• چهارشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402022717172
  • منبع : نمایندگی سمنان

با حضور به موقع محیط بانان سرخه ای رخ داد:

ناکامی شکارچیان غیرمجاز در لباس دامدار!

ناکامی شکارچیان غیرمجاز در لباس دامدار!

ایسنا/سمنان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از دستگیری سه شکارچی غیرمجاز در زیستگاه های شهرستان سرخه خبر داد.

بهرامعلی ظاهری ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ با اعلام این خبر اظهار کرد: این شکارچیان غیرمجاز، از افراد غیربومی بوده که به بهانه سرکشی از گله دام های با حضور در مناطق شکار ممنوع روستای افتر به دنبال شکار حیات وحش بودند.

وی با اشاره به دستگیری این متخلفین شکار و صید ادامه داد: مأمورین یگان حفاظت شهرستان های سمنان و سرخه و پاسگاه محیط بانی افتر به اتفاق همکاران قرق اختصاصی جاشلوبار طی گشت و کنترل در منطقه شکار ممنوع خنار متوجه حضور این شکارچیان غیرمجاز شدند.

مدیرکل محیط زیست استان با اشاره به گزارش های مردمی در خصوص حضور این شکارچیان گفت: مسوولان ذی ربط با اطلاع واصله مبنی بر اینکه یک گروه شکارچی سه نفره از استان های مازندران و تهران که به بهانه سر کشی به دام (یک نفر دامدار ودو نفر شکارچی) قصد عزیمت به منطقه روستای ایج را دارند، منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

وی از  هماهنگی با قاضی کشیک، در خصوص دستگیری این شکارچیان غیرمجاز غبر داد و اضافه کرد: متهمین در منطقه شناسایی و قبل از هر گونه اقدامی در خصوص شکار حیات وحش، دستگیر شدهند.

مدیرکل محیط زیست استان افزود: از متخلفین یک قبضه سلاح گلوله زنی، مقادیری فشنگ، سه دستگاه دوربین، چاقو و تعدادی ادوات شکار و صید کشف وضبط شد.

ظاهری با اشاره به دستگیری هر سه شکارچی متخلف از تحویل آنها به مراجع قضایی خبر داد و گفت: شکارچیان پس از تکمیل پرونده تحویل مرجع قضایی در استان شدند. همچنین هماهنگی های لازم با عوامل منابع طبیعی شهرستان سرخه انجام گردید تا در صورت تعلیف غیرمجاز دام های مربوطه به دامدار متخلف، پرونده تخلف تشکیل و جهت معرفی به مقام قضایی اقدام شد.
ناکامی شکارچیان غیرمجاز در لباس دامدار!
ادوات کشف شده از شکارچیان 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha