• چهارشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402030302175
  • منبع : نمایندگی زنجان

همزمان با سالروز حماسه فتح خرمشهر محقق خواهد شد

افتتاح ۱۳۴ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده زنجان و ابهر

افتتاح ۱۳۴ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده زنجان و ابهر

ایسنا/زنجان مدیرکل راه‌وشهرسازی استان زنجان از افتتاح ۱۳۴ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده در شهرستان‌های زنجان و ابهر همزمان با سالروز حماسه فتح خرمشهر به صورت ویدئوکنفرانسی خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، اصغر اسماعیلی با بیان اینکه همزمان با سالروز فتح خرمشهر ۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده سراسر کشور با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه‌وشهرسازی به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح خواهد شد، اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه نهضت ملی مسکن تعداد ۱۰۲۴ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان در حال نوسازی است که تعداد ۱۳۴ واحد مسکونی به بهره‌برداری می‌رسد و این تعداد واحد مسکونی در قالب ۲۰ پروژه اجرا شده است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان زنجان درصد سهم تعداد واحد مسکونی نوسازی شده را ۲ درصد اعلام و تصریح کرد: تعداد پروژه‌های در دست ساخت در محلات بافت فرسوده تعداد ۲۶۸ پروژه است.

وی سهمیه استان زنجان از محل ۲۰۰ هزار واحد مسکونی  را ۳ هزار و ۱۴۴ واحد مسکونی عنوان کرد و گفت: بافت‌های فرسوده از ظرفیت‌های بالایی برای نوسازی و تولید مسکن برخوردار هستند.

اسماعیلی تاکید کرد: برنامه‌های حوزه بازآفرینی شهری طی سال‌جاری در چهار محور  شامل «نوسازی مسکن، تکمیل خدمات روبنایی و زیر بنایی در محلات هدف بازآفرینی شهری، بهسازی معابر خاکی در محلات هدف بازآفرینی شهری و توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی ساکنان» پیگیری خواهد شد.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان زنجان با بیان اینکه برای ایجاد یک خیزش عمومی در نوسازی بافت‌های فرسوده باید از ظرفیت گروه‌های جهادی و بسیج محلات استفاده شود، ابراز کرد: حلقه‌های میانی می‌توانند در نوسازی بافت‌های فرسوده پیش‌برنده باشند و خوشبختانه وزیر راه‌وشهرسازی نگاه حمایتی به این موضوع دارند و شهرداری را شریک راهبردی در جریان نوسازی می‌دانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha