• شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402022314452
  • خبرنگار : 71496

شهادت ۲ فلسطینی در یورش سربازان اسرائیلی به نابلس

شهادت ۲ فلسطینی در یورش سربازان اسرائیلی به نابلس

سربازان ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز شنبه به اردوگاه شهر نابلس حمله کرده و یک منزل را در آنجا محاصره کردند. شبکه خبری المیادین به نقل از برخی شاهدان عینی اعلام کرد که در این درگیری‌ها که همچنان ادامه دارند، تاکنون دو تن به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری «سما»ی فلسطین، سربازان اسرائیلی صبح امروز با یورش به شهر نابلس، یک منزل در اردوگاه بلاطه در این شهر را محاصره کردند.

برخی منابع محلی نیز از انتقال تجهیزات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به این اردوگاه از خیابان‌های القدس و روجیب و آغاز درگیری‌های مسلحانه‌ای میان سربازان اسرائیلی و نیروهای مقاومت در این اردوگاه خبر دادند.

به گفته این منابع، نیروهای اشغالگر به محله الیاسمینه یورش بردند و در حال حاضر درگیری‌هایی در اردوگاه شکل گرفته است.

طبق اظهارات این منابع، گروهی از سربازان اسرائیلی نیز در حال حاضر از سمت پایگاه حواره به این اردوگاه یورش آورده و در حال تقویت نیروی نظامی خود هستند.

آنها افزودند، اشغالگران همزمان با محاصره منزلی در این اردوگاه بر بالای ساختمان‌ها رفته و نیروهای تک‌تیرانداز را در آنجا مستقر کردند.

برخی منابع پزشکی از زخمی شدن برخی از شهروندان در این یورش و ممانعت اشغالگران از ورود خودروهای آمبولانس برای امدادرسانی به آنها خبر دادند.

همچنین صدهای انفجارهایی از داخل اردوگاه شنیده می‌شود. گفته شده دو تن شهید و تعدادی زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو جوان فلسطینی به نام‌های سائد جهاد شاکر ۳۲ ساله و عدنان وسیم یوسف الاعراج ۱۹ ساله با شلیک مستقیم تیر به سرشان به شهادت رسیدند، همچنین هفت تن دیگر در تیراندازی سربازان اسرائیلی در این اردوگاه از ناحیه گردن، شکم و ران زخمی شدند.

سربازان اسرائیلی با محاصره منزلی در اردوگاه بلاطه، ساکنان آن را تهدید کردند اگر خود را تسلیم نکنند، خانه را روی سرشان خراب می‌کنند.

جمعیت هلال احمر فلسطین پیش از این اعلام کرد که کادر درمان یک زخمی را از داخل اردوگاه تحویل گرفته و برای درمان به بیمارستان منتقل کردند.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین از انتقال یک زخمی به بیمارستان رفیدیا در نابلس خبر داد. یک خانم مسن و یک زخمی دیگر از همین منطقه به بیمارستان منتقل شدند.

تعداد کل شهدای فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی تا امروز صبح در کرانه باختری نوار غزه به ۱۵۰ تن رسیده که ۳۳ تن از آنها تنها در حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه که از سه‌شنبه ادامه دارد، به شهادت رسیدند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha