• یکشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402030704555
  • خبرنگار : 50356

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد

اجرای مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیک از ۱۵ خرداد در خراسان رضوی

اجرای مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیک از ۱۵ خرداد در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیک از ۱۵ خردادماه در خراسان رضوی اجرایی خواهد شد.

محمدامین بابایی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اجرای مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیک در خراسان رضوی اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیک در سال گذشته به شکل آزمایشی در چهار استان هرمزگان، قزوین، گیلان و مرکزی کلید خورد و اکنون به عنوان یک طرح ملی در ۳۱ استان کشور به اجرا درآمده است. اجرای طرح کالابرگ الکترونیک تکلیف قانونی است و دولت بنا ندارد یارانه نقدی را حذف کند لذا مردم و متقاضیان مختارند که کالابرگ الکترونیکی یا یارانه نقدی را انتخاب و خرید خود را به شکل اعتباری انجام دهند.

وی افزود: مرحله دوم این طرح در خراسان رضوی به زودی اجرایی خواهد شد. با اجرای مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیک در خراسان رضوی از ۱۵ خرداد ماه سال جاری ۲۰ درصد به میزان کالابرگ دهک‌های یک تا سه، در صورتی که تمام یارانه خود را به صورت کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند، افزوده می‌شود. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به اینکه تقریبا ۳۸ درصد جمعیت یارانه بگیر استان جرو دهک‌های یک تا سه هستند، تصریح کرد: افراد در این دهک‌ها می‌توانند با استفاده از تمام یارانه  خود به صورت کالا برگ از یک قلم تا ۱۰ قلم کالای اساسی موجود در طرح شامل برنج، روغن، قند و شکر، ماکارونی، مرغ، تخم مرغ و مواد لبنی خریداری کنند. 

بابایی بیان کرد: از اسفند ماه سال قبل و با اجرای این طرح در خراسان رضوی حدود ۵۷۵۶ صندوق و ۴۶۳۸ فروشگاه در طرح کالابرگ الکترونیک شرکت کرده‌اند.

وی افزود: از اسفندماه سال قبل تا کنون یارانه بگیران در استان حدود ۱۷ میلیارد و ۶۷۴ میلیون تومان از اعتبار طرح و بیش از یک میلیارد تومان به صورت نقدی کالا خریداری کرده‌اند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی تصریح کرد: از اسفند ماه سال قبل تا کنون در استان ۳۰ هزار و ۶۱۴ خانوار از طرح کالابرگ الکترونیک استفاده کرده و ۵۳ هزار و ۳۸۸ تراکنش خرید کالابرگ نیز در این طرح انجام شده است. مرحله دوم این طرح به جهت حمایت از سبد غذایی دهک‌های یک تا سه و اقشار آسیب پذیر بوده و همزمان در سراسر کشور از ۱۵ خرداد ماه اجرا می‌شود.

بابایی گفت: سرپرستان خانوار در این طرح از طریق اپلیکیشن "شما" می‌توانند ریز تراکنش‌های خرید خود را از طریق کالابرگ مشاهده کنند. همچنین فروشگاه‌ها می‌توانند برای پیوستن به طرح کالابرگ الکترونیکی نرم افزار شما ( شبکه ملی اعتبار) را از طریق نرم‌افزارهای بازار، مایکت یا سایت فارا به نشانی https://sfara.ir/ دانلود کرده و فروشگاه خود را در این طرح ثبت کنند تا فهرست فروشگاهی متقاضی در اختیار شرکت‌های پرداخت قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha