• پنجشنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402030402649
  • خبرنگار : 30147

با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی؛

فرودگاه شهدای گناباد پس از ۳۰ سال افتتاح و به بهره‌برداری رسید

فرودگاه شهدای گناباد پس از ۳۰ سال افتتاح و به بهره‌برداری رسید

ایسنا/خراسان رضوی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر راه و شهرسازی فرودگاه شهدای گناباد که از آغاز عملیات احداث آن حدود ۳۰ سال می‌گذرد به‌ عنوان چهارمین فرودگاه خراسان رضوی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

فرماندار گناباد، در این مراسم که پنج شنبه چهارم خردادماه در محل فرودگاه گناباد برگزار شد، گفت: بعد از افتتاح فرودگاه گناباد شرایط جدیدی خواهد داشت.

رضا نصیری خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب حتی یک نفر متخصص پزشکی در این شهرستان نداشتیم و مجبور بودیم از هندوستان، پاکستان، بنگلادش و سایر کشورها پزشک به منطقه بیاوریم، اما امروز دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان بیش از ۲۰۰ نفر عضو هیات علمی دارد و اینها جزء افتخارات هستند.

وی در ادامه از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست نمود، برای مشکلات آب و راه شهرستان مساعدت‌هایی داشته باشند، متاسفانه یکی از مهمترین راه‌های منطقه که به سمت فرودوس، کرمان و یزد بوده در گذشته از ما سلب شده به طوری که از یک راه ترانزیتی به یک راه محلی تبدیل شده است.

فرماندار گناباد خاطرنشان کرد: اگر کامیون‌های باری که از بندر به تربت حیدریه، خواف و دوغارون می‌روند از جاده فعلی گناباد عبور کنند بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر مسیرشان کوتاهتر خواهد شد.

وی بیان کرد: از وزیر راه و شهرسازی درخواست داریم برای تبدیل راه گناباد به دوغارون از یک راه روستایی به راه بین شهری کمک کنید.

نصیری همچنین گفت: اگرچه در کاخک امامزاده برادر امام رضا(ع) را داریم، اما متاسفانه با محرومیت‌های بسیاری مواجه اند، همچنین در روشناوند مشکل آب دارند.

وی افزود: در حال حاضر مهمترین مشکل شهرستان موضوع آب و راه است.

آیین افتتاح فرودگاه منطقه‌ای شهدای گناباد با حضور بالغ بر ۴۰۰ نفر از مسوولان کشوری و استانی شامل رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور و سازمان هواپیمایی، سرکنسول‌های کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و ترکیه در مشهد و مسوولان شهرستانهای همجوار برگزار شد.

یادآور می‌شود: فرودگاه گناباد به عنوان سومین فرودگاه مسافری استان خراسان رضوی تا فرودگاه مشهد ۲۷۰ کیلومتر، تا فرودگاه سبزوار ۳۰۰ کیلومتر و تا فرودگاه بیرجند ۲۱۸ کیلومتر فاصله دارد.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha