• یکشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۸:۲۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402022415140
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

شهردار جدید میانه معرفی شد

شهردار جدید میانه معرفی شد

ایسنا/آذربایجان شرقی طی مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، «عادل مرتضایی» به عنوان شهردار جدید میانه معرفی شد.

امام جمعه میانه در این مراسم، عمده مشکل شهرداری‌ها از جمله شهرداری میانه را بودجه دانست و ادامه داد: باید بودجه‌ای اضافی از ردیف‌های خاص به شهرداری‌ها واریز شود.

حجت‌الاسلام عبدالله محمدی، تاکید کرد: هر کسی که در شهر زندگی می کند باید حقوق شهروندی خود را به جای آورد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه دو ناحیه شدن میانه و کمک به بازسازی و ترمیم جاده ترانزیت سابق و بلوار زینبیه از مطالبات شورا و شهردار سابق بود از پیگیری موضوع خبر داد و گفت: با اخذ موافقت معاونت وزارت راهداری، مقرر شد ۶۰ درصد از هزینه را وزارت پرداخت کرده و ۴۰ درصد مابقی را شهرداری میانه پرداخت کند تا طرح‌های مورد نظر به اجرا برسد.

مرتضی حسینی به رفع موانع ایجاد راه‌های شهری نیز اشاره کرده افزود: پیگیر اجرای مسئولیت‌های اجتماعی از سوی موسسات اقتصادی از جمله فولاد آذربایجان و مجتمع فولاد میانه هستیم تا کمک‌های لازم به ورزش شهرستان، هنرمندان و شهرداری صورت گیرد.

فرماندار ویژه میانه نیز در این مراسم با اشاره به اینکه شهر میانه به عنوان مرکز شهرستان میانه اهمیت و نقش زیادی در توسعه این شهرستان دارد، بر تلاش جدی شهردار جدید برای توسعه و عمران شهر تاکید کرد.

مسعود سعادتی مدیریت ساخت و سازها، مسائل فرهنگی و اجتماعی شهر، زیباسازی شهر و تامین فضای مناسب شهری برای تفریح و اوقات فراغت با توجه به آسیب پذیری جدی در برخی حوزه‌ها را از جمله مهم‌ترین مسائل و مشکلات شهر میانه برشمرد و اظهار کرد: بدون حضور شهرداری و کمک اعضای شورای شهر غلبه بر این چالش‌ها و مشکلات به آسانی امکان پذیر نیست، بنابراین شهرداری و شورای شهر باید در کنار توجه به فعالیت‌های عمرانی و زیرساختی برای مسائل فرهنگی و اجتماعی هم برنامه داشته و کنار فرمانداری و دستگاه‌های فرهنگی باشند تا شهری سالم و به دور از آسیب داشته باشیم.

وی اضافه کرد: از شورای شهر می‌خواهیم همچنان که در موضوع انتخاب شهردار با حساسیت، اجماع نظر صددرصدی داشته‌اند، اجازه ندهند مسائل فردی و جزئی در مسائل کلان شهری تاثیر بگذارد.

سعادتی در پایان با قدردانی از زحمات میرزایی شهردار سابق شهر میانه و رجبی سرپرست شهرداری، برای عادل مرتضایی در سمت شهردار جدید میانه آرزوی توفیق کرد.

مدیرکل امور شهری استانداری نیز با حضور در این مراسم جلب مشارکت مردم به ویژه در مدیریت شهری را سبب موفقیت در امور خواند و گفت: با دانستن نظر شهروندان می توان به برنامه ریزی متناسب پرداخت.

مرتضی موحدنیا با تاکید بر اینکه مدیریت شهری در دنیا مورد توجه مردم است، افزود: در کشور ما نیز مدیریت شهری به لحاظ قوانین مجزا و فرهنگ قدیمی و همچنین به لحاظ قدمت شهرداری‌ها و عملکرد آن‌ها مورد توجه است.

وی با بیان اینکه انتظارات مردم از شهرداری بیشتر از سایر ارگان‌هاست، تشریح کرد: خدمات شهری و عملکرد شهرداری‌ها زود بازده بوده و همین که شهرداری اقدام به لکه‌گیری یا آسفالت خیابان و گلکاری فضای شهری اقدام می‌کند مردم مشاهده و قضاوت می‌کنند که این امر حسن بوده و شهرداری‌ها باید از این موضوع نهایت استفاده را ببرند.

مدیر کل امور شهری استانداری در ادامه بر لزوم بهره‌مندی از سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی در مدیریت شهری تاکید و خاطرنشان کرد: اگر بودجه شهرداری تبریز از ۱۰ هزار میلیارد سال گذشته به ۲۰ هزار میلیارد در سال جاری افزایش یافته این است که به بحث سرمایه گذاری‌های خصوصی و جلب آنها توجه کرده است.

وی تشریح کرد: به سراغ مردم و سرمایه گذاران رفتن و تغییر نگرش در مدیریت و مسائل شهری مهم‌ترین راه در جهت دستیابی به اهداف عمران و توسعه است.

موحدنیا، اختلاف در شورای شهر را سوای تضاد آراء، عنوان و بر پرهیز از اختلاف در بین اعضای شورا تاکید کرد و گفت: حزب گرایی سمی مهلک برای شورا است.

بر اساس این گزارش، با حکم استاندار آذربایجان شرقی، عادل مرتضایی از کارکنان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور که منتخب شورای شهر میانه بود، به سمت شهردار این شهر منصوب شد.

مرتضایی پیش از این سال‌ها در سمت های مدیریتی از جمله مشاور رئیس سازمان، مدیرکل پشتیبانی و امور اداری، سرپرست حوزه ریاست و روابط عمومی و معاون مدیرکلی دفاتر مختلف سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خدمت کرده است.

شهردار جدید میانه معرفی شد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha