• یکشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402023119875
  • منبع : نمایندگی کردستان

توجه به جایگاه دختران داروی شفابخش جامعه اسلامی است

توجه به جایگاه دختران داروی شفابخش جامعه اسلامی است

ایسنا/کردستان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: در دوران کنونی توجه به جایگاه دختران و تأسی به سیره بزرگوارانی همچون حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان یک الگوی متعالی، داروی شفابخشی برای جامعه اسلامی ما خواهد بود.

 حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات، در گفت‌وگو با ایسنا، با تبریک ولادت باسعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، اظهار کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) ولی نعمت ما ایرانی‌هاست.

وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه معصومه علاوه بر شرافت خانوادگی و ذاتی در عرصه‌های ایمان و عمل سرآمد روزگار خود و دارای معنویت بالا و از علمی سرشار برخوردار بودند، افزود: ایشان در اوج ولایت‌پذیری و دشمن‌ستیزی رسالت خود را نسبت به ساحت امامان معصوم به بهترین شیوه ادا کرده و در این راه فدا گشتند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه در عصر کنونی جاهلیت با چهره جدید و مدرن جلوه‌گری می‌کند، بیان کرد: در این دوران، جاهلیت با چهره جدیدی در حال تحقیر و بهره‌کشی از زنان و با به ابتذال کشیدن آنان به دنبال متلاشی کردن شخصیت بانوان است و تلاش می‌کند تا با قانونمند کردن ارزش‌های ضداخلاقی خود به سایر جوامع و فرهنگ‌ها به ویژه مسلمانان فشار وارد کند.

وی افزود: دراین دوران توجه به جایگاه دختران و تأسی به سیره بزرگوارانی همچون حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان یک الگوی متعالی، داروی شفابخشی برای بانوان جامعه اسلامی ما خواهد بود.

حجت‌الاسلام سادات در ادامه گفت: در فرهنگ اهل بیت(ع) که ریشه در وحی و کلام الهی دارد، زنان و دختران از جایگاه رفیعی برخوردار هستند و تعابیری زیبا و بلند همچون ریحانه(گل) قواریر (بلورها)  و حسن (نیکی)  برای آنان به کار گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد:  در روایتی از پیامبر اکرم(ص)  نقل شده که «از مبارکی زن آن است که فرزند نخست او دختر باشد» و در روایات دیگری حضرت می‌فرمایند: «دختر از بوی بهشت است» و «دختران مایه برکت، جزء حسنات و سپری در برابر آتش جهنم برای والدین خود هستند.»

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان در پایان یادآور شد: این روزها که دختران معصوم این وارثان زیبایی خداوند و گل‌های بهشتی در هجوم ناجوانمردانه جنود ابلیس و خناثان عالم هستند، رسالت فرهنگی و آموزشی و به ویژه خانواده‌ها در صیانت از گل های معصوم در آستانه خزان شدن، بسیار سنگین و حیاتی است و این توجه تضمین‌کننده بقای خانواده‌ها و تداوم نسل‌های آینده و تطهیر جامعه از آلودگی‌های اخلاقی و اجتماعی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha