• یکشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402030704649
  • خبرنگار : 50210

دهم خردادماه، آغاز فراخوان جشنواره ملی فرهنگی و هنری هویت با محوریت استان مرکزی

دهم خردادماه، آغاز فراخوان جشنواره ملی فرهنگی و هنری هویت با محوریت استان مرکزی

ایسنا/مرکزی فراخوان جشنواره ملی فرهنگی و هنری هویت با محوریت استان مرکزی، دهم خردادماه منتشر می شود.

بهنام نظری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی هفتم خردادماه در نشست خبری جشنواره ملی فرهنگی، هنری هویت اظهار کرد: هویت یک موضوع فرابخشی است و در عرصه های مختلف اعم از هویت فردی، اجتماعی و ... تعریف می شود.

وی با بیان اینکه هر کدام از مفاخر استان یک ستون هستند که باید گستره استقرار و تقویت این ستون ها امروز توسط ما فراهم شود، افزود: به منظور جمع بندی و دریافت همه اندیشه ها در این حوزه تصمیم به برگزاری این جشنواره به عنوان نقشه راه در بحث هویتی استان گرفته شد.

وی اظهار کرد: دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی با تکیه بر اینگونه اقدامات و توجه به این عرصه می تواند به جوانان ما که درگیر حواشی در فضای مجازی شده اند، مسیر روشنی را نشان دهد و امیدواریم کاری موثر در استان انجام گیرد.

وی با اشاره به قصه گویی به عنوان یکی از محورهایی که در این جشنواره تعریف شده است، اضافه کرد: قصه گویی می تواند بستر تحولات بسیاری باشد، باید در قصه گویی زبان مخاطب را شناخت و براساس آن، اهداف را در قالب قصه به مخاطب منتقل کرد.

باقری سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی نیز اظهار کرد: امروزه در جامعه به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان با سرگردانی هویتی روبرو شده ایم و این سرگردانی منجر به آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های مختلف شده است و تبعات آن را شاهد هستیم.

وی با اشاره به تشکیل هیات اندیشه ورز هویت استان مرکزی، گفت: مجموعه مباحثی که در این هیات مطرح شده نشان می دهد که دانش و داده های مرتبط با هویت در استان کمتر مورد توجه قرار گرفته است و به همین دلیل برگزاری همایش هویت و پیشرفت با محوریت استان مرکزی در دستور کار قرار گرفت.

باقری گفت: تا امروز برای این همایش بالغ بر ۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده و تعدادی مقاله سفارشی نیز به دست ما خواهد رسید. در این راستا نظام مسائل هویتی استان و راهکارها را احصا می کنیم و این مباحث عمدتا ناظر بر حکمرانی هویت و هویت حکمرانی خواهد بود. از مقالات دریافت شده تاکنون 29 مقاله پذیرش اولیه شده اند که 20 مقاله مربوط به مفاهیم عمومی هویت است و باقی در خصوص استان مرکزی تهیه شده است.

وی با بیان اینکه در کنار این همایش هیات اندیشه ورز پیشنهاد برگزاری یک جشنواره فرهنگی و هنری را نیز مطرح کرد، گفت: در قالب این جشنواره، بخش های پوستر و فیلم کوتاه این همایش توسط دانشکده فرهنگیان، بخش عکس و خوشنویسی با محوریت حوزه هنری و قصه گویی با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی اضافه کرد: انتشار فراخوان آثار برای شرکت در این جشنواره از دهم خردادماه آغاز می شود، مهلت ارسال آثار از ابتدای تیرماه خواهد بود و اختتامیه در ۱۹ تیرماه برگزار می شود.

عبدالرضا حاج علی بیگی دبیر اجرایی همایش هویت در استان مرکزی نیز بیان کرد: هیات اندیشه ورز هویت در یک سال گذشته هیچ حق الزحمه ای دریافت نکرده و تا امروز نیز این همایش و جشنواره اعتبار دولتی دریافت نکرده اند و اعتبار مصوبی برای آنها پیش بینی نشده است، در واقع قصد داریم که این جشنواره با حداقل هزینه برگزار شود.

به گزارش ایسنا، در این نشست پوستر جشنواره ملی فرهنگی و هنری هویت استان مرکزی رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha