• چهارشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402030302234
  • خبرنگار : 71415

ملاقات سفیر آمریکا با خبرنگار بازداشتی «وال‌ استریت‌ ژورنال» در مسکو

ملاقات سفیر آمریکا با خبرنگار بازداشتی «وال‌ استریت‌ ژورنال» در مسکو
سفیر آمریکا در روسیه

سفیر آمریکا در روسیه اعلام کرد، به ملاقات ایوان گرشکوویچ، خبرنگار آمریکایی تحت بازداشت در شهر مسکو رفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه سی.بی.اس، بیشتر از دو هفته قبل بود که گرشکوویچ در ضمن حضورش در یک ماموریت خبری توسط مقام‌های روس به اتهام جاسوسی برای دولت آمریکا دستگیر شد.

لین تریسی، سفیر آمریکا در روسیه در توئیتر نوشت: "من به ملاقات ایوان گرشکوویچ، خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال در محل زندان لفوروتوو رفتم. این اولین بار است که ما از زمانی که او بیشتر از دو هفته قبل به اشتباه بازداشت شد، اجازه دسترسی به او را پیدا کردیم. او وضعیت سلامتی خوبی داشته و قوی باقی مانده است."

دولت بایدن رسما یک هفته قبل گفت، گرشکوویچ "به اشتباه بازداشت شده است."  این ارزیابی، جایگاه پرونده او را در سلسله مراتب دولت آمریکا بالاتر آورده و به این معنی است که یک دفتر اختصاصی در وزارت امور خارجه آمریکا مسئول پیگیری آزادی او می‌شود.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با اعلام این ارزیابی، گفت که بازداشت او و "سرکوب رسانه‌های مستقل توسط روسیه" را محکوم می‌کند.

وزارت امور خارجه آمریکا در آن زمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: "امروز بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا این ارزیابی را اعلام کرد که ایوان گرشکوویچ به اشتباه توسط روسیه بازداشت شده است. خبرنگاری یک جرم نیست. ما تداوم سرکوب صداهای مستقل در روسیه توسط کرملین و جنگ مداوم آن علیه حقیقت را محکوم می‌کنیم."

مقامات روسیه گرشکوویچ ۳۱ ساله را در شهر یکاترینبرگ، چهارمین شهر بزرگ روسیه در تاریخ ۲۹ مارس بازداشت کردند. او اولین خبرنگار آمریکایی است که از زمان جنگ سرد تا کنون به اتهام جاسوسی بازداشت می‌شود. خانواده او و نشریه وال استریت ژورنال و مقامات دولت آمریکا اتهام جاسوسی مطرح شده علیه وی را رد کرده‌اند.

این در حالی است که از سوی دیگر دادگاهی در روسیه روز سه‌شنبه حکم به تمدید بازداشت گرشکوویچ برای سه ماه دیگر داده است.

مسکو گرشکوویچ که سابقه شش سال کار خبرنگاری در روسیه را داشته متهم به جاسوسی در راستای منافع آمریکا بوده و با حکم تمدید بازداشتش دست کم تا تاریخ ۳۰ اوت در بازداشت باقی می‌ماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha