• جمعه / ۵ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۴۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402030503342
  • خبرنگار : 50039

هشدار جدید گرافیکی پلیس؛

تردد ماشین‌آلات غول‌پیکر کشاورزی در جاده‌های گلستان!

تردد ماشین‌آلات غول‌پیکر کشاورزی در جاده‌های گلستان!

ایسنا/گلستان آنچه که این روزها جاده‌های گلستان را به شکل کاملاً خطرناکی ناایمن کرده است، تردد شبانه‌روزی ماشین‌آلات غول‌پیکر کشاورزی در جاده‌های استان است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان امروز جمعه ۵ خرداد ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه همه ساله در نیمه نخست سال شاهد افزایش تردد ماشین‌آلات کشاورزی در جاده‌های اصلی و فرعی استان برای انجام عملیات کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی هستیم، اظهار کرد: متأسفانه به دلیل عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی برخی صاحبان این ادوات، مشکلاتی که اغلب آنها خطرناک هستند برای هموطنان پیش می‌آید.

سرهنگ محمود شهرکی با تأکید بر اینکه تردد این ماشین‌آلات مانند تراکتور و کمباین در شب به دلیل نداشتن تجهیزات مورد نیاز مانند چراغ و چشمک زن، خطرات مضاعفی برای رانندگان عبوری در مسیرها دارد، ادامه داد: تردد این ادوات در روز هم بی‌اشکال نبوده و به دلیل کندی در حرکت موجب بروز ترافیک شدید می‌شود.

وی مجهز نبودن جاده‌های فرعی استان به سیستم روشنایی و نور کافی که سبب می‌شود تردد این ماشین‌آلات برای رانندگان محرز نباشد را از دیگر مشکلات پیش رو عنوان کرد و افزود: نگاه اجمالی به این مسائل می‌طلبد تا ادوات کشاورزی به امکانات ایمنی و روشنایی تجهیز شوند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان به رانندگان وسایل نقلیه از جمله ادوات کشاورزی هشدار داد: دیدن و دیده شدن در چرخه ترافیک برای تمام وسایل نقلیه و حتی عابران در شب‌ها بسیار حیاتی و لازم است و فعالان عرصه‌های صنعت کشاورزی نباید با حرکت دادن وسایل نقلیه فاقد چراغ و سیستم روشنایی جان خود و دیگران را به خطر اندازند.

وی با تأکید بر اینکه افزایش تردد انواع ادوات کشاورزی بزرگ و کوچک همزمان با فصل برداشت در راه‌های برون شهری، ایمنی تردد این ادوات و سایر وسایل نقلیه را با خط مواجه می‌کند، گفت: مالکان و رانندگان ادوات کشاورزی هنگام تردد شبانه حتماً از سلامت سیستم روشنایی اطمینان حاصل کرده و در عقب یدک متصل به این ادوات از برچسب‌های شب نما جهت بهتر دیده شدن و جلوگیری از برخورد سایر وسایل نقلیه به آنها استفاده کنند.

سرهنگ شهرکی نداشتن آگاهی کافی رانندگان از مقررات راهور و تردد ادوات کشاورزی به علت نداشتن گواهینامه در حداکثری از جمعیت آنان را مشکلی بسیار مهم دانست و تصریح کرد: ناهمگونی سرعت حرکت این ادوات با سایر وسایل نقلیه باری و مسافری در کنار نداشتن منابع نوری کافی از مهمترین چالش‌های تردد این ماشین‌آلات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha