• دوشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402022516389
  • خبرنگار : 50037

پارسال ۸۰۰ نوزاد در بیمارستان ولیعصر(عج) رزن متولد شد

پارسال ۸۰۰ نوزاد در بیمارستان ولیعصر(عج) رزن متولد شد

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان رزن از تولد ۸۰۰ نوزاد در بیمارستان ولیعصر(عج) این شهرستان در سال گذشته خبر داد.

علی‌اصغر غفاری‌آثار دوشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه در مراسم روز ماما و تجلیل از پرسنل مامای بیمارستان ولیعصر(عج) شهرستان رزن، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم شبکه بهداشت و درمان شهرستان رزن جوانی جمعیت بوده که در این رابطه اقدامات ارزنده‌ای در زمینه‌های مختلفی چون مشاوره، ارجاع زوج های نابارور به مراجع تخصصی بالاتر و مشاوره زایمان فیزیولوژیک انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه کاهش جمعیت و فرزندآوری، آینده را با مخاطرات و تبعاتی چون پیری جمعیت و کاهش نیروی انسانی کارآمد مواجه می‌سازد، افزود: با توجه به سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب پیرامون بحث جمعیت و فرزندآوری، ماماها در اجرای قانون جوانی جمعیت و ارائه مشاوره به خانواده‌ها و افزایش سواد زنان نقش بسزایی را دارند.

فرماندار رزن با اشاره به مشوق‌های دولت برای فرزندآوری خانواده‌ها بیان کرد: در شهرستان رزن هم خانواده هایی که صاحب فرزند سوم و چهارم و یا بیشتر شوند، به منظور ترغیب به فرزندآوری طی برنامه ریزی زمین رایگان در شهرستان اهداء می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه از سال گذشته و امسال اعتباری افزون بر ۳۴۰ میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان هزینه شده است، تصریح کرد: شهرستان رزن دارای ۲۸ پزشک متخصص بوده که از این تعداد پزشک متخصص تعداد ۱۴ پزشک امسال اضافه شده‌اند.

غفاری‌آثار همچنین از اختصاص ۳۰۰ میلیارد اعتبار به پروژه بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی این شهرستان در سفر ریاست جمهوری خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته برای این پروژه ۴۸ میلیارد تومان هزینه شده و از محل سفر نیز تاکنون دارای ۳۵ میلیارد تومان تخصیص بوده و پروژه هم اکنون فعال است.

وی افزود: علاوه بر پروژه بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی، مرکز جامع خدمات سلامت روستای ملابداق با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و با اعتباری افزون بر  ۱۰  میلیارد تومان اعتبار، مرکز جامع خدمات سلامت روستای چایان با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی و مرکز جامع سلامت سرتجین را می‌توان از جمله پروژه های عمرانی در دست اجرا در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان برشمرد.

به گزارش ایسنا، در پایان از پرسنل مامای بیمارستان ولیعصر(عج) رزن به مناسبت روز ماما و هفته جمعیت تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha