• چهارشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402030301982
  • خبرنگار : 71610

درخواست باغچلی برای حمایت از اردوغان/ حمایت رئیس حزب «ظفر» از قلیچداراوغلو

درخواست باغچلی برای حمایت از اردوغان/ حمایت رئیس حزب «ظفر» از قلیچداراوغلو
دولت باغچلی

رهبر حزب ملی گرای ترکیه در سخنانی با تمسخر نامزد اپوزیسیون در انتخابات ریاست جمهوری، خواستار رای به رئیس جمهوری فعلی این کشور شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، دولت باغچلی، رهبر حزب ملی گرای ترکیه از هم‌پیمانان حزب عدالت و توسعه از رای دهنگان ترکیه‌ای خواست که آینده ترکیه را در چهره رجب طیب اردوغان ببینند و در دور دوم انتخابات به او رای دهند.

باغچلی در این باره با تمسخر کمال قلیچداراغلو، رهبر حزب اپوزیسیون مردم جمهوریخواه ترکیه و رقیب انتخاباتی اردوغان خطاب به رای دهنگان گفت: وقتی برگه رای را در دست می‌گیرید خوب به آن نگاه کنید؛ چراکه در آن تصویر آینده ترکیه نقش بسته است نه تصویر پیاز و سیب‌زمینی و نه تصویر دروغ پردازی‌های تلویزیونی. در آن تصویر آینده ترکیه، از بین بردن آثار زلزله و تصویر اردوغان وجود دارد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که کمال قلیچداراوغلو پس از انتشار ویدئویی که در آن با در دست داشتن یک پیاز از افزایش قیمت مواد غذایی در ترکیه انتقاد کرد، با موجی از انتقادات مواجه شد.

«امیت اوزداغ»، رئیس حزب ظفر ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با قلیچداراوغلو رسما حمایت خود از وی را در دور دوم انتخابات اعلام کرد.

اوزداغ گفت: بدون شک بزرگترین مشکلی که ترکیه با آن مواجه است، مشکل پناهجویان و آوارگان است و بدون حل این مشکل، مشکلات اقتصادی و امنیتی و همه مشکلاتی که ترکیه با آن مواجه است قابل حل نخواهد بود.

وی افزود: دیدگاه مشترکی با قلیچداراوغلو در مورد نیاز آوارگان به بازگشت به کشورشان داریم.

اوزداغ ادامه داد: بزرگترین مشکلی که در حال حاضر ترکیه با آن روبرو است، آوارگان هستند. ۱۳ میلیون پناهجو، آواره و فراری ساکن کشور ما باید بازگردند. کشوری با حضور این تعداد پناهنده نمی‌تواند اقتصاد و امنیت خود را در مسیر درست قرار دهد. قلیچداراوغلو به وضوح گفت که پناهجویان باید به کشورهای خود بازگردند. ما با طرحی موافقت کرده‌ایم که طی یک سال ۱۳ میلیون پناهجو را مطابق با قوانین بین‌المللی و در عین حال تضمین امنیت به کشورشان اعزام می‌کند.  

وی خطاب به رای دهندگان ترکیه‌ای گفت: اگر امنیت می‌خواهید و می‌خواهید دخترانتان بدون آزار و اذیت در خیابان‌ها راه بروند و ترکیه برای مردمش بماند و همه پناهندگان آن را ترک کنند و فرزندان شما وارث این سرزمین باشند و همچنین برای اینکه فرزندان شما بدون احساس خطر برای خرید مایحتاج خود از مغازه‌ها به خیابان بروند، پس باید ما را انتخاب کنید.

پیشتر «امیت اوزداغ»، به صورت غیر مستقیم حمایت خود را از قلیچداراوغلو اعلام کرده بود.

وی در توییتر نوشته بود: جوانان به شما قول می‌دهم که آنها (آوارگان) را به عنوان وزیر کشور به کشورشان برگردانم؛ اما این نه تنها شامل سوری‌ها، بلکه شامل هر کسی می‌شود که فکر می‌کند ترکیه پارک تفریحی جهان است و با زنان ما به عنوان برده رفتار می‌کند، سلفی‌های جهادی را سازماندهی می‌کند و ۱۱ میلیارد دلار ما را در سال هدر می‌دهد، اینها می‌روند.

اوزداغ افزود که برای گفت‌وگو درباره پرونده‌های مختلف با کمال قلیچداراوغلو دیدار می‌کند.

وی که از مخالفان حضور آوارگان و پناهجویان در ترکیه به شمار می‌رود در این باره گفت: یکی از مهم‌ترین این موضوعات مهم، پرونده «۱۳ میلیون پناهجو و مهاجر غیرقانونی و چگونگی بازگرداندن آنها به کشورشان در مدت یک سال» است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha