• پنجشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۱:۲۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402022113907
  • خبرنگار : 50184

جشن بزرگ فوتبال کرمانشاه برگزار شد

جشن بزرگ فوتبال کرمانشاه برگزار شد

ایسنا/کرمانشاه جشن بزرگ فوتبال کرمانشاه با حضور مدارس فوتبال رده سنی زیر ۱۰ استان در محل زمین چمن شماره یک استادیوم آزادی کرمانشاه برگزار شد.

علیرضا محبی زنگنه رئیس هیات فوتبال استان کرمانشاه، عصر امروز(۲۱ اردیبهشت)در حاشیه این مراسم در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به استقبال بسیار بالای علاقمندان به فوتبال از این جشن بزرگ، اظهارکرد: بنا به درخواست کنفدراسیون فوتبال آسیا از فدراسیون فوتبال کشورمان مقرر شده تا فستیوال‌های فوتبال در سراسر ایران برگزار شود.

وی ادامه داد: بنا به اعلام فدراسیون، این فستیوال با حضور مدارس فوتبال در رده سنی زیر ۱۰ سال برگزار می شود که امروز(پنجشنبه) هیات فوتبال کرمانشاه این فستیوال را در قالب یک جشن بزرگ برگزار کرد.

رئیس هیات فوتبال استان تصریح کرد: در این مراسم حدود ۶۰ تیم از سراسر استان شرکت کردند که از شهر کرمانشاه چندین مدرسه فوتبال و از هر شهرستان هم دو مدرسه در این جشن بزرگ شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه جمعی از مدیران فدراسیون، پیشکسوتان، داوران بازنشسته، قهرمانان، خانواده‌ها و علاقمندان به فوتبال... در این مراسم حضور دارند، گفت: در جشن بزرگ فوتبال کرمانشاه برنامه ها و آیتم های مختلفی از جمله مسابقه فوتبال، پنالتی، اجرای حرکات نمایشی با توپ برای کودکان زیر ۱۰ سال، تجلیل از پیشکسوتان، ملی پوشان، داوران، مربیان و بازیکنان برگزار شد.

محبی زنگنه هدف اصلی از برگزاری این جشنواره را ترویج این رشته ورزشی محبوب اعلام کرد.

همچنین مسئول دپارتمان کمیته جوانان و استعدادیابی بانوان فدراسیون فوتبال نیز در حاشیه جشن بزرگ فوتبال در کرمانشاه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا هرساله بر اساس تقویم خود در روز ۱۵ می برابر با ۲۵ اردیبهشت که به نام روز فوتبال پایه نامگذاری شده، در سراسر آسیا جشن فوتبال پایه برگزار می‌کند.

سمیه دهقانیان تصریح کرد: در کشور ما نیز طبق این تقویم جشن فوتبال پایه تا روز ۲۵ اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می شود تا به بهانه این روز خانواده ها، بازیکنان و مسئولین فوتبال این روز را در کنار هم جشن بگیرند. 

وی با تاکید براینکه هدف از برگزاری این فستیوال‌ها استعدادیابی نیست، عنوان کرد: در برنامه فدراسیون، شروع استعدادیابی در فوتبال از ۱۴ سالگی شروع می شود و برای زیر ۱۳ ساله‌ها برنامه‌ها را به شکل جشنواره ای و بدون رقابت  برگزار می کنیم تا کودکان در کنار هم با تفریح و شور و نشاط فوتبال بازی کنند. 

دهقانیان از برگزاری یک فستیوال بزرگ فوتبال رده‌های سنی پایه کشور در اواخر تابستان خبرداد و گفت: در این فستیوال باتوجه به بالا رفتن رده های سنی شرکت کننده در آن، حضور استعدادیاب‌ها پررنگ‌تر می‌شود. 

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha