• دوشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402022516029
  • خبرنگار : 50107

محمدحسین لطیفی:

باید ما هنرمندان، مشاوران مدیران فرهنگی باشیم/ تمام جشنواره‌های فیلم ایران دولتی است

باید ما هنرمندان، مشاوران مدیران فرهنگی باشیم/ تمام جشنواره‌های فیلم ایران دولتی است
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی محمدحسین لطیفی گفت: مشاوران مدیران فرهنگی باید ما هنرمندان باشیم. سیاست‌های هنری سینمایی کشورمان باید با مشورت‌هایی توسط دست‌اندرکاران اصلی اتفاق بیفتد.

این کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص فیلم غریب اظهار کرد: اکران فیلم سینمایی غریب زمانی اتفاق افتاد که ماه رمضان و عید نوروز بود، بنابراین انتظار فروش بالایی نداشتم اما اینکه فیلمی طنز به میزان بالا بفروشد ربطی به مجموعه کارهایی از این دست ندارد.به نظر من برخورد مردم با فیلم غریب تا امروز آنچنان بود که من را به وجد آورد و همان زمان هم می‌دانستم این فیلم بعد از اکران دیده خواهد شد، کمااینکه در اولین ۲۴ ساعتی که روی پلتفرم فیلیمو قرار گرفت، توانست رکورد فروش را بزند.

لطیفی در پاسخ به این سوال که آیا اکران فیلم غریب در جشنواره فجر امسال تاثیری بر فروش فیلم داشت، عنوان کرد: هیچ تاثیر خاصی نمی‌توانست داشته باشد. وقتی فیلمی را می‌سازیم باید عرضه کنیم. اگر به من جشنواره غیر دولتی در ایران نشان دادید فیلمم را به آنجا می‌دهم، وگرنه تمام جشنواره‌ها دولتی است، بنابراین این فیلم باید به جشنواره فجر می‌رسید و می‌توانست خودش را عرضه کند.

این کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص مشکلات پیش روی فیلم‌سازی گفت: مشکلات زیاد است اما مهم‌ترین مشکل این است که مشاوران مدیران فرهنگی باید ما هنرمندان باشیم نه اینکه افراد دیگری مشاور فرهنگی باشند و ما بایستیم و ببینیم آن‌ها چه نظری راجع به ما و کارمان می‌دهند. سیاست‌های هنری سینمایی کشورمان باید با مشورت‌هایی توسط دست‌اندرکاران اصلی اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به سریال جدید خود تصریح کرد: من یک سریال در راه دارم که قبل از شهید بروجردی ساختم و نام این سریال سنجرخان است. سنجرخان قهرمان ملی مردم کردستان در سال ۱۲۹۶ بود. امیدوارم مشکلات مالی سریال حل و آماده پخش شود. احتمالا این سریال از شبکه یک سیما پخش خواهد شد، اما نمی‌توانم تاریخ دقیقی برای پخش آن اعلام کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha