• جمعه / ۵ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۰:۴۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402030503040
  • خبرنگار : 50039

رئیس هیئت سوارکاری گلستان خبر داد:

آغاز کورس سوارکاری تابستانه بندرترکمن/ نتایج هفته پنجم کورس بهاره گنبدکاووس

آغاز کورس سوارکاری تابستانه بندرترکمن/ نتایج هفته پنجم کورس بهاره گنبدکاووس

ایسنا/گلستان رئیس هیئت سوارکاری استان گلستان از آغاز مسابقات سوارکاری کورس تابستانه بندرترکمن خبر داد و گفت: هفته نخست این رقابت‌ها روز جمعه ۵ خرداد ماه برگزار می‌شود.

ناصر رزاقیان شامگاه پنج شنبه ۴ خرداد ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه استان گلستان مهد سوارکاری کشور است، اظهار کرد: همه ساله رقابت‌های سوارکاری در فصول مختلف در شهرستان‌های گنبدکاووس، بندرترکمن و آق قلا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون کورس سوارکاری گنبدکاووس فصل بهاره در حال برگزاری است، ادامه داد: همزمان با این رقابت‌ها هفته نخست سوارکاری کورس تابستانه بندرترکمن از ظهر جمعه ۵ خرداد ماه در مجموعه سوارکاری این شهرستان آغاز می‌شود.

رئیس هیئت سوارکاری استان گلستان با تأکید بر اینکه هفته نخست این رقابت‌ها در ۶ دور به مسافت هزار متر برگزار خواهد شد، افزود: ۵۵ رأس اسب از نژادهای ترکمن و دوخون برای رقابت به میدان می‌آیند.

وی جایزه هفته نخست این رقابت‌ها را رقمی معادل ۴ میلیارد و ۷۶۴ میلیون ریال برشمرد و خاطرنشان کرد: این رقم به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم اهدا می‌شود.

رزاقیان در ادامه به نتایج هفته پنجم رقابت‌های گنبدکاووس که عصر امروز در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد، اشاره کرد و گفت: رقابت در دور اول بین ۶ رأس اسب نژاد تروبرد مبتدی و نبرده بیش از سه ساله به مسافت هزار متر برگزار شد که اسب "روتی تاپ" زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های "آنیکا" و "لیتل راک" به ترتیب دوم و سوم شدند.

دور دوم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ کلاس ۶ با شرکت ۱۳ رأس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و اسب "شانتاژ" با پیشی‌گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های "رجال هورس" و "تایگر احسان" دوم و سوم شدند.

دور سوم بین اسب‌های بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ کلاس ۴ با حضور ۸ رأس اسب به مسافت هزار متر برگزار و اسب "جانا وحدانی" اول شد و اسب‌های "آریا قلی زاده" و "خان بیگلر گز" مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت‌ها در دور چهارم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد ۲ تا ۶ امتیاز پیگیری شد که ۷ رأس اسب به مسافت هزار متر با هم رقابت کردند و اسب "جوکوویچ" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های "آریل ای تی سی" و "وان لاو" به ترتیب رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

دور پنجم رقابت‌ها بین ۱۰ رأس اسب بیش از سه سال نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس ۲ به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد که در پایان اسب "فیوری"، "فرناندو" و "زستا" به ترتیب رتبه های اول تا سوم را از آن خود کردند.

در دور ششم و پایانی هفته ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس ۵ با شرکت ۹ رأس اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد و اسب "اکسل فوکوس" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های "نیو سامر" و "گالیلئو" دوم و سوم شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha