• سه‌شنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۲۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402030905807

معاون توزیع نیروی برق فارس مطرح کرد:

درآمد ۲۲۳ میلیارد ریالی مردم فارس از انرژی خورشیدی

درآمد ۲۲۳ میلیارد ریالی مردم فارس از انرژی خورشیدی

ایسنا/فارس معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: مردم این استان سال گذشته با تولید ۹۶۲۰ مگاوات ساعت برق با استفاده از انرژی خورشید، بالغ بر ۲۲۳ میلیارد ریال درآمد کسب کردند.

حمیدرضا جلایر گفت: از ابتدای راه‌اندازی نیروگاه‌های خانگی برق خورشیدی از سال ۹۵در استان فارس تاکنون، بیش از ۲۷مگاوات ساعت انرژی برق در استان تولید شده که رقمی معادل ۵۵۲میلیارد ریال را نصیب مالکان این نیروگاه‌ها کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از توزیع برق فارس، جلایر گفت: علاوه‌ بر نیروگاه‌های خورشیدی خانگی (کوچک مقیاس)، ۴ نیروگاه بزرگ خورشیدی نیز به ظرفیت ۳ مگاوات در حوزه تحت پوشش  شرکت توزیع نیروی برق استان فارس فعال است.

او همچنین به طرح نیروگاه‌های خورشیدی ۲۰ کیلو واتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اشاره و اضافه کرد: در این طرح نیروگاه‌های انرژی خورشیدی کوچک‌ مقیاس بر روی سقف سوله و محوطه نصب شده و مشترکان  بخش صنعت در استان می توانند، از مزیت های این نیروگاه ها و انرژی پاک استفاده نمایند.

این مقام مسئول در خصوص مشترکان کشاورزی نیز یادآورشد: آن دسته از مشترکان کشاورزی که مشمول طرح مدیریت مصرف برق  ۵ساعت همکاری کاهش پیک بار در فصل تابستان می باشند با احداث نیروگاه خورشیدی (محدود به دو برابر ظرفیت انشعاب) از طرح مذکور معاف شده  و همچنین به واسطه فروش برق تولیدی خود به سازمان انرژی های تجدیدپذیر و پاک از درآمدی پایدار و مطمئن با عقد قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله بهره مند خواهند شد.

جلایر، درباره شرایط راه‌اندازی سامانه خورشیدی گفت: داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق فارس برای ثبت نام و ارسال درخواست، امکان صدور مجوز برای تمام تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق، از شرایط نصب سامانه خورشیدی است و متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی www.satba.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha