• جمعه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۰:۳۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402022918356
  • خبرنگار : 50177

مشاور مدیرکل منابع طبیعی استان:

اطفای حریق در لرستان موضوعی مشارکتی و فراگیر است

اطفای حریق در لرستان موضوعی مشارکتی و فراگیر است

ایسنا/لرستان مشاور مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت: اطفای حریق در استان موضوعی مشارکتی و فراگیر است.

رسول درویشیان ۲۸ اردیبهشت ماه در سومین جلسه پیشگیری از آتش سوزی در دهستان کاکاشرف اظهار کرد: تهیه بانک اطلاعاتی و آموزش نیروهای محلی، استفاده از ظرفیت شوراها و دهیاران، اطلاع‌رسانی به کشاورزان، تقویت نیروهای دیده‌بان و استفاده از ظرفیت بسیج از مهمترین راهکارهای مقابله با حریق است.

وی اضافه کرد: حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و اطفای حریق در این بخش‌ها تنها وظیفه سازمان‌های محیط زیست و منابع طبیعی نیست بلکه این موضوع بایستی فراگیر و مشارکتی شود.

مشاور مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت: طی صورتجلسه‌ای مقرر شد مرتعداران و اهالی روستا از مراتع صیانت  و در بروز آتش‌سوزی بایستی صف مقدم مهار آتش باشند تا بتوانیم این منابع ارزشمند را حفاظت کنیم.

وی خطاب به مرتعداران دارای طرح مرتعداری احاله شده برای اجرای برنامه‌های پیش بینی‌شده در طرح ، بیان کرد: هرگونه بهره‌برداری از محصولات فرعی جنگلی و مرتعی منوط به تهیه طرح تلفیقی (بهره‌برداری)  است.

در ادامه این جلسه  رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم‌آباد گفت: امیدواریم با تعامل و همکاری که بین مردم و منابع طبیعی صورت می‌گیرد شاهد کمترین میزان حریق باشیم.

سید علی حسینی تصریح کرد: ساماندهی نیروهای مردمی و امدادگر به تجهیزات اطفاء حریق در دهستان‌ها، آموزش و اطلاع‌رسانی به عموم مردم از طریق رسانه‌های جمعی و فضای مجازی، شناسایی نقاط آسیب پذیر و مناطقی که بیشترین احتمال آتش سوزی را دارد از اهداف منابع طبیعی است.

در این جلسه مقرر شد مرتع‌داران و بهره‌برداران با کمک اداره منابع طبیعی هرکدام حافظ و حامی این منابع خدادادی و ارزشمند باشند تا بتوان در راستای پیشگیری از وقوع هرگونه آتش‌سوزی احتمالی در این مناطق، اقدامات لازم و به موقع را انجام داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha