• پنجشنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402030402579
  • خبرنگار : 71660

مارین لوپن: نتیجه همه‌پرسی کریمه مشروع بود

مارین لوپن: نتیجه همه‌پرسی کریمه مشروع بود

رهبر حزب راست افراطی "اجتماع ملی" فرانسه خطاب به مجلس ملی این کشور گفت، همه‌پرسی سال ۲۰۱۴ به طور دقیقی اراده و خواست مردم کریمه را برای پیوستن به روسیه نشان داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از راشا تودی، مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی "اجتماع ملی" که در انتخابات ریاست‌جمهوری در مقابل امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه شکست خورد، خطاب به قانونگذاران این کشور بیان کرد: من تماما از این همه‌پرسی حمایت می‌کنم. فکر می‌کنم مردم کریمه اراده و خواست خود را به طور آزادانه از طریق این رای‌گیری نشان دادند تا مجدد با روسیه متحد شوند. فکر می‌کنم این همه‌پرسی قطعا مشروع بود.

وی خاطرنشان کرد که موضعش نسبت به شبه جزیره کریمه همچنان ثابت مانده و معتقد است که هیچ پناهجویی از کریمه پس از این همه‌پرسی وجود نداشته و این مسئله نشان می‌دهد که شهروندان کریمه خودشان به طور آزادانه تصمیمشان را گرفتند.

لوپن در مقابل یک کمیسیون پارلمانی جهت تحقیق پیرامون "نفوذ روسیه" در فرانسه حاضر شد تا درخصوص اتهامات مربوط به دریافت دو وام از بانک روسیه توسط حزبش توضیحاتی را ارائه دهد. وی گفت از این جهت به بانک‌ روسیه مراجعه کرده بود زیرا هیچ یک از بانک‌های فرانسه و اتحادیه اروپا حاضر به همکاری با حزبش نشدند و تاکید کرد که این "امر صرفا تجاری"، او را به "مامور و گماشته‌ای" برای مسکو تبدیل نمی‌کند.

این اولین باری نیست که مارین لوپن از همه‌پرسی سال ۲۰۱۴ و الحاق کریمه به روسیه حمایت کرده است. وی در ژانویه ۲۰۱۷ طی مصاحبه با بی‌اف‌ام‌ تی‌وی فرانسه و در مصاحبه دیگری با سی‌ان‌ان در ماه فوریه تاکید داشت که الحاق کریمه به روسیه یک "الحاق غیرقانونی نیست." اظهارات وی موجب شد تا دولت اوکراین ممنوعیتی علیه سفر او به این کشور وضع کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۳-۰۴ ۰۹:۳۲

تو راست می گی. الان هر کشوری بود حزب رو منحل می کردند که با دیکتاتور ها همبستگی اعلام کرده است