• سه‌شنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402030200850
  • خبرنگار : 50177

/پیگیری پروژه/

آخرین وضعیت راه‌آهن لرستان

آخرین وضعیت راه‌آهن لرستان

ایسنا/لرستان راه آهن لرستان یکی از مهمترین پروژه‌های کشور محسوب می‌شود و به عنوان یک مطالبه جدی، مردم استان خواهان سرعت بخشیدن به روند احداث آن هستند.

راه‌آهن لرستان یکی از پروژه‌ های بسیار مهم، کلیدی و راهبردی لرستان است که قرارداد احداث آن سال ۹۲ با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) منعقد و عملیات اجرایی آن همان سال آغاز شد و مردم استان همچنان منتظر به نتیجه رسیدن آن هستند.

در خصوص این پروژه وحید کرم‌الهی، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سفر هیات دولت به لرستان منابعی را برای راه‌آهن لرستان اختصاص داده شد.

وی اضافه کرد: این ابر پروژه جزو پروژه‌های شهید سلیمانی است که اعتبارات آن از محل تهاتر نفت تامین خواهد شد  و ۲۵ هزار میلیارد تومان برای آن لحاظ شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: هم‌اکنون پروژه فعال بوده و به زودی سرعت انجام کار در آن شتاب بیشتری خواهد گرفت.

کرم‌الهی وعده داد: قطعه خرم‌آباد- پلدختر نیز به این پروژه اضافه خواهد شد.

مسیر راه‌آهن خرم‌آباد -اندیمشک  ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

در خصوص ابر پروژه راه‌آهن لرستان،  سید حمیدرضا کاظمی، مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی نیز به ایسنا گفت: کاری در حوزه راه  پیگیری شده و چنانچه اجرایی شود کمک بزرگی برای استان و شهرستان‌های پلدختر و معمولان و حتی ویسیان خواهد شد و آن موضوع راه‌آهن است.

وی با بیان اینکه قبلاً مصوبه دولت این بوده که  ادامه مسیر راه‌آهن لرستان از کنار آزادراه به اندیمشک  باشد، اظهار کرد:  این درحالیست که شهرهای ویسیان، معمولان، پلدختر و شاید حدود ۷۰ درصد از جمعیت روستایی منطقه از طریق جاده قدیم عبو و مرور می‌کنند، با پیگیری چند ساله نقشه و طرح راه‌آهن لرستان را به سمت جاده قدیم تغییر دادند و ابلاغ شده است.

کاظمی تصریح کرد: این پروژه ملی است و  مسیر تا اندیمشک حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که اگر از این طریق اعتبار مورد نیاز تأمین و پروژه شروع شود می‌تواند به توسعه لرستان کمک کند.

نماینده مردم پلدختر  در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورتی که راه‌آهن از خرم‌آباد ـ پلدختر ـ اندیمشک ادامه پیدا نکند خود خرم‌آباد به یک آنتن تبدیل می‌شود و این راه‌آهن برای مرکز استان نیز کاربردی نخواهد داشت.

وی با تاکید براینکه ادامه مسیر راه‌آهن از خرم‌آباد ـ پلدختر ـ اندیمشک ضرورت لرستان است، بیان کرد: مدیران و مجمع نمایندگان استان همه باید تلاش کنیم که به خوزستان وصل شده و تردد اصلی راه‌آهن از طریق خرم‌آباد ـ معمولان ـ پلدختر ـ اندیمشک صورت بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha