• چهارشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402022717205
  • خبرنگار : 71496

هشدار درباره اظهارات غیرمسؤولانه وزرای تندروی اسرائیل در آستانه برگزاری «راهپیمایی پرچم»

هشدار درباره اظهارات غیرمسؤولانه وزرای تندروی اسرائیل در آستانه برگزاری «راهپیمایی پرچم»

دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در آستانه برگزاری راهپیمایی پرچم به برخی وزرای تندرو درباره اظهارنظرهای غیرمسؤولانه که موجب تشدید اوضاع می‌شود، هشدار دادند، پلیس این رژیم نیز تعدادی از شهرک‌نشین‌ها را بازداشت کرده و حکم اخراج برخی از آنها را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری "معا"ی فلسطین، رژیم اشغالگر صهیونیستی در چارچوب آنچه آن را "اقدامات پیشگیرانه" می‌خواند، جهت فراهم کردن شرایط برای راهپیمایی فردا پنج‌شنبه شهرک‌نشین‌ها در شهر قدس اشغالی، بازداشت‌هایی را آغاز کرده و ده‌ها حکم اخراج از شهر را صادر کرد، همزمان ارزیابی‌های دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی حاکی از این است که شلیک تعدادی خمپاره از نوار غزه، در این مرحله تهدید اصلی و یا چشمگیری نیست؛ اما آنها برای چنین احتمالی آماده می‌شوند.

دستگاه‌های امنیتی رژیم اشغالگر صهیونیستی همزمان با نگرانی‌ها از افزایش تحریک به خشونت که می‌تواند تنش امنیتی ایجاد کند، سطح آماده‌باش نیروهای خود را افزایش دادند، همزمان برخی مسؤولان سرویس‌های امنیتی این رژیم به وزرای کابینه و در راس آنها ایتامار بن گویر (وزیر امنیت داخلی این رژیم) درباره برخی اظهارات غیرمسؤولانه‌ای که می‌تواند موجب تشدید اوضاع میدانی شود، هشدار دادند.

پلیس رژیم صهیونیستی در چارچوب آمادگی‌ها برای راهپیمایی شهرک‌نشین‌ها که قرار است در آن پرچم این رژیم را در دست بگیرند و از باب العامود، یکی از ورودی‌های بخش قدیمی شهر قدس اشغالی حرکت کرده و با عبور از بخش قدیمی خود را به دیوار البراق برسانند، ۱۵ تن از ساکنان شهر قدس را بازداشت کرده و نزدیک به ۳۷ حکم اخراج از شهر قدس اشغالی را صادر کرد.

در گزارش‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از برخی منابع امنیتی آمده است، طرح بازداشت و اخراج شامل هر فرد مشکوکی می‌شود که دستگاه‌های جاسوسی این رژیم اطلاعاتی از قصد او برای انجام برخی فعالیت‌های مشخص در حرم قدسی و مسجد الاقصی و یا برهم زدن نظم عمومی دارد. طبق این گزارش‌ها، بیشتر بازداشتی‌ها از ساکنان قدس اشغالی هستند.

دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی شدند، هشدارهایی درباره احتمال عملیات فلسطینی‌ها در پی راهپیمایی پرچم دریافت کردند، در این رابطه حکم‌هایی برای اخراج برخی شهرک‌نشین‌ها و یهودیان افراطی از بخش قدیمی شهر قدس، حرم قدسی و به طور کلی شهر قدس اشغالی صادر شدند.

قرار است حدود ۳۰۰۰ نیروی پلیس رژیم صهیونیستی در تامین امنیت راهپیمایی شهرک‌نشین‌ها و مقابله با اعتراضات احتمالی فلسطینی‌ها همزمان با این راهپیمایی مشارکت کنند، این راهپیمایی هر ساله در سالروز اشغال بخش شرقی شهر قدس بر اساس تقویم عبری برگزار می‌شود.

در همین چارچوب، دورون تورگمان، رئیس پلیس رژیم صهیونیستی در شهر قدس اشغالی به رسانه‌های این رژیم گفت: تصمیم برای برپایی این راهپیمایی را بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر (این رژیم) گرفته و او در سخنرانی که در نشست حزب لیکود در کنست (پارلمان این رژیم) داشت، گفت، "راهپیمایی پرچم در تاریخ و مسیر خود و با شرایط خودش برگزار خواهد شد".

تورگمان افزود: پلیس در چارچوب آمادگی برای فعالیت‌های خصمانه، برای احتمال شلیک از غزه و یا هر نقطه دیگری آماده می‌شود، مقررات و فایل‌های صوتی هشدار شامل خروجی‌های شرایط فوق‌العاده و دستورالعمل‌هایی برای مردم درباره چگونگی اقدام در چنین شرایطی وجود دارند.

رئیس پلیس رژیم صهیونیستی در شهر قدس اشغالی درباره احتمال یورش شهرک‌نشین‌ها به صحن‌های مسجد الاقصی و تغییر مسیر این راهپیمایی و عبور از حرم قدسی گفت: راهپیمایی پرچم هرگز از کوه هیکل (حرم قدسی) عبور نخواهد کرد، درباره این موضوع توافق نشده و هرگز نخواهد شد. سال گذشته کسانی بودند که پرچم‌هایی را که زیر لباس‌هایشان پنهان کرده بودند، در دست گرفتن اما خیلی زود اخراج شدند.

او درباره عبور این راهپیمایی از محله‌ها و شهرک‌های قدس اشغالی گفت: راهپیمایی‌هایی در کوه زیتون و روستای الطور وجود دارند که آنها "اتفاقاتی محدود" خوانده می‌شوند، آنها تایید شدند و امنیت آنها تامین خواهد شد، سربازان اسرائیلی خیابان‌های شهر قدس را مسدود خواهند کرد و این خیابان‌ها به تدریج بازگشایی خواهند شد.

برخی گروه‌های فلسطینی در هفته‌های گذشته خواستار لغو راهپیمایی پرچم شده بودند، این راهپیمایی در گذشته با حملات شهرک‌نشین‌ها و پلیس رژیم صهیونیستی در قدس به فلسطینی‌ها همراه بود، علاوه بر این برخی گروه‌های راست‌ افراطی اسرائیلی در تلاش هستند ۵۰۰۰ شهرک‌نشین را برای یورش به مسجد الاقصی در همان روز راهپیمایی گردهم آورند.

پیش بینی می‌شود ۲۰۰ هزار شهرک نشین در راهپیمایی پرچم که قرار است روز پنج‌شنبه در شرق بیت المقدس برگزار شود، شرکت کنند.

دستکم چهار تن از وزرای کابینه نتانیاهو شامل بن گویر، بتسئلیل اسموتریچ، وزیر دارایی، مری رگیو، وزیر حمل‌ونقل و اسحاق واسرلاوف، موسوم به وزیر توسعه النقب و الجلیل اعلام کردند که در راهپیمایی پرچم شرکت می‌کنند.

سایت عبری زبان "واللا" به نقل از یک مسؤول امنیتی عالی رتبه گزارش داد که کابینه این رژیم به صورت پیوسته با طرف‌های بانفوذ منطقه در حال رایزنی است و ارتباطی میان راهپیمایی پرچم که دهه‌ها است برگزار می‌شود و کوه هیکل (حرم قدسی) وجود ندارد، تنها یک اظهارنظر غیرضروری که کوه هیکل را به محله اسلامی و راهپیمایی پرچم مرتبط کند، برای شعله‌ور کردن اوضاع کافی است.

این سایت عبری در ادامه اعلام کرد، تمامی کسانی که در این راهپیمایی شرکت خواهند کرد، باید مسؤولیت‌پذیر بوده و از ملتهب کردن منطقه خودداری کنند، این اقدام غیرضروری و خطرناک است، بنابراین بهتر است وزرایی همانند بن گویر و دیگر چهره‌های سیاسی از اظهارات افراطی خودداری کنند، این ترس بزرگ وجود دارد که از این اظهارات برای شعله‌ور کردن منطقه استفاده شود.

واللا در ادامه تاکید کرد، تحریک گسترده در شبکه‌های اجتماعی و ارتباط دادن حرم قدسی و قدس به ادعاهای دروغین از تغییر وضعیت موجود می‌تواند شرایط را ملتهب کرده و به عملیات‌های مقاومتی ختم شود. هفته اخیر در کرانه باختری به شکلی نسبتا آرام گذشت هرچند که غزه به دلیل حمله هوایی اخیر ملتهب بود؛ اما کسی که فکر می‌کند خطر عملیات به دلیل راهپیمایی پرچم وجود ندارد، در اشتباه است.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز همزمان با نزدیک شدن به تاریخ برگزاری راهپیمایی پرچم، خواستار خویشتن‌داری شد و بر لزوم دوری از اقدامات و اظهارنظرهایی که موجب تشدید اوضاع شود، تاکید کرد.

او در ادامه گفت: ما به حق افراد برای بیان نظراتشان و عمل به آن به شکلی مسالمت‌آمیز باور داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha