• یکشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۸
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1402023120333
  • خبرنگار : 71451

سردار حسن‌زاده: تدوین "روزشمار تهران در جنگ" در دستور کار قرار گیرد

سردار حسن‌زاده:  تدوین "روزشمار تهران در جنگ" در دستور کار قرار گیرد

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ گفت: نگارش کتاب‌های مرجع روزشمار اهمیت بالایی دارد و باید گفت نقش تهران به‌عنوان پایتخت ایران اسلامی باید دیده شود و "روزشمار تهران در جنگ" در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، صبح امروز شنبه سی‌ام اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ، از مخزن مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بازدید کرد. در این بازدید که با حضور سردار علیمحمد نائینی ریاست مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و مدیران این مرکز برگزار شد، سردار حسن‌زاده با تأکید بر همکاری سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ و مرکز اسناد بیان کرد: قطعاً نتیجه این همکاری تولید آثار بیشتر و با کیفیت است؛ مخصوصاً تولید آثاری که در مورد شهدای شاخص است.

وی با اشاره به روزشمارهایی که در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس تولید می‌شود، ادامه داد: نگارش کتاب‌های مرجع روزشمار اهمیت بالایی دارد و باید گفت نقش تهران به‌عنوان پایتخت ایران اسلامی باید دیده شود و "روزشمار تهران در جنگ" در دستور کار قرار گیرد.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ بر لزوم تربیت پژوهشگر در حوزه دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: ما در این حوزه به پژوهشگران بیشتری نیاز داریم و باید ده‌ها نویسنده و پژوهشگر مانند گلعلی بابایی تربیت کنیم

وی با اشاره به سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران، به کتاب‌های ارائه شده در زمینه دفاع مقدس پرداخت و گفت: توقع ما این است تا پژوهشگران و نویسندگان در این حوزه بیشتر تلاش نمایند. در نمایشگاه امسال برخی از انتشارات ازجمله مرکز اسناد و نشر بعثت ۲۷ خیلی قوی و پررنگ عمل کرده بودند. برای حضور پررنگ در عرصه نشر کتاب، بنا داریم در هرماه یک رونمایی از آثار منتشر شده در سپاه برگزار کنیم.

سردار حسن‌زاده همچنین با اشاره به برگزاری دومین گردهمایی «قهرمانان خط‌شکن» گفت: در این مراسم که قرار است از فرمانده گردان‌های یگان‌های مختلف دوران دفاع مقدس تجلیل به عمل آید، سپاه تهران برای هرچه بهتر برگزار شدن این گردهمایی خود را ملزم می‌داند با مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس همه نوع همکاری به عمل آورد.

وی افزود: یادواره فرمانده گردان‌های شهید و همایش فرمانده هان حاضر در دستور کار سپاه تهران است و سعی خواهیم کرد مشکلات اسطوره‌های مقاومت دوران دفاع مقدس؛ مخصوصاً فرمانده هان گردان‌ها را در نظر بگیریم و در جهت رفع آن‌ها تاجایی که امکان داشته باشد تلاش کنیم تا از دغدغه این بزرگواران کاسته شود.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران با ابرازخشنودی از برگزاری سومین دوره دوسالانه انتخاب آثار برتر مدافعان حرم و جبهه مقاومت گفت: امیدواریم در این مراسم ادبی نیز مشارکت خوبی را از ناشران و نویسندگان شاهد باشیم و سپاه تهران و نشر ۲۷ بعثت همه نوع همکاری را در این زمینه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha