• دوشنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402030805479
  • منبع : نمایندگی سمنان

با آغاز کم آبی ها در استان عنوان شد:

تنش آبی استان سمنان با اتصال اضطراری چاه های آب هم حل نمی شود

تنش آبی استان سمنان با اتصال اضطراری چاه های آب هم حل نمی شود

ایسنا/سمنان  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به ضرورت توجه به مدیریت مصرف آب در استان گفت: حتی با اتصال اضطراری چاه های آب شرب به شبکه انتقال آب شهری، تنها کمی از مشکل تنش آبی استان کاهش خواهد یافت .

محمد حمیدی ۸ خردادماه در جلسه مدیریت بحران با موضوع تنش آبی در استان اظهار کرد: بر اساس اعلام نظر کارشناسان و متخصصان استان، با توجه به شرایط جوی پیش رو ، در صورت استمرار مصرف بی رویه آب ، بی تردید به منظور تامین آب کشاورزی و آب شرب مورد نیاز مردم در تابستان امسال، دچار مشکل جدی خواهیم شد که این موضوع در دو شهرستان سمنان و شاهرود بسیار حاد و اضطراری است.‌

معاون استاندار سمنان افزود: بر اساس نیاز سنجی انجام شده ، شاهرود  و سمنان هر کدام به ترتیب ۲۴۰ و ۳۰۰ لیتر بر ثانیه با کمبود آب مواجه هستند که باید در این زمینه فکری اساسی و جدی است. 

حمیدی از آغاز روند کمبود آب قبل از تابستان در شاهرود خبر داد و اظهار کرد: در چند روز گذشته ، شرایط اضطراری آب در شهر شاهرود به وجود آمد که تا حدودی این مشکل مدیریت شده است.

وی گفت: بر اساس مصوبه شورای مدیریت بحران با موضوع تنش آبی، مقرر شد تا شرکت آب و فاضلاب استان با حمایت‌ فرمانداران استان در شرایط بحرانی و کمبود آب، نسبت به اتصال چاه های آب کشاورزی یا قابل شرب متعلق به دستگاههای اجرایی استان اقدام کند تا بخشی از دغدغه کمبود آب در زمان بحران، کاهش یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان افزود: در این جلسه تصمیماتی در خصوص حفر چاه های جدید مصوب و مجوز ۲ حلقه چاه در شاهرود و یک حلقه چاه در سمنان صادر شد. 

وی با بیان اینکه در شهر شاهرود ۲۰ درصد و در سمنان ۱۸ درصد کمبود آب داریم ادامه داد: اگر به میزان کمبود آب در دو شهر سمنان و شاهرود، صرفه جویی و مدیریت مصرف صورت گیرد، قطعا مشکل کمبود آب در سطح این دو شهرستان برطرف خواهد شد.

حمیدی بر لزوم بهره برداری درست از آب شرب تاکید و خاطرنشان کرد: کارواش های استان حق استفاده از آب شرب در شستشوی وسائط نقلیه را نداشته و شهرداری ها نیز بمنظور جداسازی آب شرب از فضای سبز در سطح شهرهای استان مکلف شده اند.

وی با بیان اینکه مدیریت استفاده از کولرهای آبی ، انتظار جدی ما از شهروندان است اضافه کرد: در حوزه کشاورزی، سیاست دولت سیزدهم و تاکید استاندار سمنان، ترغیب کشاورزان به استفاده از روش های آبیاری نوین و تحت فشار و تغییر الگوی کشت است که با مساعدت و همراهی کشاورزان این امر میسر خواهد شد.‌

معاون استاندار سمنان گفت: انتقال آب بین حوزه ای، راهکار استان برای تامین نیاز بخش صنعت و جبران کمبود آب در این حوزه بمنظور ایجاد اشتغال و رشد تولید است .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha