• یکشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402030704162
  • خبرنگار : 50026

صفار هرندی مطرح کرد:

تقویت ارتباطات ایران با قدرت‌های جهانی در دولت سیزدهم

تقویت ارتباطات ایران با قدرت‌های جهانی در دولت سیزدهم

ایسنا/خراسان جنوبی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ارتباطات جهانی بیش از گذشته در دولت سیزدهم تقویت شده است، گفت: با همسایگان و قدرت‌های بزرگی ارتباطات ایران گسترده تر شده است.

محمدحسین صفار هرندی، شنبه شب ۶ خردادماه در یادواره شهید محمدرضا فرهادی؛ تنها شهید خبرنگار خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: شهید فرهادی به عنوان یک خبرنگار در زندگی دنیوی خود مردم را به حق دعوت می‌کرد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه شهدا بشارت دهنده یک زندگی بدون خوف و حزن هستند که گمشده همیشه انسان است، افزود: برخی تصور می‌کنند زندگی بدون خوف و حزن تنها برای زندگی بعد از مرگ در راه خداست در حالی که طبق آیات قرآن کریم اگر در همین دنیا استقامت در راه خدا کنیم نیز یه چنین زندگی بدون ترسی خواهیم رسید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: خداوند در آیه ۳۰ سوره فصلت می‌فرماید که «الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ؛ آنان که پروردگار ما خداوند یگانه است سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که نترسید و غمگین نباشید».

صفار هرندی با بیان اینکه وادی بدون ترس و اندوه جایی است که انسان به یگانگی خداوند ایمان داشته باشد لذا در همین دنیا نیز می توان از این دو رنج ایمن بود، افزود: تعداد کسانی که این مقوله را باور کردند در دفاع مقدس زیاد بود اما مسیر حق شناسی تمام نشده است.

عضو تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وجود مشکلاتی از قبیل تهدید، تحریم، کمبود وفشارهای چند جانبه به کشور که موجب سخت شدن زندگی مردم شده، بیان کرد: دشمن اعتراف کرده همه این راه‌هایی که در مورد ایران پیموده‌ایم به نتیجه نرسیده چراکه مردم به نقطه‌ای رسیده‌اند که تهدید در آنها اثرگذار نیست.

وی با بیان اینکه امروزه دیگر تهدید بر روی مردم ایران تاثیر ندارد و از این جهت دشمنان اعتراف دارند که راه‌های ما علیه ایران به نتیجه نرسیده است، افزود: ایران با تمسک به فرهنگ شهادت و توان نظامی خود به مرحله بازدارندگی دشمن رسیده و از این جهت دشمن می‌گوید که گزینه نظامی علیه ایران نتیجه بخش نیست.

عضو تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمن به جایی رسیده که از شرارت‌های خود مایوس شده است، ادامه داد: بخشی از بازدارندگی محصول سلاح‌هایی است که دشمن از آن نگران است.

صفارهرندی با اشاره به اهمیت رسانه، افزود: امروز اهمیت واقعه حادث شده نسبت به تفسیر آن کمتر است؛ لذا چگونگی پیامی که از آن اتفاق ساخته می‌شود اهمیت دارد و رسانه‌ها متضاد با واقعیت نیز می‌توانند اقدام کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های معاند واقعیت را دگرگون جلوه می‌دهد که در پی آن جای شهید و جلاد تغییر می‌کند، افزود: چاره این است از مکانی که گزیده می‌شویم هوشیار شویم.

صفارهرندی با تاکید بر فعال شدن بیش از پیش رسانه‌های رسمی، گفت: گرچه رسانه ملی پوشش ۱۰۰ درصدی ندارد؛ لذا باید اعتماد را در قشرهای وسیع ایجاد و دیگر رسانه‌ها را نیز باید فعال کنیم.

وی با بیان اینکه امروز خوشبختانه هر انسانی توانایی این را دارد که مثل رسانه رفتار کند، بیان کرد: گاهی یک فرد در فضای مجازی از رسانه‌های متعارف تاثیرگذاری بیشتری دارد و دنبال کننده زیادی دارد اما باید در این فصا به دنبال حرف حق بود.

صفارهرندی ادامه داد: در فتنه سال گذشته مدافعان نظم و امنیت تاکید داشتند که به کسی کوچک ترین آسیبی نرسد، اما امروز با تفاسیر و دروغ‌های رسانه های معاند و دشمنان جای قاتل و شهید در ذهن بسیاری از افراد عوض شده است.

وی با بیان اینکه اکنون نشانه‌های غلبه جبهه حق پدیدار شده و از این جهت بسیاری از کشورها به دنبال ارتباط راهبردی با ایران است، افزود: در تعاملات اقتصادی نیز بسیاری از کشورها ترجیح می‌دهند به جای دلار از پول رایج بین دو کشور استفاده کنند؛ البته در بخش‌های مرتبط کشور مشکلاتی داریم که این موارد باید رفع ‌شود.

صفار هرندی با اشاره به تلاش‌های دولت سیزدهم به ویژه شخص رئیس جمهور، بیان کرد: تیم اقتصادی دولت از همان ابتدا نیاز به اصلاحاتی داشت که به مرور انجام شد.

محمدرضا فرهادی، به‌عنوان تنها شهید رسانه خراسان‌جنوبی در روز پنجم خردادماه سال ۶۵ مصادف با پانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان در منطقه عملیاتی فاو به دیدار معبود شتافت.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha