• چهارشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1402022717415
  • خبرنگار : 71560

مشاور عالی وزیر عراق:

رسانه‌های معاند در آستانه اربعین به دنبال اختلاف‌افکنی هستند

رسانه‌های معاند در آستانه اربعین به دنبال اختلاف‌افکنی هستند

مشاور عالی وزیر کشور جمهوری عراق تاکید کرد که موکبداران ایرانی و عراقی افتخار می‌کنند که به زوار امام حسین (ع) خدمات ارائه کرده و حضور این حجم از زائر در راهپیمایی اربعین بدون آنکه تشنه یا گرسنه بمانند برای دیگران از بیرون شگفت‌انگیز است.

به گزارش ایسنا، مهدی هادی علی الفکیکی در نشست مشترک با وزیر کشور پیرامون اربعین 1402 بیان کرد: بسیار خوشحال هستم که در حضور وزیر کشور ایران قرار دارم؛ در سال گذشته بنده و تمام برادران موجدانه تلاش کردیم تا به زائران حسینی خدمت کنیم. هدف اساسی ما خدمت به زوار امام حسین (ع) است و این‌که زائران بتوانند به راحتی و با امنیت به زیارت امام حسین (ع) بیایند. همان طور که برادران عزیز مستحضر هستند در طول سال‌های گذشته برخی از زیرساخت‌های گذرگاه‌ها مناسب نبود و نتوانستیم در برخی از نقاط آن طور که باید خدمات ارائه دهیم اما امیدواریم با همکاری دوجانبه بتوانیم مشکلات موجود را برطرف کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: خدا را شاکریم در طول دو سال اخیر مشکل امنیتی و تروریستی برای زائران پیش نیامده است.

مشاور عالی وزیر کشور عراق در ادامه تصریح کرد: رسانه‌های معاند همیشه در آستانه اربعین تلاش مضاعف می‌کنند تا برعلیه روابط دو کشور اقدام کرده و اختلافات قومی و قبیله‌ای را تحریک کنند اما مردم آگاه هستند و تاکنون نیز دشمنان موفق نشدند. این برای دیگران حیرت‌آور است که چگونه این حجم از زائر در این مسیر طولانی قرار گرفته و نه گشنه می‌شوند و نه تشنه می‌مانند. موکب‌داران ایرانی و عراقی هر دو افتخار می‌کنند که به زائران خدمات ارائه دهند. از شخص وزیر کشور تشکر می‌کنم. ان‌شاءالله بتوانیم با همکاری یکدیگر زمینه زیارت زائران در ایام اربعین را به بهترین شکل فراهم کنیم.

در پایان این نشست مشاور وزیر کشور عراق هدایایی را از حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت ابوالفضل عباس (ع) به وزیر کشور تقدیم کرد و با یکدیگر عکس یادگاری گرفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha