• شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402022314796
  • منبع : نمایندگی سمنان

در همایش ملی کارآفرینی و تجاری سازی رشته عربی عنوان شد:

صرف دانستن عربی کسب و کار ایجاد نمی کند/ اشتغالزایی گردشگری سلامت برای دانش‌آموختگان زبان عربی

صرف دانستن عربی کسب و کار ایجاد نمی کند/ اشتغالزایی گردشگری سلامت برای دانش‌آموختگان زبان عربی

ایسنا/سمنان نائب رئیس انجمن ایرانی زبان و ادبیات عربی کشور معتقد است: صرف داشتن مهارت زبانی عربی نمی تواند فضای کسب و کار ایجاد کند .

دکتر فرامرز میرزایی در دومین همایش ملی کارآفرینی و تجاری سازی رشته عربی کشور در سمنان با تمجید از گروه زبان و ادبیات عربی  دانشگاه سمنان برای برگزاری منظم دومین همایش ملی کارآفرینی و تجاری سازی رشته زبان و ادبیات عربی کشور، اظهار کرد: برگزاری اولین همایش کارآفرینی و تجاری سازی رشته در سال ۱۳۹۳ در دانشگاه سمنان نقطه عطفی در نگرش همه اساتید و دانشجویان رشته بود که از آن همایش به بعد سرفصل‌ها و بسیاری از برنامه‌های درسی رشته زبان و ادبیات عربی چه در سطح وزارت خانه و چه در سطح گروه‌های عربی کشور به شکل محسوسی تحت تأثیر آن همایش تغییر کرد و سندی که در پایان همایش منتشر شد مبنای کار کمیته تخصصی وزارت قرار گرفت و در انجمن ایرانی زبان و ادبیات عربی نیز مبنای کار در حوزه کارآفرینی در رشته زبان و ادبیات عربی قرار گرفت و حدود ۱۷ مقاله نیز در این حوزه در مجله انجمن منتشر شد.

وی با اشاره به مشکلات نظام آموزشی ایران چه در وزارت علوم و چه در آموزش و پرورش تاکید کرد: حل مسأله، تفکر انتقادی و خلاقیت در رشته زبان و ادبیات عربی باید نهادینه شود تا کارآفرینی ایجاد شود.

دکتر میرزایی افزود: امروز کارآفرینی و تجاری‌سازی با توجه به برخی کم کاری‌های صورت گرفته در سطح کشور از هر زمان دیگری مهمتر است و باید دانشگاه و سایر نهادها با تلاش مضاعف نقص‌های موجود را جبران کنند که نیازمند برگزاری چندین همایش و سمینار در این حوزه است.

نایب رئیس انجمن ایرانی زبان و ادبیات عربی ایران افزود: صرف داشتن مهارت زبانی عربی نمی تواند فضای کسب و کار ایجاد کند بلکه باید راه‌های مختلف کارآفرینی و مهارت‌های مورد نیاز نیز آموزش داده شود و زمینه‌های جدید کار در فضای مجازی، گردشگری، رسانه و... چه در سطح داخل و چه خارج کشور فضای کسب کار بسیار وسیعی است که باید با مهارت‌های مورد نیاز آن به دانشجویان رشته آموزش داده شود.

دکتر سیدرضا میراحمدی دبیر علمی این همایش نیز «توجه به میراث کهن اسلامی ایرانی و ارتباط آن با رشته زبان و ادبیات عربی، تقویت ارتباط دانشجویان و دانش آموختگان رشته زبان و ادبیات عربی با جامعه و صنعت و معرفی زمینه‌های شغلی جدید برای دانش آموختگان را از اهداف این همایش برشمرد و خاطر نشان کرد: مقالات در سه محور نقد متون پزشکی، کارآفرینی و تجاری سازی، و گردشگری سلامت به دبیرخانه همایش رسید.

گردشگری سلامت اشتغال زیادی پیش روی دانش‌آموختگان زبان و ادبیات عربی می‌گشاید

دکتر میراحمدی افزود: در محور نقد متون پزشکی زمینه‌های بسیار زیادی برای پژوهش وجود دارد که می‌تواند به عنوان یک حوزه غنی و بینارشته‌ای مبنای کار اساتید و پژوهشگران رشته قرار گیرد در حوزه کارآفرینی و تجاری سازی که بیشترین تعداد مقالات رسیده به همایش نیز همین حوزه بود باید علاوه بر شناسایی حوزه‌های جدید کارآفرینی و نحوه تجاری سازی، دانش زبان و ادبیات عربی به آموزش مهارت‌های لازم در این حوزه بپردازد.

وی خاطر نشان کرد: گردشگری و به خصوص گردشگری سلامت نیز از دیگر حوزه‌هایی است که زمینه‌های بسیار زیادی برای کارآفرینی و اشتغال را پیش روی دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته زبان و ادبیات عربی می‌گشاید.
دکتر سعدالدین  سرپرست دانشگاه سمنان نیز گفت: دانشگاه سمنان به عنوان دانشگاه جامع، دانشگاه مادر و دانشگاه معین استان سمنان در نظر دارد با شعار توسعه جامع دانش بنیان دانشگاه ، اثربخشی دانشگاه در سطح منطقه‌ای و ملی و بین المللی را افزایش دهد و این اثربخشی با توسعه جامع منظومه‌ای رخ خواهد داد که برگزاری همایش‌ها یکی از ابزارهای مهم و تأثیرگذار برای عملیاتی کردن اثرگذاری در سطح جامعه است.

دکتر سعدالدین  افزود: رشته زبان و ادبیات عرب یکی از رشته‌های قوی دانشگاه سمنان است و داشتن یک مجله علمی بین‌المللی با همکاری دانشگاه تشرین سوریه دلیلی بر این مسأله است که به انتشار دستاوردهای علمی در سطح بین‌المللی می‌پردازد.

وی تصریح کرد: فضای کارآفرینی فضای بسیار جامعی است و تمام رشته‌ها می‌توانند در فضای کارآفرینی جایگاه ویژه‌ای داشته باشند و این همایش که به همت گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه سمنان و انجمن ایرانی زبان و ادبیات عربی برگزار شد در هفت محور کاربردی به بررسی مسائل مربوط به کارآفرینی و تجاری‌سازی رشته زبان و ادبیات عربی پرداخته است و پیشتازی گروه زبان و ادبیات عربی در این حوزه کارآفرینی جای تقدیر دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha