• یکشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1402030704618
  • خبرنگار : 71523

توضیح شورای رقابت در مورد حذف شرط رهن سند خودرو

توضیح شورای رقابت در مورد حذف شرط رهن سند خودرو

مدیر روابط عمومی شورای رقابت توضیحاتی را در مورد علت حذف شرط یک سال رهن گرفتن سند خودرو مطرح کرد.

سپهر دادجوی توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مصوبه اخیر شورای رقابت درمورد حذف شرط رهن گرفتن سند خودرو اظهار کرد: این تصمیم در نهایت موجب افزایش عرضه ثانویه در بازار و کنترل داد و ستد غیرقانونی این کالا می‌شود. با حذف شرط رهن گرفتن سند خودرو معاملات شفاف خواهد شد و این موضوع به افزایش عرضه کمک می‌کند.

وی همچنین پیشنهاد برخی نهادهای حقوقی - نظارتی را در بررسی و اتخاذ این تصمیم موثر دانست.

بر اساس این گزارش، موضوع مصوبه ۵۷۱ شورای رقابت اصلاح مصوبه ۵۴۳ این شورا (دستورالعمل ۵۴۳ تنظیم بازار خودروهای سواری) است.

بر این اساس بند ۷ ماده ۴ دستورالعمل ۵۴۳ شورای رقابت (تنظیم بازار خودروهای سواری) مورخ ۱۱ بهمن سال ۱۴۰۱، مبنی بر "عرضه‌کننده خودرو موظف است روش های بازدارنده برای جلوگیری از انتقال سند حداقل به مدت یکسال، از جمله در رهن گرفتن سند خودرو، اتخاذ و اجرا کند"، حذف می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۳-۰۷ ۱۴:۵۰

برای چی همچین برنامه ای رو برای مسکن ملی ندارید اگر باعث رونق میشه؟

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۰۷ ۱۶:۲۷

با پول های بلوکه شده در کره ژاپن هند خودرو سواری و کامیون نو به کشور از ژاپن و المان سوئد و کره وارد کنبم با تعرفه گمرگی پایین چون تورم بازار خودرو به تمامی بخش های کشور منتقل میشه و حباب قیمت شکسته میشه مگه سود بازار خودرو تو جیب دولت یا ایران خودرو و سایپا میرفت نه عزیزان تو جیب ی عده دلال سود جو میره حتی لوازم خانگی هم باید وارد کنیم مخصوصا مایکروفر و یخچال و تلویزون

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۰۷ ۲۳:۰۷

با تصمیم شورای رقابت در خصوص حذف سند در رهن موافقم در صورت پافشاری در تصمیم گذشته ، تا چندماه آینده خودروهای سند آزاد کمیاب و‌ موجب افزایش افسار گسیختگی قیمتها در بازار آزاد میشد تصمیم کاملا منطقی و به موقعی بود صمن اینکه این شورا با زیرکی در ابتدا این شرط را برقرار کرد و انگیزه سفته بازی را کاهش داد و پس از اتمام زمان بلوک کردن وجه ، به منظور عرضه ثانویه خودرو در بازار و ممانعت از ایجاد حواشی و تبعات ناشی از فروش خودروها خارج از عرف و ضوابط (عدم امکان تعویض پلاک توسط خریدار خودروی رهنی) ، مبادرت به اخذ این تصمیم مدبرانه نمود . مشخصه که مدیران فعلی واقعا دغدغه کاهش قبمت و منافع مصرف کننده را در نظر دارند ممنونیم🙏