• یکشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402030704762
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تیران و کرون:

شهرداری‌های تیران و کرون حق کتابخانه‌ها را به موقع پرداخت نمی‌کنند

شهرداری‌های تیران و کرون حق کتابخانه‌ها را به موقع پرداخت نمی‌کنند

ایسنا/اصفهان  رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تیران و کرون گفت: برخی از شهرداری‌های این شهرستان در پرداخت به موقع حق نیم درصد تعلل می‌کنند و این موضوع اختلال‌آفرین است.

احمد احمدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه شهرداری تیران در پرداخت حق نیم درصد تعامل خوبی با اداره کتابخانه‌های عمومی دارد، اظهار کرد: دو شهرداری رضوانشهر و عسگران در این خصوص تعلل دارند.

به گفته رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تیران و کرون، شهرداری عسگران در احداث کتابخانه همراهی خوبی داشت و نیاز است در پرداخت نیم درصد همراهی داشته باشد تا اداره آن مشکل پیدا نکند.

وی ادامه داد: تعلل شهرداری رضوانشهر در این خصوص باید جبران شود تا اداره کتابخانه آن شهر با مشکل روبرو نشود.

احمدی معتقد است، با همکاری شهرداری‌ها و دستگاه‌های اداری قادر به رفع مشکلات زیرساختی و نرم‌افزاری کتابخانه‌های عمومی خواهیم بود.

وی یادآور شد: در حال حاضر سه کتابخانه عمومی در شهرهای این شهرستان احداث شده و اداره و نگهداری آن وابسته به همین سهم نیم درصد است.

احمدی شمار منابع کتابخانه‌ای را ۵۰ هزار جلد اعلام کرد و گفت: روزآمدی کتب به حمایت اداره کل کتابخانه‌های عمومی، خیران و مشارکت نهاد همکار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه دسترسی آسان به کتابخانه‌های عمومی لازم است، تصریح کرد: با احداث کتابخانه‌های جدید امکان افزایش عضویت و کتابخوانی فراهم می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تیران و کرون، خاطرنشان کرد: ۵ درصد از کل جمعیت شهرستان عضو کتابخانه‌های عمومی، کتابخانه مساجد و مدارس هستند و در افق بلند مدت به ۳۰ درصد باید برسد.

وی فرهنگ‌سازی برای کتابخوانی را مهم خواند و از نهادهای متولی فرهنگی مثل آموزش و پرورش خواست تا در این خصوص فعالیت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha