• سه‌شنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1402030201003
  • خبرنگار : 71506

وزیر ورزش در اردوی تکواندو/ اقدام سوال برانگیز روابط عمومی

وزیر ورزش در اردوی تکواندو/ اقدام سوال برانگیز روابط عمومی

وزیر ورزش و جوانان در آستانه اعزام تیم های ملی تکواندو به رقابت های جهانی باکو، از تمرینات تکواندوکاران بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان صبح امروز(سه‌شنبه) با حضور در فدراسیون تکواندو از اردوی تیم های ملی تکواندو که خود را برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان آماده می کنند، بازدید کرد.

سجادی به اتفاق رییس فدراسیون تکواندو به دیدار ملی پوشان و کادر فنی تیم های ملی رفت تا در جریان آخرین وضعیت آن ها در آستانه اعزام به رقابت های جهانی باکو قرار بگیرد.

تکواندوکاران ایران برای حضور در رقابت های تکواندوی قهرمانی جهان ۲۰۲۳، پنج خرداد عازم باکو می شوند.

طی روزهای گذشته دوپینگ و محرومیت ۴ ساله دو تکواندوکار ایران، شوک سنگینی را به این رشته المپیکی وارد کرد.

 اقدام سوال برانگیز روابط عمومی

اما نکته سوال برانگیز و غیرحرفه‌ای این دیدار، اقدام روابط عمومی فدراسیون تکواندو بود که برخی رسانه‌ها را به صورت گزینشی به این دیدار دعوت کرده بود که این حرکت غیرحرفه‌ای فدراسیون تکواندو جای سوال و تعجب داشت.

سجادی: شخصا موضوع دوپینگ دو ملی‌پوش را پیگیری کردم

سجادی در دیدار با ملی پوشان تکواندو گفت: ملی‌پوشان در آستانه اعزام به مسابقات جهانی هستند و کمتر از یک هفته دیگر اعزام می شوند. در این دیدار کادر فنی گزارش‌های خوبی ارائه دادند. حداقل کار ما این بود که خدمت ملی پوشان و کادر فنی برسیم و به آنها خسته نباشید بگوییم و اگر مشکل یا نکاتی وجود دارد که نیاز به حمایت وزارت ورزش است در حد توان کمک کنیم.

حضور وزیر ورزش در اردوی تیم های ملی تکواندو

سجادی خاطرنشان کرد: اقبال جامعه نسبت به زمانی که من و ساعی ورزش می‌کردیم خیلی فرق کرده، مردم کشور ما زمانی که متوجه می‌شوند یک تیم ورزشی عازم تورنمنتی شده بلافاصله نتایج را دنبال می‌کنند و برای آنها دارای اهمیت است. زمانی که ما ورزش می‌کردیم خیلی نتایج ورزشی اهمیت نداشت و مورد توجه نبود. بنابراین باید به این حس مردم احترام گذاشت؛ حسی که من ایرانی وقتی هم نوع خود را می‌بینم که روی سکو قرار گرفته احساس غرور و شادی می‌کنم و این قابل احترام است، وظیفه داریم این حس را تقویت کنیم.

سجادی درباره بحث دوپینگ دو ملی‌پوش تکواندو، خاطرنشان کرد: خبرهای مقدماتی دوپینگ را که شنیدم برای من مهم بود و نمی‌توانستیم بی‌تفاوت باشیم. من دراین زمینه دستورات ویژه‌ای به بعضی از قسمت های وزارت ورزش دادم که ورود پیدا کنند، بعضی وقت‌ها دوپینگ اشتباه یک ورزشکار است و قوانین دوپینگ می‌گوید تست دوپینگ را از هر کسی که گرفتند باید خودش پاسخگو باشد. اگر من ورزشکار تست دوپینگم مثبت اعلام شد خودم باید پاسخگو باشم حتی اگر بگویند به زور چیزی به من دادند و من در جریان نبودم. ندانستن در زمان خوردن غذا چیزی را تبرئه نمی‌کند. 

وی ادامه داد: نکاتی که عزیزان اشاره کردند نیاز به رسیدگی دارد من بدون این که به ساعی و یا رحیمی دبیر فدراسیون بگویم خودم پس از شنیدن اخبار ورود پیدا کردم و منتظر نماندم که کسی به من گزارش دهد. با توجه به فرصتی که رییس جمهور به من به عنوان یک خادم ورزش داده، متوجه می‌شوم که چه جاهایی باید ورود و کمک کرد. این که امروز دعوت فدراسیون را پذیرفتم یکی از دلایل آن حمایتی بود که بعد از اتفاقی که برای فدراسیون پیش آمد نشان دهیم که کنار ساعی، رحیمی و قهرمانان مدال‌آور هستیم. البته دوپینگ نه در قهرمانی و نه همگانی خوب نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha