجربه و بی وجدانی می خواد که چه بی سواد دارند چه بسا همین بی سوادان صد تا قانون بلدند که چطور قانون رو با تبصره قاعده دور بزنند و برخی قضات .هم به نفع این اشخاص رای میدهند می فهمند کلاهبرداریه ولی عملا هبچ کاری نمیکنند .

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۲ ۰۷:۵۸

با سلام منطقه ای ۱۴ و ۱۵ تهران بنگاه‌داران زنگ میزنه به صاحب خونها که سر موقع مسجر رسیده زنگ بزن بگو قیمتو بعد ما بدیم به کسی دیگه کارشون شده دلالی خواهش میکنم پیگیر این ماجرا باشید

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۲ ۰۹:۱۹

در پرند که همین به اصطلاح همین مشاورین املاک که در اصل دلال مسکن هستند پدر مردم را در آوردن خودم املاکی می‌شناسم که بیشتر از ۱۰۰ واحد مسکن داره و قیمت سازی می‌کنند با همکاری هم

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۲ ۰۹:۳۱

دقیقا در شهر پرند هم وضعیت اسفبار شده،تمام مغازه های برخیابان را املاکیها،تصرف کرده اند و امنیت شغلی در پرند وحود ندارد،با گران کردن بیش از حد و عرف کرایه مغازهها،دیگر کسی بجز املاک نمیتواند به کارش ادامه بدهد و بیکار میشود

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۲ ۰۹:۵۷

حتما مسکن مهرهای ناقص و ۱۴ ساله و تحویل نشده را حساب کردن.

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۲ ۱۰:۳۶

بله در عمل ببینیم شرطه، شعار که هرکسی میتونه بده! تا الان که فقط، شعار دیدیم و دریغ از یک جو عمل مؤثر که وضعیت آشفته این بازار رو بهبود ببخشه

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۲ ۱۱:۲۸

شاید نتوانید مالیات بگیرید صاحبان آنها از دولتی و یا وابستگان آنها باشد ولی عجب کار سنگینی کرده اید پلمپ کردن بنگاه ها و این کار تنها خبر مثبت این دولت تا الان بوده

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۲ ۱۱:۵۲

امیدوارم این دیگه وعده الکی نباشه برای بنده پدر خانواده تهیه مسکن مناسب برای خانواده شده کابوس این همه خانه خالی هم بخاطر تحریم هست؟ یک بار برای حفظ نظام و جامعه هم که شده واقعا کاری انجام بدید

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۲ ۱۲:۰۷

این همه خانه خالی هست بدین قشر ضعیف جامعه که یکیش خودم آرزوی زندگی کردن در تهران را دارم بشینم .

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۲ ۱۲:۰۹

بسمه تعالی باسلام .احتراما به استحضار می رسانم بنده سیزده سال زندگی‌ شروع کردم یازده ساله مستاجر هستم دیگه توان زندگی‌ ومعنی زندگی‌ رو نمیفهمم لطفا به داد همنوعان مثل ما رسیدگی کنید تا شرمنده خانواده نشويم به احد و واحد قسم .

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۲ ۱۲:۱۸

اگر یه کار درست کرده باشید همین پلمپ بنگاه های املاک است که قیمت ها را مرتب می‌برند بالا

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۲ ۱۴:۳۱

توی پرند هرچی بنگاه داره دلال خونه شده و قیمت ها لحطه ای میبرن بالا. یه سری تهرانی هم صدتا صدتا خونه پرند گرفتن و با قیمت بالا یا میفروشن یا احاره میدن.خیلی راحت میشه فهمید کیا خونه زیاد دارن تو پرند و خالی هست ) دلال ها و بنگاه دار ها تو پرند بیخود ترین ادم ها هستن که نون حلال نمیخورن فقط دلالی میکنن

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۲ ۱۵:۰۶

قیمت واقعی املاک ، چه مسکونی وچه تجاری یک سوم این قیمت است ، تنها به بهانه ای گران شدن دلار ، اینچنین وضعیت اسفناکی رو برای مردم ایران درست کردن ، در صورتی که حتی یکی از نهاده های این املاک مسکونی و تجاری ، ارز بری ندارد ، جز مواردی خاص ، دولت وظیفه قانونی و وجدانی و انسانی دارد که این وضعیت را سروسامان بدهد ، باید قیمت دستوری از طرف دولت ، وارد این بازارشود

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۲ ۱۵:۱۷

چند سال پیش یک دوستی بهم زنگ زد و گفت اگر سیصد میلیون داری بیا برات تو پرند یه خونه بگیریم اصلانم لازم نیست بیای بشینی توش تا شش ماه دیگه برات چهارصد میلیون می فروشم برات گفت کجا بهت اینجوری سود میده همین سفته بازیا و دلال بازیا قیمت خونه رو به فلک رسونده باید جلوی این نوع کارها گرفته بشه

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۲ ۱۵:۲۵

به خدا که دروغ نصف بیشتر املاکی های پرند جواز ندارن فقط فقط کارشون کلاه گذاشتن سر مردم اقای ناظر لطف کن یه سرسرزده بزن ببین چه خبر

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۳ ۰۲:۰۳

سلام خسته نباشید تورا خدا به داد مستاجرا برسید توی پردیس مسکن مهر رو نمیشه اجاره کرد این همه بردن بالا ما مستاجرا با چکار کنیم با یه حقوق کارگری

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۲ ۲۲:۲۶

دولت و مجلس باید مالیات سنگین به خانه های خالی و اضافه افراد ببندند تا گرانی از بین بره. خانه جز اساسی ترین نیاز جامعه برای زندگی و رونق ازدواج و امنیت عموم است. خانه نباید بعنوان محل سرمایه گذاری برای افراد سود جو باشه.. من ساکن پرند هستم و کلی خونه و مجتمع خالی دیدم. رسیدگی کنید نشسته های صف اول ... خونه به تحریم و آمریکا ربطی نداره... از ماست که برماست!

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۰۵

واقعاا خوبه که این بنگاه ها پلمپ بشن, کار درست و بجا👏👏اکثراا کلاهبردارن و سودهای کلان از مردم بیچاره پرند میگیرن ,انشاالله که خبر صحت داشته باشد و واقعا اقدامی صورت بگیرد

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۱۴

لطفااا صدای مردم بیچاره پرند رو ب گوش مسولین برسونید, تا چشم کار میکنه فقططط املاک کلاهبرداران بی تجربه و غیر مجاز وضعیت اسفناکی رو ایجاد کردن پول های کلان از مردم ب جیب میزنن, پرند پر شده فقط از املاکی در حالی که اماکن ضروری و مغازه های مفید کم هست

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۳ ۰۴:۰۱

پس شهر پردیس چی ؟ نه بیمارستانی داره نه مکانیکی ماشینی داره نه امکاناتی داره رهن و اجاره و قیمت مسکنش رسیده به آسمان ، هر واحد به درد نخور قیمتش چندین برابر قیمت یک انسانه ، البته همه چی گرون شده ولی مسکن دیگه داره کشور را به جای بدی می بره

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۳ ۰۴:۰۹

سلام و خسته نباشید به مسولان محترم ..چرا باید ما مستاجران مورد ظلم قرار بگیریم ..چرا باید مسکن مهر پرند بکباره از خانه ای رهن ۷۰ ملیون به ۱۵۰ ملیون برسد چرا اجازه میدهید به بنگاه ها بخاطر بردن پرسانت بیشتر خون ما مستاجران را در شیشه میگذارند چرا نظارت نمیشه ..

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۳ ۰۴:۲۱

سلام ...انشالله اه مستاجران بخصوص اطفال بی گناه وپدران شرمنده از زنو بچه دامن بنگاه داران ودلالان ومسُولی که همدست انها هستند رو خدا بگیره وهر چی از این مستاجر بدبخت که باید هر سال جابجا بشه اونم با قیمت بالا میگیرن ....۲۰ ساله مستاجرم گارکرم گناه من وامثال من چیه تو حسرت یه چهار دیواری حتی بیست متری که کسی سر سال نگه بلند شو برو یه جا دیگه ..لعنت به بنگاه داران که خون مستاجر بیچاره رو کردن تو شیشه ....به داد این مردم برسید . بداد این مستاجر ین برسید .

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۳ ۰۷:۳۱

هیچ کشوری مثل کشور ما رابطه مستاجر و و موجر اینقدر مسخره نیست اگر بلد نیستید قیمتها رو کنترل کنید میتونید تجربه کشورهای دیگر رو نگاه کنید مثل همین ترکیه همسایه مسلمان خودتون رو..اونجا اولا پول پیش نمیگیرند دوما تا دلیل مووجه نداشته باشید نمیتونند مستاجر رو بیرون کنند مثلا خود صاحب خونه بخواد بیاد بشینه و یا مستاجر یه ماه کرایه رو پرداخت نکنه دلیل موجه هست و هر سال به مقدار ۲۰ درصد به اجاره اضافه میشه .البته تو کشورهای اروپایی اضافه نمیشه مثلا حالا ایران شرایطش مثل ترکیه هست مثال میزنیم .البته من خونه ۱۵۰ متری دارم خدا رو شکر مستاجر نیستم که به نفع خودم حرف بزنم.ولی مدت طولانی مستاجر بودم.و هنوز استرس اجاره بعد از ۱۰ سال که صاحب خونه هستم تو وجود من هست

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۳ ۱۳:۴۲

با افزایش بهای خانه در تهران وراه اندازی متروی پرند به زودی سیل جمعیت تهران بسوی پرندروانه میشود.شایدتاسال آینده دیگرخانه خالی درپرندنماند.