• دوشنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402030805013
  • خبرنگار : 50622

سایه ساعت‌های فیک و تعطیلی تدریجی ساعت‌فروشی‌های کرج

سایه ساعت‌های فیک و تعطیلی تدریجی ساعت‌فروشی‌های کرج

ایسنا/البرز رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، نقره و ساعت کرج در خصوص بازار فروش ساعت گفت: تقریباً طی دو سال گذشته ۲۰ واحد فروش ساعت عدم فعالیت خود را به اتحادیه اعلام کردند. در کل ساعت فروشی به شغل فراموش شده‌ای تبدیل شده است.

حبیب ابوالحسنی در گفت و گو با ایسنا، گفت: معضلات مربوط به صنف ساعت محدود به استان البرز نیست و شرایط ناشی از تورم در کشور مسائلی را رقم زده که خریداران ساعت به ساعت‌های فیک و های‌کپی روی بیاورند و البته فروش در فضای مجازی به این امر دامن زده است. از طرفی عدم آگاهی فرد باعث شده بدون اطلاع کالایی را که کیفیت و قیمت مناسب و منطبق بر هم ندارد را تهیه کند.
وی ادامه داد: مشکل صنف این است که پشتوانه تولید ندارد. زمانی برای تولید ساعت اقداماتی را شروع کردیم اما چون حمایتی از طرف ارگان‌های ذیربط رقم نخورد، این کار محقق نشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر آموزش خاصی برای تولید ساعت در کشورنداریم. کلاس‌های بسیار حرفه‌ای در این خصوص وجود ندارد و آموزش‌هایی هم که از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود بسیار محدود و آماتور است.

ابوالحسنی در خصوص واردات ساعت ادامه داد: عدم بازرسی‌ها و کارشناسی دقیق در بحث واردات مشکل دیگر این صنف است، علاوه بر این عدم آگاهی فروشندگان و کارشناسان هم مساله دیگری در این بخش است.

وی با اشاره به فراموش شدن ساعت و ساعت فروشی گفت: این صنف یک صنف فراموش شده است هر چند اسم لوکسی دارد اما با شرایط فعلی و رکود کاسبی، بازار بدی دارد. درصنف ساعت بیشترین گرایش خرید را عروس و دامادها داشتند و یا به عنوان کادو خریداری می‌شد. در حالی که اکنون به خاطر شرایط مالی دیگر از مراسم‌های عروسی خبری نیست و اگر هم باشد به خاطر تورم از خرید ساعت صرف‌نظر می‌کنند. به هر حال در زندگی تحت تاثیر تورم، اولویت‌ها تعریف شده است. مشخص است که بازار رکود دارد. در حالی که طی یکسال گذشته گرایش به خرید طلا به جهت حفظ سرمایه نسبت به ساعت ۲۰ برابر شده یعنی ۲۰ متقاضی طلا در برابر یک متقاضی ساعت.

وی افزود: تقریباً طی دو سال گذشته ۲۰ واحد فروش ساعت عدم فعالیت خود را به اتحادیه اعلام کردند. در کل ساعت فروشی به شغل فراموش شده‌ای تبدیل شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha