• شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402022314738
  • خبرنگار : 50167

مشکلات سامانه ستکا برای مرغ‌فروشان زنجانی

مشکلات سامانه ستکا برای مرغ‌فروشان زنجانی

ایسنا/زنجان رئیس اتحادیه مرغ و ماهی‌فروشان زنجان گفت: با توجه به اینکه مرغ منجمد از طریق سامانه ستکا باید توسط مرغ‌فروشان خریداری شود، آنان دچار مشکل شده‌ و به همین‌خاطر با کمبود گوشت مرغ منجمد نیز مواجه شده‌ایم.

سیدناصر موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت مرغ در استان زنجان، اظهار کرد: در گذشته با توجه به اینکه مرغ‌فروشان در استان زنجان به صورت نقدی، چک و غیره مرغ را خریداری می‌کردند اما امروزه با توجه به تصمیم جهادکشاورزی مبنی بر خرید مرغ از طریق سایت ستکا و پرداخت نقدی آن از یک روز قبل با مشکلات زیادی مواجه شده‌ایم.

وی با بیان اینکه علت کمبود گوشت مرغ منجمد در استان زنجان، وجود مشکلاتی در سامانه ستکا و عرضه محدود آن است، افزود: با توجه به اینکه مرغ منجمد از طریق سامانه ستکا باید توسط مرغ‌فروشان خریداری شود، آنان دچار مشکل شده‌ و به همین‌خاطر با کمبود گوشت مرغ منجمد نیز مواجه شده‌ایم و امروز جهادکشاورزی استان زنجان اعلام کردند که مرغ منجمد نداریم.

این مسئول در رابطه با مشکلات موجود سامانه ستکا، تصریح کرد: یکی از مشکلات این سامانه، موجود بودن گوشت مرغ در سایت است در حالی که پس از خرید، گوشت به‌ دست مرغ‌فروشان نمی‌رسد و با پیگیری این موضوع می‌گویند که گوشت موجود نیست؛ بنابراین نباید کالایی که موجود نیست در سامانه ستکا برای فروش موجود باشد.

رئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان استان در رابطه با سایر مشکلات موجود در سامانه ستکا برای خرید گوشت مرغ، گفت: مرغ‌فروشان برای خرید گوشت، باید به صورت فیزیکی گوشت را از لحاظ اندازه، خون‌مردگی و سایر ویژگی‌ها بررسی کنند که این مورد در سامانه ستکا امکان‌پذیر نیست و با توجه به اینکه پیش‌خرید می‌کنیمزدر صورت وجود مشکل در گوشت، ما با مشکلات جدیدی روبرو خواهیم شد.

موسوی با بیان اینکه مرغ‌فروشان استان زنجان در گذشته با توجه به شرایط موجود اقتصادی و توافقی از کشتارگاه‌ها خریداری می‌کردند، اما پس از دخالت جهاد کشاورزی با مشکل مواجه شده‌اند، گفت: به همین دلیل امروز ۹۰ درصد مرغ‌فروشان استان زنجان، مرغی برای فروش ندارند.

وی با بیان اینکه مرغ‌فروشان زنجانی با شرایط موجود ورشکسته خواهند شد، خاطرنشان کرد: از نهادهای نظارتی استان زنجان درخواست می‌کنم به موضوع سامانه ستکا و خرید مرغ ورود کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha