• چهارشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1402022717612
  • خبرنگار : 71012

ناصر ملک‌مطیعی در تلویزیون

ناصر ملک‌مطیعی در تلویزیون

مجموعه مستند «خانه‌های نورانی» با محوریت تبلیغ و ترویج روضه‌داری‌های سنتی ایران، مدتی است که در مناسبت‌ها از شبکه مستند سیما پخش می‌شود. این مستند در روزهای گذشته با تمرکز بر اهمیت الگوسازی توسط چهره‌ها، تصاویر و خاطراتی از حضور بازیگران از جمله ناصر ملک‌مطیعی در هیئات‌ مذهبی را روی آنتن برد.

به گزارش ایسنا، مستند «خانه‌های نورانی» اینگونه تعریف می‌شود: جستجویی برای یافتن روح معنوی حاکم بر مکان‌هایی که در آن‌ها روضه‌خوانی اهل بیت (ع) با قدمت و سابقه طولانی برگزار می‌شود.

تاکید مستند بر وجوه عاشقانه و معنوی اماکن است نه صرفا تاریخچه بناها. در این منازل معمولا پیرغلامانی نورانی و باصفا مشغول به خدمت هستند و گفت‌وگو با این شخصیت‌ها همراه با ذکر خاطرات و استفاده از تصاویر آرشیوی است.

در بخشی از مستند که ۲۵ اردیبهشت ماه به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) روی آنتن رفت، به یکی از پیرغلامان سرشناس پایتخت (محمد محمودی) و خاطرات او پرداخته شد. همچنین گفت‌وگو با محمدرضا طالقانی و علی پروین از قدیمی‌های ورزش‌های کشتی و فوتبال از بخش‌های جذاب این مستند بود. در بخش‌هایی از «خانه‌های نورانی»، تصاویری از حضور محمدرضا گلزار ـ بازیگر ـ در این هیات به نمایش درآمد و خاطراتی از حضور جمشید مشایخی ـ بازیگر فقید کشورمان ـ روایت شد. ضمن اینکه ویدئویی از حضور ناصر ملک‌مطیعی و تصاویری از او پخش شد. در این مستند در توضیحاتی از  سوی طالقانی و محمودی بر وجه پهلوانی و ورزشکاری شخصیت ناصر ملک‌مطیعی تاکید شد؛ اینکه در واقعیت هیچگاه نمازش ترک نمی‌شد، بسیار یتیم‌نواز و دوستدار امام حسین (ع) بود و بیش از هر بازیگر دیگری در آن زمان، مقابل دوربین نماز خواند و الگوسازی کرد.

بر اساس این گزارش، مجموعه مستند «خانه‌های نورانی» به تهیه‌کنندگی محمدامین نوروزی ساخته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۸ ۰۹:۰۹

تازنده بود کسی یادش نکرد(تلوزیون)تازه یادشون افتاده جمع کنید ای قوم مرده پرست

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۸ ۱۷:۰۸

درود به شرفت دنیل راس میگی به خدا وقتی فوت شده یادشان افتاده

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۸ ۱۵:۳۴

واقعا که ما ملت مرده پرستیم خداوند از گناه کاراش میگذره شما چرا نگذشتید خدا رحمتش کند ناصر خان ملک مطیعی را

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۸ ۱۶:۳۵

تا زنده بود مصاحبه مدیری با اونو پخش نکرد مرده پرستیم

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۸ ۱۸:۲۱

بابا خیلی پررو هستید وقتی زنده بود که اجازه نمی‌دادید ازش اسمی برده بشه حضور در برنامه دورهمی و گفتگو با مهران مدیری رو چند دقیقه قبل از پخش کنسل کردید اون بلاهایی که توی چهل سال سرش آوردید هم بماند حالا دیگه چون چیزی تو چنته ندارید رو آوردید به هنرمندان قدیمی شما چه قومی هستید

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۹ ۰۹:۰۸

زنده را تا زنده است یادش کرد دیگه فایده ای نداره