• شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402023018858
  • خبرنگار : 71610

پس از حضور در اجلاس اتحادیه عرب

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اسد را «پیروز» خواندند

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اسد را «پیروز» خواندند

حضور رئیس جمهوری سوریه در نشست سران اتحادیه عرب در عربستان سعودی بازتاب قابل توجهی در رسانه‌های رژیم صهیونیستی داشته و این رسانه‌ها این اتفاق را یک پیروزی بزرگ برای سوریه ارزیابی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، حضور بشار اسد در نشست اتحادیه عرب و صحنه دست دادن وی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی توجه رسانه‌های رژیم صهیونیستی را به همراه داشته است و برخی از آنها نوشته‌اند که این اتفاق پیروزی برای بشار اسد است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی در این باره اذعان کرده‌اند: «بهتر است که بگوییم اتحادیه عرب به سوریه بازگشته است نه سوریه به این اتحادیه.»

رسانه‌های اسرائیلی همچنین در این باره آورده‌اند: «آنچه در حال رخ دادن است یک پیروزی بزرگ برای سوریه و رهبر بلامنازع آن بوده و اکنون تنها چیزی که باقی می‌ماند بازگرداندن روابط با ترکیه به وضعیت قبلی است.

«روعی کایس»، کارشناس امور عربی شبکه عبری زبان «کان» نیز تصویری از محمد بن سلمان هنگام دست دادن با بشار اسد و در آغوش گرفتن وی قبل از نشست اتحادیه عرب در جده را منتشر کرد و نوشت: "تصویری از پیروزی اسد."

«الداد بک»، روزنامه نگار اسرائیلی نیز در این باره گفت که با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، "بهار عربی رسما پایان یافته و جهان عرب به مساله فلسطین و قرار دادن آن در رأس توجه خود بازگشته است."

همچنین رسانه‌ها کلیپی را منتشر کردند که لحظه دیدار بشار اسد با عبدالفتاح سیسی، همتای مصری او در مقر اجلاس سران کشورهای عربی را نشان می‌دهد.

در این فیلم اسد در حالی که در حال قدم زدن در داخل مقر است ظاهر می‌شود و در مسیر زمانی که از مقابل سیسی عبور کرد، سیسی به گرمی با اسد دست داده و پس از آن دو رهبر برای مدت کوتاهی با هم گفت‌وگو کردند.

همچنین خبرگزاری سوری اعلام کرد که اسد رئیس جمهوری سوریه و امیر قطر قبل از ورود به سالن اجلاس سران کشورهای عربی با یکدیگر دست دادند و به دنبال آن گفت‌وگوی جانبی بین آنها صورت گرفت.

علاوه بر اسرائیل،‌ آمریکا نیز از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب خشمگین است. ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران در واشنگتن گفت: «ما معتقدیم که نباید (اجازه داده شود) سوریه به اتحادیه عرب بازگردانده شود.»

وی افزود که تحریم‌ها نباید لغو شوند.

وی تصریح کرد: در مورد عادی سازی، ما از عادی سازی با نظام اسد حمایت نمی‌کنیم و از شرکای خود در انجام این کار حمایت نمی‌کنیم.

اما پاتل در عین حال گفت: "ما اهداف مشترکی داریم" مانند آوردن آستین تایس روزنامه نگار به خانه. او یک تفنگدار سابق آمریکایی است که در سال ۲۰۱۲ در سوریه ربوده شد.

یک منبع نزدیک به محافل دولتی در خلیج فارس گفت که آمریکایی‌ها بسیار نگران هستند.

وی افزود: ما در این منطقه زندگی و تلاش می‌کنیم تا جایی که بتوانیم با ابزارهایی که در اختیار داریم مشکلات خود را حل کنیم.

اتحادیه عرب اوایل ماه جاری میلادی با بازگشت سوریه به این اتحاد موافقت کرد و به تعلیق ۱۲ ساله دمشق که با آغاز بحران سوریه شروع شده بود، پایان داد.

به دنبال آن بشار اسد جمعه و به دعوت رسمی ملک سلمان بن عبدالعزیر، پادشاه عربستان سعودی در نشست سران عرب در این کشور شرکت و سخنانی را ایراد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha