• جمعه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402022214138
  • خبرنگار : 50598

احداث ۱۷۲ واحد مسکونی برای محرومین توسط جهادگران بسیجی اراک

احداث ۱۷۲ واحد مسکونی برای محرومین توسط جهادگران بسیجی اراک

ایسنا/مرکزی فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت: از سال ۹۸ تاکنون، ۱۷۲ واحد مسکونی توسط جهادگران بسیج سازندگی در اراک ساخته شده است.

سرهنگ محمد مهجوری، جمعه ۲۲ اردیبهشت، پیش از خطبه‌های نماز جمعه اراک به مناسبت هفته بسیج سازندگی اظهار کرد: بسیج سازندگی از ابتدای تشکیل تا به امروز به عنوان یک الگوی خدمت رسانی و خدمت‌گزاری خالصانه شناخته شده است. جهادگران بسیج سازندگی انسان‌های شایسته، خالص و بابصیرتی هستند که بدون هیچ چشم‌داشتی همواره در حال کمک به مردم و به خصوص قشر محروم هستند. 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تصریح کرد: یکی از برکات حرکت بسیج سازندگی، خدمت رسانی است که میلیون ها نفر به صورت مستقیم از آن بهره مند می‌شوند. بسیج سازندگی با استفاده از ظرفیت جوانان استان مرکزی منشاء خیرات و برکات زیادی در استان بوده است. این جوانان الگوی کار و تلاش برای همه مسئولین و مردم هستند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک اضافه کرد: بسیج سازندگی، ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۷۹ توسط مقام معظم رهبری با هدف هویت بخشیدن به جوانان جهت مشارکت دادن آن‌ها برای توسعه سازندگی در عرصه های کشاورزی و عمرانی به خصوص در مناطق محروم شکل گرفت. این طرح با اهدافی چون بهره گیری از اوقات فراغت جوانان و ایجاد عرصه فعالیت مناسب، تسریع فعالیت‌های عمرانی، آموزش مهارت به جوانان و افزایش تولید و درآمد کشاورزان و روستاییان‌ اجرایی شد.

مهجوری ‌با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در شهرستان اراک گفت: ۲۵۶ هزار جهادگر در قالب گروه‌های‌ جهادی مختلف در حال خدمت رسانی به مردم و محرومین هستند. از سیل سال ۱۳۹۸ جهادگران بدون هیچ چشم داشتی در مناطق محروم و سیل زده برای افراد ناتوان خانه سازی کردند. همچنین جهادگران در سیل سال گذشته، در روستای آهنگران نیز اولین گروهی بودند که به محل اعزام شدند و شروع به خانه سازی کردند.

وی اضافه کرد: ۴۲ پروژه آبرسانی در روستاهای استان مرکزی، لایروبی قنوات، جدول گذاری، حفر قنات، لوله گذاری روستای میقان، ساخت استخر ذخیره آب، ساخت غسالخانه، بازسازی ۱۲ مسجد در شهرستان اراک و ساخت ۱۷۲ منزل مسکونی از سال ۹۸ تاکنون از جمله خدمات جهادگران جهاد سازندگی با کمک مردم و خیرین بوده است. 

فرمانده سپاه ناحیه اراک با اشاره به رزمایش گسترده کمک مومنانه در زمان بیماری کرونا تصریح کرد: با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به محرومین، ۲۳۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع شده است. همچنین ۷۰ سری جهیزیه در سال ۱۴۰۱ و ۲۰ سری جهیزیه در سال جاری تهیه شده است و از مردم و خیران درخواست داریم که در این امر خیر مارا یاری کنند تا از به تاخیر افتادن ازدواج جوانان جلوگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha