• دوشنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402030100593
  • خبرنگار : 71496

نخست وزیر مکلف لیبی آغاز یک گفت‌وگوی ملی فراگیر را اعلام کرد

نخست وزیر مکلف لیبی آغاز یک گفت‌وگوی ملی فراگیر را اعلام کرد

نخست وزیر مکلف لیبی با تاکید بر پایبندی کابینه‌اش به تمامی تعهدهای بین‌المللی و توافق‌ها با هیئت‌ها و نهادهای بین‌المللی، آغاز یک گفت‌وگوی ملی فراگیر را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، اسامه حماد، نخست وزیر مکلف شده از سوی پارلمان لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت لیبی به تمامی تعهدات بین‌المللی و توافق‌ها با هیئت‌ها و نهادهای بین‌المللی که ثبات و آرامش را در جهان برقرار می‌کنند، پایبند است.

حماد در این بیانیه ضمن اعلام آغاز یک گفت‌وگوی ملی فراگیر در این کشور با نظارت دولت، از هیئت بین‌المللی حامی لیبی خواست به نقش خود در تحقق آشتی در این کشور عمل کند.

نخست وزیر مکلف لیبی در ادامه این بیانیه نیز از نمایندگان پارلمان این کشور بابت اعتمادشان به او برای سپردن مسؤولیت نخست وزیری در شرایط لیبی و نیز از فتحی پاشاغا، نخست وزیر سابق لیبی بابت موضعگیری‌های ملی‌اش تشکر کرده و گفت: تلاش می‌کنم به مسیر برقراری ثبات و آرامش ادامه دهم.

او افزود: تلاش می‌کنم اهداف تعیین شده و در راس آنها ثبات اقتصادی، امنیتی و اجتماعی را در دوره آتی محقق کنم.

همچنین حماد تاکید کرد: کابینه ما کابینه تمامی مردم لیبی است و دستان ما به سوی همه دراز است و به زودی یک گفت‌وگوی ملی فراگیر را آغاز خواهیم کرد که شامل حقوق و آزادی‌ها است و مشکلات مهاجران و آوارگان داخلی و خارجی را رفع می‌کند.

چد روز قبل پارلمان لیبی به اتفاق آراء به برکناری فتحی پاشاغا، نخست وزیر این کشور و ارجاع او به تحقیقات رای داده و مسؤولیت‌های سمت نخست‌وزیری را به اسامه حماد، وزیر دارایی کابینه او سپرد.

برکناری پاشاغا پس از انتشار خبرهایی از برگزاری جلسه استیضاح کابینه پاشاغا از سوی پارلمان به دلیل افزایش اشتباه‌هات و انتقادها از آن انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha