• پنجشنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۲:۱۴
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1402030403006
  • خبرنگار : 71649

ساکت الهامی: سر نخواستنم دعواست/ پرسپولیس با شایستگی قهرمان شد

ساکت الهامی: سر نخواستنم دعواست/ پرسپولیس با شایستگی قهرمان شد

ساکت الهامی گفت: پرسپولیس با شایستگی قهرمان لیگ شد. بسیار زیبا و مدرن بازی می‌کند و امیدوارم در ادامه هم فینال خوبی ببینیم.

به گزارش ایسنا، تیم فوتبال پرسپولیس در نیمه‌نهایی جام حذفی مقابل تیم هوادار به برتری سه بر صفر رسید و راهی فینال شد.

ساکت الهامی، سرمربی هوادار، در نشست خبری در مورد این دیدار گفت: از همه رسانه‌ها معذرت می‌خواهم. همه‌تان را اذیت کردیم. روزهای سختی بود و اگر بدی یا خوبی دیدید حلال کنید. همیشه مدیون شما هستیم و فوتبال بدون شما معنایی ندارد. به تیم خوب پرسپولیس هم تبریک می‌گویم. برد خوبی را کسب کرد. آنها سزاوارانه ما را بردند و به فینال رفتند. به نظرم فوتبال خیلی خوبی بود. شاید یکی از بهترین بازی‌های جام حذفی محسوب می‌شد.

او افزود:‌ ۲۰ دقیقه اول کامل در اختیار پرسپولیس بود اما بعد از آن بچه‌های ما از خواب بیدار شدند و یک بازی پایاپای را از جانب هر دو تیم دیدیم. هر دو تیم موقعیت‌های خوبی داشتند. فکر می‌کنم نیمه دوم برتر از پرسپولیس بودیم اما این تیم از تجربه‌اش به خوبی استفاده کرد. اگر پرسپولیس موقعیت‌های که ما به دست آوریم را کسب می‌کرد شاید نتیجه خیلی بیشتر از این رقم می‌خورد. این چیزی از ارزش‌های تیم خوب پرسپولیس کم نمی‌کند. این ثابت کرد پرسپولیس به شایستگی قهرمان شد. بسیار زیبا و مدرن بازی می‌کند و امیدوارم در ادامه هم فینال خوبی ببینیم. 

الهامی درباره خداحافظی‌اش با اعضای تیم هوادار و این شائبه که قرار است به تیم دیگری برود، گفت: از آنجایی که بازی آخر بود با بچه‌ها خداحافظی کردم. هنوز هیچ پیشنهادی از هیج‌ کجا ندارم. سر نخواستنم دعواست (می‌خندد). از مجموعه باشگاه، آقای میری، رحیمی، اسماعیلی، علی طهماسبی و برادرم آقا میلاد که سایه به سایه من بود، تشکر می‌کنم. روز اول شروع گفتم چالش خیلی سختی است اما به دنبال ارائه فوتبال قابل احترامی هستیم و به نظرم امروز تیم قابل احترام و شایسته‌ای بودیم. دو تیم یک فوتبال مدرن بازی کردند.

ساکت الهامی درباره اینکه بازیکنان تیمش قبل از بازی برای پرسپولیس تونل قهرمانی درست کردند، گفت: اگر استقلال و سپاهان هم قهرمان می‌شدند، این کار را انجام می‌دادیم. آنقدرها هم با هم بد نیستیم. خیلی خوشحالم یحیی به عنوان یک مربی ایرانی قهرمان شد. حقش هم بود، خیلی زحمت کشید و فشار تحمل کرد. درست است سپاهان تیمی شایسته و استقلال فوق‌العاده بود اما از این نظر خوشحالم که یحیی به عنوان مربی ایرانی و پرچم‌دار ما موفق شده است. امیدوارم آقای قلعه‌نویی و رضا عنایتی هم موفق باشند. وظیفه ما مربیان هم این است که همه‌جوره حمایت‌شان کنیم.

او درباره برنامه‌اش برای سال آینده گفت: قرارمان با بچه‌ها این شد که سه، چهار روز استراحت کنیم و بعد از آن فکر می‌کنیم. این بچه‌ها خیلی کمک کردند که مربی بهتری شوم. از نظر خیلی چیزها نسبت به فصل گذشته بهتر شده‌ام. هر چند فصل گذشته با نساجی جام گرفتم اما این بچه‌ها وادارم کردند دنبال مطالعه بروم و خیلی رشد کردم. کیفیت فوتبال ما را هم امروز دیدید. امروز از کیفیت دو تیم لذت بردم اما ما قابل مقایسه با پرسپولیس نیستیم. از پرسپولیس توقع می‌رود خیلی خوب باشد اما شاید از بچه‌های ما توقع این فوتبال زیبا را نداشتند. به نظرم کیفیت بهترین اصل است. گواردیولا را می‌بینید که چندین سال است در سیتی فوتبال با کیفیتی را ارائه می‌دهد اما هنوز جام لیگ قهرمانان را نگرفته است. از پرسپولیس، استقلال و سپاهان توقع بازی خوب می‌رود و تیم ما هم به شخصیت و بلوغی رسید که شایسته تقدیر است. باید دست تک‌تک بازیکنانم را ببوسم. امیدوارم من را ببخشند که شرمنده‌شان شدم.

الهامی در واکنش به اینکه بعد از شکست شش بر یک مقابل استقلال تهمت‌هایی مبنی بر تبانی به بازیکنان تیمش زده شد، گفت: یکی از هنرهای بچه‌های تیم من این بود که بعد از شکست شش بر یک تیم را جمع کردند. در بازی بعد به گل گهر رسیدیم که آقای الهویی مسئولیتش را به‌تازگی بر عهده گرفته بود و اگر ریتم همیشگی را نداشتیم، در ادامه راه به مشکل می‌خوردیم. انگ‌ها و تهمت‌هایی به بچه‌های ما زدند اما امروز مدیون شما هستم که قضاوت‌تان عادلانه است. این برد و باخت‌ها طبیعت فوتبال ماست. شاید آن بازی اشتباه من بود. در نیمه اول می‌خواستیم با استقلال مدارا کنیم و در نیمه دوم به دنبال برد بودیم اما گلی را خوردیم که شیرازه تیم ما را از هم پاشاند. آن بازی تجربه‌ای برای امروز شد که در ۱۵ دقیقه اول شرایطمان همانگونه بود اما آن تجربه به مددمان آمد. همه این باخت‌ها فوتبالی رقم خورد. شما دیدید که سپاهان هم پنج گل زد و پرسپولیس هم چهار گل به گل گهر زد. این زیبایی‌های فوتبال است.

او در ادامه افزود: این حرف‌ها در فوتبال درست نیست. نباید کیفیت بازی استقلال و سلامت کاری ما را زیر سوال برد. استقلال در آن بازی بسیار باکیفیت کار کرد. از طرفی شما چهره ما را می‌بیند، این مسائل به چهره من می‌خورد؟ این مسائل در شرایطی مطرح شد که تفاضل گلی وجود نداشت و پنج هفته هم از لیگ مانده بود. شما رئال را دیدید که دو هفته قبل چهار گل خورد یا لیورپول که هفت گل به منچستر زد و هفته بعد به تیمی ته جدولی باخت. این مسائل طبیعت و زیبایی فوتبال است.

الهامی ادامه داد: اگر دست‌به‌دست هم بدهیم و کمک کنیم، فوتبالمان رشد می‌کند. پتانسیل و استعدادهای خوبی داریم. بازیکنان ما همه فوتبال را تجزیه و تحلیل می‌کنند. روزی گفتم کره را می‌بریم و همه مسخره‌ام کردند اما شما مطمئن باشید این اتفاق می‌افتاد. بچه‌های ما همه فوق ستاره هستند. در نهایت آخر سال فوتبالی است اگر مربیان از دستم ناراحت هستند از تک‌تک‌شان معذرت می‌خواهم و برایشان آرزوی موفقت دارم.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به شناخت مسعود شجاعی و بیرانوند از هم چه دلیلی داشت که پنالتی را به شجاعی دادید، بیان کرد: در جام حذفی نباید باخت. اشتباه ما این بود که دقیقه اول با دو مهاجم شروع کردیم و ۱۰ دقیقه اول شیرازه تیم ما از هم پاشید. آن پنالتی هم تمرکز تیم ما را به هم ریخت. تا آمدیم خودمان را جمع و جور کنیم گل دوم را خوردیم اما بعد از اینکه شرایط نرمال شد، دیگر پرسپولیس یک موقعیت داشت. برنامه ما این بود که اگر بازی به پنالتی رفت مسعود پنالتی اول و محمدجواد پنالتی پنجم را بزند. علیرضا پنالتی‌گیر است اما بچه‌ها می‌گفتند جلو آمده بود.

سرمربی تیم هوادار در پاسخ به این سوال که در صورت ادامه همکاری با این تیم در فصل آینده، برنامه‌ای برای جذب بازیکن باتجربه دارد، بیان کرد: فلسفه هوادار با پرسپولیس فرق دارد. الان ما سه بر یک باختیم و کسی با ما کاری ندارد. همه هم می‌گویند چقدر خوب کار کردید اما اگر پرسپولیس بهترین بازی را بکند و ببازد هر چه رشته است پنبه می‌شود. از این تیم توقع یک باخت هم نمی‌رود. ما جوانانی را دور هم جمع کردیم که آینده فوتبال ما هستند. امروز سعید سحرخیزان را در زمین دیدید که برای چند سال بعد به استقلال می‌رود و سه گل به ما می‌زند، آنوقت شما هم تشکر می‌کنید.

او در مورد اختلاف با مهدی تارتار و شکایت این مربی گفت: قصدم از آن جمله خراب‌کردن مهدی نبود. من و مهدی از بچگی با هم بزرگ شدیم و با هم مثل برادر بودیم. آن صحبتم بیشتر جنبه فان داشت. از آنجایی که مهدی گفته بود روانی به شوخی گفتم پس دو میلیون تومان را بده! وگرنه این پول‌ها ارزشی برای مهدی ندارد. قطعا رفیق هستیم و اگر هم شکایت کرده باشد می‌روم تا قانون نظر بدهد. مهدی بچه خوب، سالم و فنی است. شاید من هم از مهدی خیلی دستی پول گرفته باشم. آبروی مهدی، آبروی من است. اگر شکایت کرده باشد، من هم باید مستنداتی بدهم و آن موقع با هم حرف می‌زنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha