• دوشنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۲:۳۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402030100801
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان:

پنج گونه دو زیست در لرستان وجود دارد

پنج گونه دو زیست در لرستان وجود دارد

ایسنا/لرستان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: پنج گونه دو زیست در استان داریم که سمندر لرستانی جزو آنهاست.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: پنج گونه دوزیست در استان داریم که سمندر لرستانی جزو آنهاست.

علی سالاروند، امروز یکم خردادماه در همایش تنوع زیستی و حفاظت از منابع طبیعی که به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی با همکاری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: هرجا فقر باشد در تعارض با حفاظت از محیط زیست است.

وی اضافه کرد: آخرین به روز رسانی جرایم شکار و صید مربوط به سال ۱۳۹۸ می‌باشد که در شورای عالی محیط زیست مصوب و ابلاغ شده اما برای بازدارندگی جرائم زیست‌محیطی و حفاظت بیشتر از محیط زیست و گونه‌های جانوری و گیاهی، به روز رسانی جرائم در دستور کار است و تقریبا نهایی شده  و به محض ابلاغ اجرایی خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: هم‌اکنون جریمه برای شکار کل و قوچ ۲۵ میلیون تومان و بز و میش یعنی گونه ماده به عنوان جنس زاد آور ۷۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

سالاروند با بیان اینکه ۳۰ درصد تنوع زیستی کشور در لرستان وجود دارد ، بیان کرد: ۳۲۲ هزار هکتار تحت مدیریت ما اعم از اثر طبیعی ملی غار ماهی کور، مناطق حفاظت شده شادابکوه، اشترانکوه، سفیدکوه و قالی کوه و دو پناهگاه حیات‌وحش سفیدکوه ازنا و وژناب را داریم.

وی با اشاره به اینکه ۱۷۵۰ گونه گیاهی و ۳۷۵ گونه جانوری در لرستان داریم، گفت: کل و بز، قوچ و میش، پلنگ، خرس، کفتار، گرگ و ... در استان وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان تصریح کرد: پنج گونه دوزیست در استان داریم که سمندر لرستانی جزو آنهاست.

سالاروند از اولین هوشمندسازی مناطق حفاظت شده در لرستان خبر داد و گفت: این امر انجام شده و از دوربین‌هایی پیشرفته برای رصد و حفاظت از گونه‌های حیات‌وحش استفاده می‌شود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha