• سه‌شنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402030201321
  • خبرنگار : 50175

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور:

تقاضای شغل ایثارگران در لرستان ۷ درصد رشد داشته است

تقاضای شغل ایثارگران در لرستان ۷ درصد رشد داشته است

ایسنا/لرستان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: تقاضای شغل ایثارگران در لرستان ۷ درصد رشد داشته است.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی امروز دوم خردادماه در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن جلسات استانداری استان برگزار شد، اظهار کرد: ایثار و شهادت در خون مردم لرستان وجود دارد.

وی تصریح کرد: نقش پررنگ مرزبانان لرستانی و شهدای امنیت استان نشان‌دهنده فرهنگ عمیق دینی و ایرانی است و فرزندان غیوری را به ایران اسلامی تقدیم می‌کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خاطرنشان کرد: لرستان یکی از استان‌های پیشتاز هم در برگزاری تعداد جلسات و هم تعداد مصوبات بوده و این استان در حوزه ترویج هم در لرستان کارهای خوبی صورت گرفته است.

قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: تکرار مصوبات خوب است، اما اگر قرار باشد مصوبات کامل اجرایی نشود نتیجه‌ای در برندارد.

وی بیان کرد: طبق ارزیابی‌های انجام‌شده عملکرد ده دستگاه استان در اجرای قوانین مربوط به ایثارگران خوب است، اما بقیه دستگاه‌ها عملکرد چندان خوبی نداشتند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ادامه داد: تقاضای شغل ایثارگران در لرستان ۷ درصد رشد داشته است امید می‌رود همت جدی صورت گیرد و این رقم کاهش پیدا کند.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار کرد: در حوزه اشتغال یک و چهارده صدم رشد داشته‌ و سال گذشته ۶۳۵ اشتغال داشته‌ایم، افزود: ۳۰ درصد سهم استخدام‌ها در دستگاه‌ها باید رعایت شود.

وی تصریح کرد: از ۳۳۱ مجوز استخدام فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد صادر شده که از این تعداد ۱۰۲ نفر پذیرفته شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خاطرنشان کرد: از ۴ هزار و ۱۹۹ ایثارگر شاغل، ۲ هزار و ۲۰۴ نفر تبدیل وضعیت شده است.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه تبدیل وضعیت یک هزار و ۹۹۵ نفر از ایثارگران لرستان هنوز انجام نشده است، اضافه کرد: طبق قانون ده درصد از تسهیلات خوداشتغالی مربوط به ایثارگران است.

وی با اشاره به اینکه سهم تسهیلات خوداشتغالی ایثارگران لرستان ۱۷۱ میلیارد تومان بود، افزود: ۵۶۹ گلزار با ۶ هزار و ۴۳۳ مزار در استان داریم که تاکنون ۴۶۸ گلزار ساماندهی شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بیان کرد: در سفر رئیس‌جمهور به استان ۱۰ میلیارد تومان به ساماندهی گلزار شهدا اختصاص پیدا کرد.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: تسهیلات رفاهی به استان ۵ میلیارد و ۸۰۰ تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ۲۳ میلیارد تومان ۱۸ درصد بوده است.

وی اظهار کرد: در حوزه بهداشت و درمان عملکرد مراکز بیمارستانی که با بیمه دی همکاری می‌کنند متوسط اعلام شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: در حوزه مسکن تعداد زیادی فاقد مسکن داریم ۱۴۵۵ خانواده اولویت اول بوده و ۵۸۶۵ نفر اولویت دوم هستند که این ارقام بالا است.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: سیاست ما در کشور این است که به سمت تجمیع برویم در این راستا باید یک حلقه واسطه ایجاد شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha