• دوشنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402030100254
  • منبع : نمایندگی سمنان

فعالیت ۱۱ مرکز نگهداری از دختران در استان سمنان

نماینده ولی فقیه در سمنان: زنان و دختران زمینه بیشتری برای تقرب به خداوند دارند

نماینده ولی فقیه در سمنان: زنان و دختران زمینه بیشتری برای تقرب به خداوند دارند

ایسنا/سمنان نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان معتقد است که زنان و دختران از زمینه بیشتری برای نزدیکی و تقرب به خداوند متعال برخوردارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی همزمان با دهه کرامت در جمع دختران بدسرپرست شهرستان دامغان در مرکز نگهداری کودکان و نوجوانان کوثر و ریحانة الرسول دامغان ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر، حضرت فاطمه معصومه(س) را اسوه علم و اخلاق خواند و اظهار کرد: حضرت معصومه(س) در دوران امامت امام موسی کاظم(ع) پاسخگوی سوالات و شبهات شیعیان و مراجعه‌کنندگان آن حضرت بود.

امام جمعه سمنان، بصیرت و معنویت حضرت معصومه(س) را از دیگر ویژگی‌های برجسته آن حضرت عنوان کرد و گفت: زنان و مردان در معنویت با یکدیگر تفاوتی ندارند، بلکه زنان و دختران از زمینه بیشتری برای نزدیکی به خداوند برخوردارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به آیه ۹۷ سوره مبارکه نحل اظهار کرد: خداوند متعال در این آیه می‌فرماید «مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثَیٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً ۖ وَلَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ» هر کس کار شایسته‌ای انجام دهد، خواه مرد باشد یا زن، در حالی که مؤمن است، به طور مسلم او را حیات طیبه ای می‌بخشیم؛ و پاداش آنها را مطابق بهترین اعمالی که انجام می‌دادند، خواهیم داد.

نماینده ولی فقیه در استان، حیات طیبه را «زندگی عاری از آلودگی» برشمرد و گفت: حضرات معصومین بویژه حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت زینب کبری(س) و حضرت معصومه(س) الگوهای کاملی برای زنان و دختران در طی مسیر تعالی و کمال هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با تقدیر از تلاش‌ کارکنان مرکز نگهداری کودکان و نوجوانان کوثر و ریحانة الرسول، اقدام خداپسندانه خیّران در احداث ساختمان این مرکز را یادآور شد و تصریح کرد: کارکنان و خیّران این بنای ماندگار، قطعا نزد خداوند متعال مأجور خواهند بود.

همچنین محمود منطقی مدیرکل بهزیستی استان سمنان در این بازدید با اشاره به ماموریت‌های این سازمان در حوزه ساماندهی دختران بدسرپرست و بی‌سرپرست، از فعالیت ۱۱ مرکز نگهداری از دختران در استان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم از ظرفیت مددکاران و مربیان تخصصی در مراکز نگهداری از دختران بدسرپرست و بی‌سرپرست بیش از پیش بهره‌ بگیریم.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: برنامه‌ریزی‌ها برای موفقیت دختران حاضر در این مرکز تا حصولِ اهداف تربیتی و تحصیلی ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا- در جریان این بازدید چند تن از دختران حاضر در این مرکز، مسائل و مشکلات خود را با نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان در میان گذاشتند. 

 مرکز نگهداری از کودکان و نوجوانان کوثر و ریحانة الرسول وابسته به موسسه خیریه متوسلین به چهارده معصوم(ع) دامغان است که با مشارکت فرزندان شادروان حاج غلامحسین مرشدی و حاجیه خانم ناظمیان، دو خیّر نیک اندیش دامغانی، در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع احداث شده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان در جریان این برنامه که قریب به ۳ ساعت به طول انجامید، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مرکز کوثر و ریحانة الرسول دامغان، در فضایی صمیمی با دختران این مرکز به گفتگو پرداخت.
نماینده ولی فقیه در استان: زنان و دختران زمینه بیشتری برای تقرب به خداوند دارند
نماینده ولی فقیه در استان: زنان و دختران زمینه بیشتری برای تقرب به خداوند دارند
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha