• یکشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۷
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1402023120237
  • خبرنگار : 71523

/پیش‌نویس لایحه برنامه هفتم توسعه/

وصول حق بیمه بر عهده سازمان امور مالیاتی می‌شود

وصول حق بیمه بر عهده سازمان امور مالیاتی می‌شود

طبق لایحه برنامه هفتم توسعه، قرار است فرایند وصول دریافت حق بیمه، توسط سازمان امور مالیاتی انجام شود.

به گزارش ایسنا، در ماده ۱۷ لایحه برنامه هفتم توسعه آمده است: به منظور تسهیل فضای کسب‌وکار و تسریح و تسهیل در فرایندهای پرداخت و وصول مالیات و کسور بیمه از طرف واحدهای کسب‌وکار، فرایند وصول دریافت حق بیمه، توسط سازمان امور مالیاتی کشور انجام می‌پذیرد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، ضمن شروع انتقال فرایند وصول حق بیمه به سازمان امور مالیاتی کشور در قالب تنفیذ اختیارات اجرایی در چارچوب قوانین فعلی، حداکثر ظرف شش ماه پس از تصویب این قانون ترتیبات قانونی لازم جهت انتقال کامل این فرایند را انجام دهد.

از ابتدای سال دوم برنامه، وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی صرفا توسط سازمان امور مالیاتی کشور مجاز خواهد بود.

گفتنی است؛ لایحه برنامه هفتم توسعه (که روز گذشته از سوی سازمان برنامه و بودجه و با حضور معاون اول رییس جمهور رونمایی شد)، پس از تصویب در دولت، باید در مجلس نیز تصویب و به عنوان قانون ابلاغ شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۳-۰۱ ۰۱:۰۰

کار شگفت انگیز و عجیب و نشدنی هست: این دو سازمان مالکیت جدا دارند،تشکیلات و دارایی های جدا دارند.کارمندان و قوانین جدا دارند.سازمان بیمه تامین اجتماعی مسول ارایه خدمات و سرمایه گذاری حق بیمه های پرداختی است،زیرساخت کار آماده نیست، دوتا کار زمانبرو مشکل مثل مالیات و بیمه رو به یک سازمان دادن واقعا خیلی عجیب است. البته اگر منظور از بیمه بیمه صندوق بازنشستگی کشوری باشد حالا شاید بشه کاریش کرد اما اگر منظور تامین اجتماعی باشد که کار غیر ممکنی است.

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۰۱ ۱۹:۴۰

اتفاقا اگر یک جا انجام بشه بهتر چون بعضی از کارفرمایان فقط بیمه پرداخت میکند و مالیات پرداخت نمی کنند اینطوری یک جا مسئول پرداخت مفاصاحساب بیمه و مالیات سالانه میشه و شفافتر میشه .