• چهارشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402030301807
  • منبع : معاونت علمی ریاست جمهوری

ایجاد زمینه مساعد برای تبادلات علمی ایران و اندونزی در حوزه بیوتکنولوژی

ایجاد زمینه مساعد برای تبادلات علمی ایران و اندونزی در حوزه بیوتکنولوژی

رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان بازدید از مراکز نوآوری و بیوتکنولوژی را از برنامه‌های هیات ایرانی در روز دوم سفر به اندونزی دانست و گفت: در ایران در برخی از حوزه‌های بیوتکنولوژی، زنجیره تامین کاملی ایجاد شده و این فرصتی بی‌نظیر برای تبادل و داد و ستد است.

به گزارش ایسنا، شقایق حق جوی با اشاره به برنامه‌های هیات ایرانی در بازدید از مراکز علمی و تحقیقاتی اندونزی در روز گذشته، گفت: ما از یک طرح کسب و کار به نام Innovation Center Business در جاکارتا اندونزی بازدید کردیم.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد اندونزی با شرکای کلیدی که در حوزه علم و فناوری پیدا کرده مانند کشور کره جنوبی وارد حوزه‌هایی چون بیوتکنولوژی، تجهیزات پزشکی و کیت‌های تشخیصی شده است.

حق جوی برنامه دوم هیات ایرانی در اندونزی را بازدید از یک شرکت بیوتکنولوژی دانست و در این باره توضیح داد: در اندونزی یک شرکت جدید در حوزه بیوتکنولوژی به نام "اتنا" در حوزه واکسن‌های مبتنی بر MRN ها و داروهای نوترکیب ایجاد شده است.

رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی خاطر نشان کرد: این یک فرصت بی‌نظیر برای ما است تا با آنها در حوزه تحقیق و توسعه، داد و ستد کنیم و آنها برای انتقال فناوری از ایران، بسیار آماده بودند.

وی تاکید کرد: در ایران در برخی از حوزه‌های بیوتکنولوژی، زنجیره تامین کاملی ایجاد شده است و این فرصتی بی‌نظیر برای تبادل و داد و ستد است.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهوری ایران با دعوت رسمی جوکو ویدودو، رئیس‌جمهوری اندونزی، در راس هیئت عالی‌رتبه اقتصادی و سیاسی و در راستای تعمیق و گسترش روابط با کشورهای قاره آسیا روز گذشته عازم جاکارتا شد و در این سفر دو روزه معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری و وزرای امور خارجه، نفت و ارتباطات و فناوری اطلاعات وی را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha